Min älskade Shaco
Hej allihopa!
Lika bra att skriva det, inte för att det spelar någon större roll men
så folk vet att jag inte har Shaco längre och varför jag inte har det.
Skaffade Shaco i Januari tillsammans med min kille Fredrik och jag själv var väldigt påläst medans han visste det viktigaste. Båda ville helt klart ha en iller och båda visste vad vi tog oss an när vi skaffade honom. Det var Fredrik som fick stå på kontraktet då jag ej är fyllda 18 och han är 24.
När Fredde sedan fick sin lägenhet så åkte vi och hämta honom strax efter vi flyttat in och båda var jätteglada över att ha den lilla pälsbollen i vårat liv. Det funkade bra tills dess att jag märkte av ett bristande intresse hos min kille och till slut var det bara jag som myste med honom, busa med han, gav han mat & vatten osv.. Självklart var jag sur och tyckte det var dåligt eftersom vi skaffade honom ihop och jag ville ju att vi skulle gå ut med honom på promenad tillsammans men det slutade ju med att jag fick gå ensam..
Några månader efter vi skaffat Shaco så fick jag ett totalt sammanbrott på grund av all stress, tvivel osv i min vardag så jag gjorde slut på grund av olika orsaker (han hade brister…) men allt eftersom jag trodde det kunde bli bättre och jag ville att Shaco skulle få ett livslångt hem så bestämde jag mig ändå för att försöka bygga ihop allting igen och det slutade med ett erkännande av hans ex att han faktiskt vart otrogen mot mig med henne..
Detta kom ju såklart som en örfil och jag blev helt paff då jag absolut inte kände för att vara i hans närhet och jag flyttade hem till mina föräldrar igen (där jag tyvär inte kan ha Shaco på grund av mammas & lillebrors allergi) och Shaco fick stanna hos honom. Detta var dock en jävligt jobbig period då min kille verkade skita totalt i honom och det visade sig bara mer och mer att Shaco var understimulerad de flertalet gånger jag var över och hälsade på.
Redan från början hade jag kontaktat Denise (uppfödaren) om att det inte stog bra till och att hon behövde höra av sig till Fredde om att bajs inte plockades upp, Shaco blev "ignorerad" och det var knappt så det fanns mat tillgänglig… Självklart var det bådas ansvar men han hade lovat mig att beställa hem Vitalin foder (vilket aldrig hände) och mer skit uppkom bara..
Tills den dagen han faktiskt bestämde sig för att lämna stan i 1 hel vecka och lämnade Shaco hos en 53 årig man som knappt har en mentalitet på 10år.. Inte nog med detta så är han även rädd för Shaco och har "sparkat" iväg shaco då han bitit i fötterna (?)… IDIOT!..
Åkte och hämta honom och hade honom hemma hos mig inne på en toalett, vilket var jävligt jobbigt och hjärtskärande då han var helt ensam och inget sällskap :( så becka89 kom och hämta honom för att troligtvis ta över honom som "omplacering"..
Då detta inte funka så fick han nu komma till Denise (animal-lover) där han trivs JÄTTEBRA och på grund av den goda kontakt jag har med Denise så känns bara allting så fruktansvärt bra i dagsläget.. Jag var där och hälsade på idag och det blev massvis med pussar och kel
Är så såld på min lilla älskling, he owns my heart totally <3
Här får han nu bo tills dess att jag skaffat eget boende och kan ha honom SJÄLV utan mitt ex och jag längtar redan till den dagen..
Tack Denise för den underbara människa & uppfödare du är! får faktiskt en liten tår i ögat i skrivandets stund 
Förlåt för att texten blev så onödigt lång… Behövde skriva av mig kände jag.
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Okej shit :O alla kommer säkerligen inte orka läsa denna historia men jag lättade på känslorna lite som uppstått under dagens besök hemma hos Denise :P
Vilken snyftig historia! Men gud vad du är en bra illermamma som verkar göra allt för din lille pälskorv!
Underbart att höra att det har löst sig så pass bra som det har!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vilka snälla saker du säger om mig, blir ju generad 
Shaco sitter här och säger att det får inte ta för lång tid för dig att hitta lägenhet för han kanske inte vill tillbaks till dig då
Det är ju så roligt att vara här
Det är bara att komma hit när som helst hälsar vi alla 
//Denise

Klart man orkade läsa igenom texten, den var otroligt fint skriven. Och jag måste säga att jag beundrar dig starkt för vad du har gjort för din iller. Och jag förstår att du längtar efter honom. Han längtar säkert efter dig med, även om det är roligt hos uppfödaren med andra illrar. :)
Bra jobbat Denise, så ska en uppfödare vara. All heder till dig. Man ska ställa upp på sina valpar i vått och torrt och därmed sina valpköpare med. Det anser i alla fall jag :)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
# 2 jo jag vet inte hur många floder jag har gråtit.. Det var fruktansvärt svårt att "skiljas" från Shaco, men han förtjänar det bästa & detta var det bästa för honom. Har tidigare inte haft ett "eget" djur och har länge länge önskat mig ett men inte kunnat pga allergi i familjen :( men med min kille så var det möjligt och illrar har det där lilla extra som t.ex. inte katt har
Får se hur denna historia slutar, kanske får han bo kvar hos Denise med tanke på att jag får körkort i höst och då har möjlighet att hälsa på oftare! annars skaffar jag eget och han får bo med mig (om jag inte har för mycket plugg osv)…
# 3 Hade inte kunnat önska mig bättre Denise, så det är klart du ska få höra det! :) Haha, förstår han mycket väl, ser ju hur bra han har det och hur glad han var över att få vara hos sin familj & vänner! 
# 4 Tack Åsa! Jag skulle aldrig acceptera att han har det dåligt, han är ju min lilla prins som jag betjänar *hihi*
Köpte med mig kycklinghjärtan & kycklingmagar till Denise igår som illrarna kan festa loss på, så lite poppis är jag nog
Snodde ju en hel del pussar och mys när jag var där igår, han bara titta så sött på mig med sina ögon <3
Hoppas alla uppfödare gör likadant för sina valpköpare, jag lovar att denna sorts kontakt är otroligt härlig för båda parter! 

#0 där har du verkli9gen vikten utav att köpa en iller ifrån en uppfödare som man verkligen "klickar" med, som verkligen tar hand om sina valpar och inte bara säljer dem till första bästa. blir så glad över att läsa sånna här saker :D (ja inte glad över skiten du fått genomgå hoppas jag att du förstår, där blev jag arg.. hoppas du mår bättre idag dock :))

Tack Åsa :) Tycker det är en självklarhet att man ställer upp/ tar ansvar för nåt liv man "fött" fram
Tack Elina 
//Denise

#7: Jag håller med dig till 100% tyvärr är det inte många som gör på det sättet i alla fall fast de säger det. Därför vill jag ge dig en extra ros för att du gör det. Även om det för dig och mig är en självklarhet :D
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vilken jobbig period du har varit med om, Hoppas ni snart får vara tillsammans igen.
#6 Hehe förstod precis vad du mena :D mår verkligen bättre idag utan honom och Shaco mår & lever bra så på den fronten känns det väldigt skönt oxå 
#9 Jo det är ju inget man önskar sig, men jag är väldigt stark som person och jag känner att jag kommit över det :)

Elina: Vad tråkigt att Shaco inte bor kvar hos dig:(
Men otroligt skönt med en sån bra och förstående uppfödare som hjälper dig!! Tycker man läser alltför ofta nu om uppfödare som bara skickar ut illern genom dörren och sen försvinner.
Underbart att höra lite andra historier också!
#11 Jo det är så himla tråkigt
har bilden i första inlägget som bakgrundsbild på datorn, blir så glad av hans söta lilla ansikte :)
Denise är fantastisk, vet inte vad jag skulle ta mig till om jag inte haft henne.. Hade blivit ett jobbigt och krävande letande efter ett nytt permanent hem :/

#12 Hoppas det löser sig så småningom. Bara tanken på att lämna ifrån mig nån av mina får ju magen att dra ihop sig i värsta knuten. Skulle jag aldrig klara av.
Mina illrar vinkar och hoppas att du och Shaco får pussas snart igen!
#13 tack så mycket Ulrika! :) skänker en stor kram till dina illrar som tack men också bara för att det är mysigt