Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1853 ggr
Christine9
2011-03-17 22:10
0

Måns omplaceras

Jag har planerat att göra detta i ett par månader men det har tagit emot enormt mycket då jag älskar honom så fruktansvärt! Men nu måste detta göras. Jag gör detta av ekonomiska och personliga skäl, alltså skäl som påverkar att Måns inte har det 100% bra här. Det är det som är viktigast för mig.

Måns är en viltfärgad iller född 8/5 -10 så han är strax över 10 månader gammal. Han är vaccinerad i augusti -10, fick då även id-chip insatt samtidigt. Den 2:a februari i år fick han ett suprelorin-chip som gjort att han tagits ur brunst.

Måns är en charmig, nyfiken och envis liten buse. En bestämd kille som myser när han känner för det och på hans villkor. Han är bitfri (mot mig i alla fall), men busar gärna till det när han träffar nya människor som är rädda för han. Som de flesta illrar är han förtjust i vetegroddolja, vitaminpasta och godiset från Hungryferrets så kloklippning m.m är inga problem så länge sånt finns framme. Lådan är han tyvärr inte direkt haj på vad den är till för, men det händer! I övriga fall puttar han bort lådan och går på tidningen som ligger under.. Promenader (läs gå/stanna/spring-turer) älskar han, så att sätta på selen brukar inte vara några problem. Han har umgåtts med katter förut och det gick väl så där. Andra illrar så har han bara umgåtts med sin bror som var här en helg och det gick faktiskt rätt bra.

Vill självklart att han kommer till ett hem där man har tid och ekonomi för honom. Gärna ett hem där man kanske kan komma och hälsa på någon gång ibland då jag vet att jag kommer att sakna honom!

Alla tillbehör han har följer givetvis med som t ex transportbur, filtar, lådor, mat (Vitalin), matskålar, godis, sele + koppel m.m.

Jag sätter som de flesta andra en symbolisk summa på 500 kr.

Finns i Skövde.

Lägger upp en bild så fort jag fått in dom på datorn från mobilen.

Jag har säkert glömt en massa viktiga saker som jag inte kommer på just nu.

Vid intresse eller för mer info, maila mig på: christine.isabel@live.com

Det går även bra att maila mig för mer detaljerad info om anledning till omplaceringen ifall man skulle vara nyfiken på det. Skriver inte hela historien här för då är det risk för att det blir en hel bibel utav det. Detta är ett inlägg om Måns, inte mig.

MVH Christine

VeronicaKahlbäck
2011-03-17 22:14
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Måns låter som en mysig kille, hoppas du hittar ett perfekt hem!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

UlrikaD
2011-03-17 22:33
0

Hoppas du hittar det perfekta hemmet. Har för mig att Måns var släkt med några utav mina. Han ser himla mysig ut iallafall!

ElinaPersson
2011-03-17 23:51
0

Åh vilken skönhet! han kommer lyckas charma någons hjärta Flört alla lyckoönskningar till dig & Måns!

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

[AlltIEtt]
2011-03-18 02:46
0

Önskar er lycka till att finna honom ett nytt hem.

illernettan
2011-03-18 09:53
0

Tänk om jag hade kunnat hjälpa er. Bor ju strax utanför Skövde så då hade du haft nära och hälsa på.

Önskar dig lycka till i sökandet.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

mille09
2011-03-18 14:12
0

jag har skickat mail till dig.

<3 ferrets is the life <3

Christine9
2011-03-21 23:33
0

#1 Oja det är han :) tack!

#2 Tack så mycket! Det har jag ingen aning om faktiskt om han är släkt med några dina :P

#3 Hihi Måns tackar för komplimangen! ;)

#4 Tackar! :)

#6 Haft lite fullt upp och krångel med dator hemma men jag svarar såfort jag kan :) lånar dator en snabbis nu för att svara här bara.

---

Jag letar även eventuellt illervakt inom en månad kanske?

Ska åka till Mölndal och opereras men problemet är ju att jag inte vet när det blir än men jag gissar på inom en månad då jag ska dit imorgon för undersökning. Sen är ju kruxet också att jag vet inte hur länge, gissar på 1-2 veckor kanske..

Om någon jättegullig person där ute skulle vara intresserad av detta så kan även ni maila mig! =)

Christine9
2011-03-21 23:37
0

#5 Ska ju inte glömma dig ;) Jag det hade ju varit perfekt! :P Helst av allt vill man ju gärna ha alla illrar som finns hemma hos sig men oftast så funkar ju inte det! ;) Tackar så mycket!

VeronicaKahlbäck
2011-03-21 23:58
0

Uuh det riktigt kliar i illernerven, har säkert vart inne o tittat på han tio ggr haha.. MEN jag ska inte ha några fler illrar nu!

Christine9
2011-03-22 07:32
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9 Hehe som jag skrev till illernettan så vill man väl gärna ha alla hemma hos sig ;D såååå mysiga och härliga djur!

Lägger upp lite bilder på Måns här i tråden nu :)

Här får jag inte ha min piggelin ifred :P

Christine9
2011-03-22 07:36
0

Gräddfil lyckades han borra nosen i

Christine9
2011-03-22 07:39
0

Myser i mysigaste mysfilten

Christine9
2011-03-22 07:45
0

Ögonen ploppar snart ut av nyfikenhet

Christine9
2011-03-22 07:49
0

Min profilbild på iFokus :)

Har grävt lite i jord eller så har han bara glömt borsta tänderna ;P

Christine9
2011-03-22 07:54
0

Jaa, det här kan man vakna upp till ibland.. Bortslitet lakan och en däckad Måns bredvid sig =)

Christine9
2011-03-22 08:01
0

En bild på soffpotatisen får avsluta det hela :) annars lägger jag upp varenda bild jag har :P

mille09
2011-03-22 09:46
0

vilken underbar sötnos :)

ElinaPersson
2011-03-22 14:44
0

Ååååh! va fin han är! :)

Christine9
2011-03-26 11:17
0

#17 & #18 Tack så mycket :) Han glider runt här och bara ser snygg ut! ;)

---

Uppdatering: Illervakt behövs inte längre då jag inte behöver opereras!

Måns finns fortfarande kvar, har några stycken som är intresserade men man kan fortfarande maila mig om man skulle bli intresserad i efterhand!

Här har han däckat i knät på mig!

reira
2011-03-26 15:55
0

Om jag hade tid för en till Rynkar på näsan Så himla fin!

Christine9
2011-04-05 00:31
0

Putt

mille09
2011-04-05 09:41
0

Putt !!

Christine9
2011-04-11 17:50
0

Puttar igen, han finns fortfarande kvar

Christine9
2011-04-15 11:08
0

Jag puttar tråden lite för min lilla kille Tyvärr märker jag av hans tristess här hemma :( aktiverar honom och går ut på promenader så fort det hinns till, men efter att min vardag ändrades på ett ögonblick i princip så det blir inte lika ofta som jag skulle vilja.. eller som han skulle behöva. Vore ju inte helt fel om han lyckas komma till ett hem med en lekkamrat :)

ElinaPersson
2011-04-15 17:14
0

Han är ju en sån liten sötnos som framkallar "naaaaw" när man ser honom Tungan ute

VeronicaKahlbäck
2011-04-16 18:37
0

#24 är det inga vettiga som hör av sej?

Christine9
2011-04-16 19:17
0

#26 Jodå, det är en del som har hört av sig :) Den ena skulle det bli så krångligt med transport med så det fick tyvärr vara. De andra har jag svarat på, men svar tillbaka har bara uteblivit än så länge. Gissar på att det kan vara för att jag själv svarade så sent eftersom jag har haft fullt upp senaste tiden och fortfarande har en del :( eller så kanske det är folk som bara vill snoka? Man vet ju aldrig..

Funderar på om jag ska lägga ut annons på blocket.. :/ vill inte det riktigt, känns som att här inne så vet iaf folk vad en iller är för något.

VeronicaKahlbäck
2011-04-17 21:35
0

#27 okej, nja vet inte varför men anser väl att om man är genuint intresserad svarar man fort?

tycker personligen inte att det är något fel på blocketannonsering bara man har höga krav på köparen:)

JossanH
2011-04-17 21:48
0

#27 Håller med Vermonica. Tyvärr är det inte allt för sällan som folk hör av sig lite halvhjärtat, ska komma och hämta efter mycket om och men och sedan uteblir. Är man intresserad ska man banne mig visa det!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Christine9
2011-04-19 11:14
0

#27 Ja, nu har jag testat att göra en blocketannons :) får se när den kommer upp bara.

#29 Fast det lilla positiva är ju att då vet man ju förmodligen att det inte var rätt hem :)

Christine9
2011-04-19 11:18
0

Men åh, det ska ju självklart stå #28 istället för #27………..

UlrikaD
2011-04-19 12:40
0

Lilla Måns, om jag hade haft råd och inte hela huset fullt med illrar så hade jag kidnappat honom direkt. Han verkar vara en sån mysig kille.

Christine9
2011-04-19 12:57
0

Det förstår jag! Men det är väl tanken som räknas ;) Hihi det är han också :) Det är därför jag gör det här med stor sorg! Finns ju inga garantier för att jag inte skaffar iller igen längre fram i framtiden då man har allting klart för sig flera år framöver så omplaceringar slipper ske.

Christine9
2011-04-19 13:12
0

Sen tänkte jag höra lite om det är någon här inne som kan förklara lite närmre om vad som grundläggande bör stå i ett kontrakt som man helst gärna skriver med eventuell köpare?

För jag vill ju självklart har fortsatt kontakt efteråt för att se hur det går och även bli meddelad ifall eventuell omplacering skulle bli planerad. För då kanske jag själv har lyckats ordna upp min vardag så att jag kanske kan ta tillbaka honom i så fall.

Hallberg
2011-04-20 11:24
0

Åh vilken goding.. Blir så otroligt sugen. Totte skulle behöva en lekkamrat.. Haha jag blir tokig. Just nu bor vi tyvärr alldeles för litet men ska på lägenhetsvisning på fredag så då får vi se om det blir något större för oss. Om det på något sätt löser sig med utrymmet här hemma så hör jag gärna av mig till dig! 

:)

VeronicaKahlbäck
2011-04-20 11:41
0

#36 Om en iller får plats kan ni klämma in en till, Ja menar dom är ju bara ett par dm och ganska smala;P
Ne lite seriösare så är det faktiskt nästan ingen skillnad på att ha en eller två, samma antal lådor och matplater (förhoppningsvis).
Tror Totte kan tänka sej att dela med sig plats mot att han får någon att busa med!

#35 finns både uppfödare, omplaceringsansvariga och föredetta här inne så någon borde kunna hjälpa till. Själv är jag kass på sånt så när det behövs har jag hört av mej till en vän till familjen som jobbar med sånt..
Saker som bör finnas med är hur en eventuell omplacering skulle skötas, hur illern ska skötas med veterinärvård vacc osv, hur den ska hållas och skötas i öv, kontakt vid sjukdom eller dödsfall.

Christine9
2011-04-20 15:15
0

Måste bara meddela att Måns ska få ett nytt hem redan imorgon :) ett underbart hem i samma stad som jag också! Då kan jag även hälsa på ofta :) Helt otroligt vilken tur jag har, men det bästa av allt är att han även får en illerkompis :D

Var och träffade tjejen idag med Måns och även hennes lilla albinokille och det funkade jättebra mellan dom redan från start! Så jag hoppas det ska funka framöver :)

Åhh, jag är så glad så jag spricker! Tror inte att jag skulle kunna hitta ett bättre hem! Men samtidigt ledsamt att han ska flytta.. :(

Så ni kan låsa tråden om ni vill :)

VeronicaKahlbäck
2011-04-20 15:30
0

Vad roligt! hoppas allt går bra:)

Christine9
2011-04-20 15:41
0

Ja det hoppas jag med :D

Lite O.T men funderar på om inte denna tjejen har varit och hälsat på UlrikaD en gång.. Hon kommer från Göteborg och pratade om att hon hade hälsat på en kvinna där som hade åtta illrar, då tänkte jag genast på henne då jag antar att det inte finns någon annan med så många pälskorvar där Flört

UlrikaD
2011-04-20 15:53
0

#40 Om det var en tjej som var och hälsade på mig med sin pappa så är det samma tjej.

De hade dock inte sin iller med sig så jag vet inte vad det var för färg på den. Men de pratade om valp till sommaren och jag styrde lite mot att det fanns många omplaceringar som behövde nya hem.

Fast jag har haft ganska många iller-besök, kanske skulle börja ta entré-avgift.Skrattande

Härligt om det löser sig för Måns.

Christine9
2011-04-20 16:24
0

#41 Hon hade i alla fall råkat bekanta sig med en icke ansiktsvänlig iller på besöket och fått sig ett bett sa hon Flört Hoho, ja börjar du göra det så kanske du kan gå +-0 kr på utgifterna på illrarna genom inkomsten på inträde Flört fast då kanske man bedriver ett olagligt zoo ;P

Ja drömmen vore ju att han blir bästis med den andra illern och lever lyckliga tillsammans resten av livet :D

mille09
2011-04-20 16:42
0

Gud vad bra att han fick ett hem tillslut!! Lycka till!

UlrikaD
2011-04-20 16:44
0

#42 Jajamensan, samma tjej. Jag sa att Misool inte var ansiktssäker och precis då så hoppade Misool och krockade med tjejens haka.

Misool gillar bara mig.Skrattande

VeronicaKahlbäck
2011-04-20 16:51
0

#44 det är så jag uppfostrar mina illrar med! Bara jag jag jag som gäller, ingen ska få någon idé om att flytta.
När dom tjuvkikar på iFokus brukar jag säga att det inte finns godis hos någon annan;)

UlrikaD
2011-04-20 17:01
0

#45 Smart drag faktiskt.Skrattande

Alla mina är ansiktssäkra förutom Misool som då är sist in. Hos mig sover hon i sängen, tätt tryckt under hakan, följer mig som en hund och ska alltid sitta i knät. Men andra människor ska tydligen tuggas på.

Hon har ju bara bott här sedan i november så hon lär sig väl hon med som de andra.Skrattande

emoflickan
2011-04-20 20:33
0

#46, lite avis..jag vill kunna ha Willa i sovrummet o sängen men hon envisas med att bita mig i knävecken!! jäkla iller… ;)

Skönt att killen fått ett nytt hem, hoppas det funkar bra :) Himla söt var han iaf!