Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 683 ggr
Vosjes
2011-04-22 15:54
0

Utomhus

Hej.

På den senaste tiden när vi vart utomhus har våran illerkille börjat ignorera oss totalt, förr sprang han efter oss som en snorlobba och han kom alltid på kommando men nu drar han till och med i kopplet till och från. Vi bryr oss inte så mycket, så länge han är glad får han gärna dra i kopplet och ge oss dövörat men jag är bara nyfiken på varför det har blivit en sån förändrig.

Har han bara blivit säkrare utomhus eller är det för att allt är så mycket mer intressant nu när snön är borta? Eller lite av båda? Glad

Sen undrar jag en sak till, jo när vi sitter utomhus vill han inte att jag ska ha på mig min jacka, han sliter av mig jackan när vi sitter utomhus och då menar jag sliter av mig jackan och sedan klättrar han upp på min axel och sedan faller ner i mitt knä och somnar och så fort jag tar på mig jackan igen vaknar han och börjar brottas med jackan. När jag säger nej slutar han men han är verkligen inte glad över att jag har min jacka på mig. Vad kan detta bero på? Inomhus bryr han sig inte om jackan. Kan det vara någon vis för honom att bevisa att han är där och kolla om jag ger honom uppmärksamhet? Eller är det bara någon sorts trots eller fixidé?

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Faxlin
2011-04-23 11:26
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Låter som om han helt enkelt blivit mer säker när han är ute och därför törs han strunta mer i er än tidigare. Testa honom gärna genom att vara på ställen ni inte brukar vara på och se om han är likadan där :)

När det gäller jackan så vet jag inte vad han har fått för sig, låter som en fixide helt enkelt. Inget jag varit med om med mina. Eller jo fixideer har de självklart, dock inte med just min jacka :) Är han lika oavsett vad du har för jacka eller är det en speciell jacka han inte tycker om att du har på dig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[AlltIEtt]
2011-04-23 12:32
0

Han kanske är så glad för att vara ute nu Skrattande

Det låter som en fixide men prova byta jacka.

Vosjes
2011-04-23 13:53
0

Ja, då är det som jag trodde, att han är säkrare och gladare att vara utomhus och därför är vi inte lika intressanta.:)

Jag har bytt jacka men han gör lika dant med de olika sorters jackorna så jag har ingen aning. Jag försöker klura ut vad det är för någonting då han inte bryr sig om jag sitter med jackan inomhus men utomhus ska den av och som sagt, det spelar ingen roll om jag har olika jackor han gör samma beteende men inte om sambon har jacka på sig.

Faxlin
2011-04-23 23:08
0

#3 Då är jackan en fix ide som han fått. Han tycker kanske bäst om dig utan jacka utomhus. Kanske vill han visa upp dig för alla :D

Audiatur et altera pars

Vosjes
2011-04-24 08:10
0

Ja kanske vill han det. Jag är glad att han började med den här fix idén nu när det börjar bli varmt, det hade inte vart kul att stå ute i minus grader utan jacka hehe Flört

Faxlin
2011-04-24 14:01
0

asg, nej jag ser framför mig 25 minusgrader och du ståendes utan jacka. Folk frågar om du är tokig, men du konstaterar bara att nej, men min iller tycker inte om att jag har jacka på mig :)

Audiatur et altera pars

Vosjes
2011-04-24 14:26
0

Haha. Ja det är någonting folk skulle kunna se om det handlar om mig och mina pälsbollar Tungan ute