Allergi
Nej, jag har inga planer på att bli sambo med iller, jag har dessutom råttor så det skulle inte funka- men jag är nyfiken på hur pass allergiframkallande en iller är? Självklart förstår jag att det är individuellt. Men finns det någon här som har pälsdjursallergi och iller? Jag känner inte av mina råttor alls, men är superallergisk mot marsvin, katter och hundar bla.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag är pälsdjursallergisk. Mest mot katt, marsvin och kanin. Jag kan bli lite känslig om jag är förskyld och med det i kombination med att dom byter päls men det är inte mycket jag märker av.
Skulle jag bli allergisk emot mina illrar så jag får besvär så skulle jag inte sluta ha iller för det. Finns hjälp att få och det skulle jag se till att få isåfall.
Det är så märkligt det där att man kan bli superdålig av vissa djur (i mitt fall bla astma mot katt) men inte känna av andra ett dugg. Sen kan jag iof tänka mig att det är svårare med en iller som kanske går lös i hela ens hem och tom sover i ens säng… Jo samma här, skulle medicinera in i det längsta om jag blev allergisk mot råttorna.
Min flickvänn är väldigt alergisk mot Marsvin och Råttor. LITE mot Chinchillor om hon är med dom längre tid, inget mot Katter / hundar eller så. Men min Iller känner hon inte av någonting, :) Men det är ju somsagt olika,
Snacka om att det är olika… Skulle inte våga mig på ett djur som lever länge OM nu astman skulle slå till. Är det skillnad på hanar och honor med allergi- att många känner av hanar mer som hos råttor tex?
Det vet inte jag! (; Jag vet det jag skrev! xDDD
#5 Nä, tänkte mer med folket i allmännhet här :-)

Jag är allergisk mot katt och kaniner, känner av hö och spån. Har astma men inga problem av illrarna dock.
Hade min mamma boendes hos mig i tre år och hon var gyper allergisk mot, katt och häst, hade lungemfysem och astma men inga problem med att hon kände av illrarna. Så det är väldigt olika skulle jag tro.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hm, nyfiken på vad jag tål och inte. Trodde jag var allergisk mot alla pälsdjur eftersom jag är så överkänslig mot de flesta- så glatt förvånad över att jag tål råttorna. Tyvärr finns väl inte alla husdjur på allergitesterna, och de kanske inte är helt tillförlitliga heller…

Man måste ha i åtanke att om man är pälsdjursallergiker men testar om man tål iller så kan man utveckla allergi mot iller efter en vecka, månader eller om några år.
Jo jag vet det. Hade katt och det funkade några månader, men slutade med astma. Just därför skulle jag nog inte våga mig på tex iller som lever så pass länge. Tyvärr, för de verkar väldigt charmiga djur…