Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 765 ggr
skrollan
2011-04-20 22:49
0

Ångest!

Imorgon ska jag åka till sigtuna upp till marianne. Hon ska göra en återkoll på skrollan eftersom vi inte var hundra sist om det var lunginflammatione eller lynfom hon kunde se mellan lungorna.

Samtidigt som jag är så jävla nervös och bara hoppas att den där bakterien "bara" var lunginflammation så har jag ångest att jag släpar med dem ca 40 mil till veterinärm för att sedan stanna hos mina föräldrar i södertälje för att stanna 1-2 nätter för att pappa fyller år.
Vet att dem verkligen vantrivs där hemma, dem blir instängda i mitt gamla flickrum, självklart med promenader och socialt umgänge.

Men Groggie verkligen hatar att vara där, trots att det kanske handlar om några gånger om året bara. Skrollan kan sova bort tiden typ, medans groggie bara ligger på andra sidan dörren, mitt på golvet typ. Även om man plockar upp honom i sängen, går han tillbaka och lägger sig som en padda framför dörren =(
Skär i hjärtat att se dem vantrivas så mycket! Och att dem då dessutom ska behöva vara där ca 2 dygn efter ett veterinär besök.
Känner mig som en dålig matte =(

Faxlin
2011-04-21 00:46
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Visst kan jag förstå att det skär i hjärtat då man märker att de inte trivs. Men att det skulle bli värre för dem för att ni har varit hos veterinärer före tror jag inte faktiskt.
Dock så känns det värre för dig. Och de små liven vet hur de ska spela på mattes hjärtesträngar för att få extra uppmärksamhet.
Det låter verkligen inte som om det går någon nöd på dem när de är med dig där. De utnyttjar bara möjligheten att få dig få dåligt samvete så de får extra mycket uppmärksamhet. :) Illrar är smarta djur och de vet om att utnttja det.

Försök även om det är svårt att faktiskt njuta av att du hälsar på dina förlädrar och rå om dem lite då du inte är där mer än några gånger per år. Det gör inte dig till en dålig matte.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

skrollan
2011-04-21 08:15
0

Tack så mycket åsa! Oftast så brukar dem få vara hemma när vi åker till mamma och pappa, så åker vi bara över en dag eller max en natt. Men usch, hoppas verkligen dem tycker om matte efter denna helg =(

[Prave]
2011-04-21 09:43
0

Ahh, det löser sig! Du är ju en bra matte som tar hand om dina djur och ser till att de får den vården som de behöver! Glad Jag tror att dina pälskorvar kommer att älska dig extra mycket sedan när ni väl kommer hem igen Flört

skrollan
2011-04-23 20:02
0

Haha OM dem gjorde! dem bara älskade matte igår natt när vi kom hem. Oj vad vi lekte och hoppade överallt! Tack Prave! =)

Bumblebitch
2011-04-24 10:25
0

#4 Det var så lite så! Skrattande Och skönt att det gick bra!

(Har bytt nick)