Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 817 ggr
kredka
2011-04-28 15:45
0

Uppfödare

Hej alla uppfödare :) Nu är valpsesongen inne och det är jätte kul men… Jag undrar över en grej - alltid när någon skriver inlägg att de letar efter en iller då alla hänvisar valp-sökande till *uppfödartråd* och säger att det är vi som söker som ska kontakta er och inte tvärtom, men här uppstår problem - eller så har ni ingen fungerande hemsida, inte uppdaterade information - planeringar till 2010 men inte ett pip om årets planer eller så kontakt e-mail fungerar inte ( kommer meddelande att e-mail kunde inte levereras) - så hur ska vi som söker en perfekt valp veta att kanske den finns på ett ställe och inte annan?

Välkommen till ferretplanet.se :)

Hayley
2011-04-28 15:57
0

det var faktiskt en bra fråga! tyvärr har jag inget bra svar… Jag är en av dem som alltid hänvisar till uppfödartråden, dock tog jag förgivet att man som uppfödare uppdaterade både sin mail, hemsida och om man slutat avla; bett om att få ta bort länken här.

Gottfridsson
2011-04-28 16:07
0

#0 jo, har man ett inlägg i uppfödartråden, så tycker jag att man ska uppdatera den.

Själv har jag uppdaterat mitt inlägg i tråden, vartefter det finns något konkret att informera om, och adresserna till hemsida och mail är aktuella.

//Ammi

Doktor-och-Designer
2011-04-28 16:25
0

Jag håller med om att uppfödartråden skulle behöva uppdateras av flera uppfödare. Vårt inlägg i uppfödartråden är i alla fall aktuellt och nytt för i år, vår hemsida (www.midnattssolensuppfodning.se) och vår mail (info@midnattssolensuppfodning.se) ska fungera (annars hoppas jag att någon hojtar till).

duholm
2011-04-28 19:26
0

Det är bara nio av de som finns där som fortfarande föder upp, ialla fall vad jag vet.

Men jag tycker det är upp till var och en om man väljer att skicka ett pm om uppdatering. Jag hade faktiskt glömt det så jag får nog ta och slänga iväg ett pm med lite ny information! Flört

"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

www.optimusferrets.se

www.classicferret.se

Madde
2011-04-28 23:58
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Skickar man ett pm till värd, Medarbetare så ska det fixas så fort det bara går. =)

Mvh Madde // Medarbetare

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

kredka
2011-04-29 12:37
0

OK så jag vänder min fråga nu till alla aktiva uppfödare - planerar ni några kull i år som ska INTE vara viltfärgade? alltså jag är intresserad av black self, albino eller dew, pastell, silver/ -arlekin(mitt) ??

Välkommen till ferretplanet.se :)

Gottfridsson
2011-04-29 15:49
0

Nej, här är det viltfärgade. Ev. kan det bli någon/ra albino i kullen. En albino är redan tingad.

Doktor-och-Designer
2011-04-29 16:20
0

Hos oss är det också viltfärgade, vi skulle bli förvånad om någon av valparna visade sig ha annan färg. Lycka till i ditt letande!