Datakrångel
Japp, som vissa av er kanske märkt har jag inte varit ute och pratat med er idag. Detta beror inte på att jag inte ville eller orkade utan på att min dator har varit lite jobbig. Men nu har min gubbe suttit och slitit med den så nu funkar det igen. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ja tusan, det är nog bäst att du skriver lite exta mycket nu då 

hihi, kan nog behövas. Kunde aldrig tänka mig att man skulle bli såååå hispig av att vara utan internet en dag.
Audiatur et altera pars
tänk då på mig, var utan internet i över 3 månad när vi flyttade pga att telia krånglade till det för oss. Det började med att dom inte öppnade telefonen som vi hade kommit överens om, ca 3 dagar innan vi flyttade in. Nä då, det tog dom 8-9 dagar att öppna den efter det att vi hade flyttat in i huset. Dom påstod att jag inte hade anmält flytten, trots att jag gjorde detta ca 1½ månad innan vi flyttade, men så är det när höger inte vet vad vänster gör. Efter detta så började Telia bredband att krångla med oss, först sa dom att det skulle ta 1 vecka efter det att telefonen var kopplad, sen påstod dom att det var fullt. Men icke sa nicke att det gick igång. Ringde dom sen minst 10 gånger och frågade varför dom inte öppnade, och dom gav olika orsaker varje gång jag ringde dom. Först i mitten på januari fick vi äntligen öppnat internetet igen efter dryga 3 månader. Har nu ca ½ året kvar, sen ska jag byta bolag. Telia är HEL KASSA på allt tycker jag, har bara haft problem med dom.
Trollet

Ja, Telia är kass på allt. Håller med om det. Vi har numera Glocalnet på telefon och internet. Helt suveränt. Bra support när det gäller internet också. Kan varmt rekomendera dem både på telefoni och internet om man inte vill bli bankrutt. Vi har ett abonemnag på telefonen som heter ALL TID. Det innebär att vi har fått minskade telfonräkningar med 1000 tals kronor per månad. Vi som är stor familj med många pratsugna barn tjänar på detta. Och det är sååå skönt att veta att man kan sitta och prata iller i flera timmar utan att det kostar mer än uppkopplingskostnaderna.
Audiatur et altera pars