Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 753 ggr
Blizzard
0

Lite hjälp

Hejsan,

Har 2illrar sedan tidigare en hona på snart 3år och en hane på 1år

för 2veckor sen fick jag hem en hane på 3år.

Så fort jag satte ihop alla illrarna så började min hona att darra och höll sig undan honom. medans min hane attackerade den nya hanen och då högg dom varann jätte mycket och skrek, det slutade med att jag särade på dom efter en 20minuters bråk och skrik och en massa bajs över golvet och i pälsarna, dom har även bitit varann så mycket i nackarna på varann att dom hade en massa sår så man fick inte ta i nackarna på dom.

Andra gången jag satte ihop dom så skrek den nya hanen bara och försökte komma ifrån min hane men han attackerade honom hela tiden. Den nya hanen springer runt och poppar och letar efter mina då dom är särade.

Vad ska jag göra?? Vet ju att det kan ta tid för dom ska bli vänner

Den nya har dom inte träffat ute innan utan han har kommit in på deras revir direkt.

Någon som kan hjälpa mig=)

kredka
0

De måste bestämma vem som bestämmer där hemma mellan varandra nu så bråk med alla sina föjlder kan förekomma och bäst att du inte särar på de. Du kan sära på de om de gör sig så illa att det rinner blod.

Tips kan vara att bada de tillsammans och *krama* de med rygg till varandra så att de byter lukt och alla ska lukta likadan.

Välkommen till ferretplanet.se :)

Blizzard
0

#1 Ja precis, första gången jag delade på dom var för att det rann blod från den nya hanens nacke, men sen när jag tog upp honom så var det inte så farligt,

Det var smart tips får jag ta och testa=)

Kan även säga att när jag tog upp den nya hanen så klättrade min hane upp på mitt ben för att attackera den nya hanen igen =S

Sarah
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ha något mellan dem, en hage etc så de får lukta utan att slåss, ta den till en miljö där ingen har revir.

Blizzard
0

#3 okej, har funderat på att ta ut dom och se hur det fungerar ute. ska jag vara extra uppmärksam då min hane högg den nya i halsen sist jag satte ihop dom?

JossanH
0

Jag låter dom aldrig hållas så länge att det rinner blod. Jag låter dom bara slåss lite nu och då tills det värsta har gått över. Har någon av illrarna en massa sår i nacken blir det ett avbrott tills det har läkt någorlunda bra.

Ofta hugger dom vart dom kommer åt. Tror inte din iller siktade på andra illerns hals..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Blizzard
0

#5 jag tror inte det var meningen att han skulle bita i halsen, vi här testat att sätta ihop idag igen och då vart det lite poppning och sen bråkade dom,men efter ett tag särade vi på dom igen då dom börja bita så mycket i nacken igen sen sist när vi särade dom, men det verkar som det börjar bli bättre nu.:)

becka89
0

idag har min hona träffat deras nya hane och det gick bra