Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 342 ggr
AlbaStiffler
0

godistjuven

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade en liten plastburk (med lock) som stod i ett lågt fönster i hallen, ca en halvmeter upp. I den låg massa torkad frukt som vi använder som muta för att få bort dem från dörren när vi går hemmifrån. Stiffler hade aldrig visat något intresse för den, verkade inte som om han fattat att den stod där.

Igår när jag kom hem från jobbet låg den nerdragen på golvet, locket var avpillat och massor av toskad frukt låg utspilld. Jag antog att minst hälften av godiset var bortforslat och uppätet. Sökte igenom amssa hörn men hittade inget gömt godis. Däremot hittade jag flertalet bajsar (från båda) som var misstänkt russinformade. Trodde att burken kanske stått illa till och ramlat ner av sig självt så jag ställde tillbaka dem med locket väl påsatt. *naiv*

imorse kom stiffler springandes med burken i munnen…. hmmm, så nu har jag ställt upp den på en bänk dit han inte kommer.

Hittade även 3-4 bajsar till som var godisformade, så något lager har de, antar under sängen… *grrr* Jäkla gottegrisar.

Faxlin
0

haha, självklart har de genomskådat mattes godisgömma :-)
Och vart säkert superglad bär du ställde tillbaka den igen :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

KerstinL
0

Jag hade ställt en halvfull petflaska med cola under soffbordet i vardagsrummet och naturligtvis så glömde jag den där… Nästa morgon hade jag colapölar på HELA parketten.. Nån hade öppnat flaskan. Kent sa att det var jag som glömt korken, men jag var helt 100 på att jag skruvat åt den.

Så vi testar och ställer flaskan på golvet, med korken på och ser vad som händer.. Efter en liten stund kunde brottslingen inte nå sig längre utan trippade käckt fram till flaskan. Hon välter den, lägger sig ner, greppar flaskan med baktassarna och börjar skruva upp korken med hjälp av framtassarna ovh tänderna… Simsalabim så var korken av!!!

Denna brottsling går under namnet Suzuki…

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

AlbaStiffler
0

#2> haha, klyftigt. Stiffler är åxå väldigt skicklig på att använda tassarna till att öppna saker. Däremot är han värdelös på att klättra (vilket är skönt). Han kan lixom hålla i saker medans han använder munnen för att äta på saken eller för att öppna saken.

Sara
0

# 2 Vilken luring!

Sara

Faxlin
0

haha, fint att göra rent det sedan. men visst ät är de händiga de små ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0

hahaha vad ska man säga? man kan om man vill! även här skruvar odjuren av lock ;)

ferretgirl
0

Jag har mitt godis i en plåtburk som det har varit Werters Orginal i en gång i tiden. Burken står ovanpå mikron så inte illrarna ska nå den. Men med är det inte sagt att dom inte kommer åt godis. En jul för si så där 3-4 år sedan, så upptäckte Laban att jag inte hade satt undan det julgodiset som var kvar, och som stod på soffbordet. Var annars nog med att sätta upp det på TV:n när jag gick ut från rummet, eller in skafferiet för natten. Men om jag minns rätt så ringde det på dörren, och jag gick för att öppna, var borta ett par minuter då det var en sådan där utlänsk säljar. När jag kom in igen i storarummet, så satt Laban och valde och vrakade av godiset på fatet.

AlbaStiffler
0

Vi har kommit på stifflers nyaste passion, sno lypsyl. Vi har massa läppsyler (som jag brukar kalla dem) äverallt liggandes, på bord såklart. Nu har vi tagit stiffler på bar gärning när han kommit springandes med ett läppsyl i munnen. En gång har jag även hittat ett tuggat läppsyl, som jag först trodde bara var mörsat för att det ramlat på golvet, men nu förstår jag vem gynnaren var…. STiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiffler, odåga! ;-)

[jenkass]
0

här hemma har vi en liten tjuv oxå. Glömde en kväll att putta iväg tv-bordet en bit från soffan (för annars kan toxi hoppa från soffan å upp på bordet) Så när jag vakna på morgonen så låg det godisbitar över hela golvet. Hittade även en halväten i hennes "hemliga matförråd" :P

AlbaStiffler
0

#9> Va? Gu va fubbit att ni rotar i hennes hemliga matförråd!!! *flin*

IllerEmil
0

Haa haa så kandet gå om en iller komer åt gogis