Leker inte
Maggie leker väldigt sällan, hon r 100% frisk vad jag vet. Fyller två år i Maj. I vinter har hon typ inte lekt nåt vad jag sett, bara en gång nu när det blivit ljusare. Förut kunde man busa upp henne genom att .. öh.. typ kläma henne ovanför ryggen vid magen, då blev hhon helt galen och skuttade & popade. Men nu när jag gör så springer hon bara iväg och tittar konstigt på mig :o
Hon älskar att lära sig trix, så det gör jag ganska ofta. Om jag viftar med något framför näsan på henne (typ en Nalle) tar hon den och gömmer den och kommer tillbaka och glor på mig.
Kan det bero på hennes personlighet? Eller årstiden? Både och? xD
Eller pga hon är "lägst" i rang mellan hundarna & mig? (Påverkas en iller av rang? Dem lever ju själva i naturen)
Finns ju inga illerkomipsar nära vad jag vet, annars hade jag testat det. (Växjö, småland)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Många illrar leker mindre under de mörka månaderna och under pälsfällningen.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Okej, men leker dem mindre senare med åldern? Menar då typ nr dem r fem eller äldre :)

Mina två busar har också varit ganska passiva nu när det varit mörkt, men när det nu börjar ljusna så är det liv i dem :)
Att gömma nallen, eller ALLT ANNAT, det gör de flesta illrar! Mina två gömmer ALLT de kan hitta. Häromdagen hade de hittat en 2liters juicepaket som Nova försökte dra under soffan i två timmar, men den var för stor. Till slut däckade hon i filten med paketet bredvid sig :P
Nova är 5 år gammal nu och ja, hon leker inte lika mycket längre. Men när det väl händer något, som att man tar upp henne i sängen och slänger med täcket, då drar det igång rejält! Miljöbyte kan vara bra om du vill få igång illern, då Nova busar mycket mer i sovrummet än i vardagsrummet :S
Ja, illrar påverkas mycket av rang. Om en iller ser sig som högst rang i "gänget" så kan den vara väldigt motsträvig och bitig etc. Det är därför nya illrar brukar "testa" dig med ett bett här och där, tills han/hon har fattat vem som bestämmer :P
Hoppas hon börjar leka snart igen, man blir ju så glad av det poppande ljudet :D

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja det är klart att det minskar lite med lekandet med åldern. Men jag kan säga att mitt gäng är lika lekfulla när de sätter fart som i sina yngre dagar :)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Okej tack för svar :D
Ang. rang, hon bits aldrig. Inte heller mot besökare eller familj, men däremot om dem stannar för länge xD

Ska vi byta iller? min kille leker med både två hundar, katter och två människor och ändå är han inte nöjd dock är det super sött när han somnar mitt i skuttet från kudde till säng gavel.
Han är bitfri och 99% lådsäker - jag vill ha en iller som inte är lika lekfull. PS han älskar att pussas
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Illrar är olika. Meja kan jag nästan aldrig busa upp, hon kan hänga på dom andra när dom börjar och ibland börja själv men jämfört med dom andra är hon… ja inte lika mycket för att leka helt enkelt.
Haha ja vi byter! :D Hundarna vill ju leka med illern ibland men blir total dissade xD