Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 1767 ggr
Evelinanord
0

En illers tänder!

Jag har lite frågor angående en illers tänder.

Jag har sett på  min kille att hans tänder bak i munnen har blivit väldigt gula. Jag har försökt att borsta tänderna med jämna mellanrum men det försvinner inte. Det är ju dels väldigt svårt att nå in med tandborsten långt in i munnen och man kan ju inte borsta allt för länge heller.

Jag undrar om ni går till vetrinären för att få er illers tänder fina eller kan man bara låta detta vara som jag tycker borde vara fel. Är det någon som vill lägga upp en bild på sin illers tänder så hade det varit skönt så att man  kan jämnföra lite :)

FerretCrow
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Läs tråden som heter tandsten. ´Din iller har början till tandsten

Lillfemman
0

Nu blev jag förvirrad, ska man borsta tänderna på sin iller? Min tjej har iofs väldigt vita tänder än så länge…

JossanH
0

Det bästa är att låta illern sköta sina tänder själv genom att ge den rått kött, ben och senor att tugga på. Då försvinner tandstenen och fortsätter man att ge så kommer det inte nytt.

Är illern lite kinkig när det kommer till rått kött och ben så köp torkade kycklinghalsar så att den får vänja sig och ofta äter dom det efter ett tag den fått ligga.
Ger man kycklinghalsar brukar det inte ta mer än ett par dagar tills tandstenen är borta på de bakre tänderna.

Sajtvärd på Iller.ifokus

FerretCrow
0

Vart får alla tag i torkade kycklinghalsar?

Evelinanord
0

Ja det undrar jag också!! min iller bär bara iväg på det råa köttet eller är för bekväm för att äta det. Att hitta en rå kyckling under soffan är ingen höjdare så då kanske det funkar bättre med torkade kycklinghalsar :)

Evelinanord
0

Vart kan man få tag dom ?

JossanH
0

Jag köper i Linköping där dom har Djurmagazinet/4 tassar som är 2 djuraffärer som slagit ihop sig till en butik.

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

Det funkar även med torkad kyckling, som finns i de flesta djuraffärer, annars är torkad kycklinghals det som verkat mest effektivt.

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

Sajtvärd på Iller.ifokus

Norrskenets
0

#9 Blev riktigt sugen att beställa. Stämmer det även att ingen frakt tillkommer?Skrattande 3st förpackningar med kycklinghalsar (6-8st) 96:-. Kan det verkligen stämma? Riktigt billigt och bra.

Har tidigare pratat med djuraffär om dom kunde ta hem vilket dom självklart kunde men det skulle bli löjligt dyrt.

JossanH
0

Jag har själv inte beställt därifrån men tanken är väl att hon levererar eller att man kommer och hämtar, annars blir frakten efter vikt. Ska man betala med faktura kostar även det 25 kr. Där jag köper kostar ett paket med kycklinghals 49:- eller 59:- om jag inte missminner mig..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Norrskenets
0

Jaha okej, vad synd. Hade inte vart fel med fraktfritt;) Men tror ändå jag ska göra en beställning framöver, hela gänget äter som tur är kött.

Du har tur du, här ska dom ha löjligt mycket för ett paket torkade kycklinghalsar :P

duholm
0

Mina äter allt kött förutom just kycklingvingar och lår. Jag brukar köpa hem frusna hela kycklingar och stycka upp, de äter allt utom bröstbenet och en liten del av ryggraden. Man brukar hitta frusna kycklingar för runt 20 kr, och en sån räcker gott och väl en vecka om det bara ges som kompliment till torrfoder.

"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

www.optimusferrets.se

www.classicferret.se