Klämskada
Har lyckats klämma min lille killes svans i en tung portdörr. Jag hann öppna den innan den gick igen helt, men han satt fast i nån sekund i alla fall och sprattlade.
Det är en aning svullet och huden är avskavd, men det verkar inte som något är brutet. Han väste åt mig när jag skulle undersöka direkt efter olyckan, men nu när jag kommit in och tittat ordentligt har han legat snällt.
Kan det ske några komplikationer? Ska jag hålla utkik efter något särskilt?
Men stackars lille tjockisen!
Håller du bara uppsikt så skulle jag tro att det är ganska lungt faktiskt.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Håll koll på hur han håller svansen, att balansen är okej. Att han inte verkar ha ont i övrigt.
En olycka händer den bästa :(
Han var lite skärrad först men promenerade hem obekymrat sista biten. Nu sover han som han brukar göra efter promenader. Svansen ser inte krokig ut heller. Så det verkar inte vara någon fara på taket just nu. Det jag funderar på är om kotorna kan bli inflammerade?
Om något kan hända så drabbar det ofta illrar, det är min lärdom.
Men jag tror att du kan vara lugn, börjar det svullna och han blir förändrad så bör det ses över.
Det verkar inte vara någon fara med honom idag heller, han är precis som vanligt. Svansen är lite svullen där huden är som mest avskavd, men det är väl att förvänta. Det har inte svullnat upp massor sen igår i alla fall. Hoppas den inte gör det senare heller.. jag håller ögonen öppna.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min Zebben har bruten svans, den har en 70 graders böj.
Dock hände det inte hos mej så vet inte hur det såg ut då!
hoppas att det inte blir sämre:)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Han verkar inte ha några som helst problem, har blivit en liten skorpa på svansen också så det funkar som det ska. Men bättre vara lite extra vaksam än att inte ha koll alls =)