Chippade föräldrar?
Jag har ett litet dilemma. Igår kom jag hem och hittade Amon och Iza som parade sig… Hmmmmm!!!! Amon är chipkastrerad och inte i brunst. Iza blev Chippad för flera veckor sedan och var i förbrunst när hon chippades och gick ur. Nu har hon kommit in i full brunst utan att jag märkt det!! Suck. Men, kan en chippad hanne som inte är i brunst bli pappa? Antar att det finns en del små simmare ändå :( Fan, jag ville inte ha valpar i år.

Eller, klart de kan… skit skit skit. Med tanke på att alla mina honor har varit galet fertila så lär det ju bli 15 valpar. Förra året blev det ju 5 veckor efter att hannen chippats…
Ja, grattis då mormor.. ;)
Sara

Den första kullen som föds med två kastrerade föräldrar ;)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
på hund (av min erfarenhet och vetskap) minskar det sexdriften men gör dem inte nödvändigtvis sterila…Men vissa tappar lusten helt för löpande tikar och andra inte…

mmmm, han har inte varit intresserad av honor tidigare år så jag antar att hans chip håller på att sluta verka. jag hoppas att han är steril!
Nu blir jag nervös. . . Funkar det inte med att kastrera med chip :O Tänk om man sätter in ett chip i sin hona och sen funkar inte det och hon börjar löpa tills hon dör av blod brist ! :O
<3 ferrets is the life <3

#6 Du ser ju om din hona går i brunst. Jag har mina chippade, och ena tjejens chip slutade verka i år, då gick hon ju i brunst.

Min gissning är att chippet inte sattes in ordentligt och att anledningen till att hon gick ur brunsten tidigare var att hon hade "förlöp". Om du ser att din hona går i brunst får du ju såklart se till att ta henne ur brunst så att hon inte blir sjuk.
Men ser man det verkligen ordentlgt om ens iller går i brunst? jag är ju liksom nybörjare är det lätt att se? Hur länge håller chippet innan den blir brunstig igen?

#9 Du missar inte vuvlan, dom löper inte ihjäl sig på en kvart, du hinner se det.

tydligen har jag missat i några dagar :) man tar upp illern i famnen, leker med den på golvet, men man kollar inte mellan benen varje dag ;)
Håller ca 2 år.

Grattis Sarah eller ska jag säga stackars dig :P
Hoppas det inte blir så många valpar i år då :)
//Denise
Grattis mormor ![]()
åh jag som alltid velat ha en valp från dig. Nu måste jag absolut slå mig på fingrarna och sluta titta i denna tråd :)

Hoppas det inte bli något! För de är väl släkt på någon vänster också väl?
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida
Så om man sätter in ett chip så "håller" det i ca 2 år?

#15 ja de är släkt. Amon är Izas morbror. Iofs är det inte den värsta inaveln jag skulle kunna tänka mig. Hade jag planerat in inavel i den här linjen hade jag valt Amon på Iza eller Ayla. Men, nu var det ju inte så att jag ville det… :(
#16 Ja

Okej :)
Ja, grattis till valparna.. ;)
Nu är det bara att fara runt med Iza och göra miljön lite livlig de närmsta dagarna så att det inte tar sig :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Med tanke på att jag varit i Norge och parat två gånger och de sen rest hit och dit direkt efter och det tagit sig efter bara en natt så misstänker jag att det sitter som berget om det är ngt :( Men ska släpa med henne till stallet etc och hoppas att hon blir lite nervös ; )
Shit… Tänk dig en kull på 10 bebbar :S
Sajtvärd på Iller.ifokus

sluta ge mig mer ångest!!! kommer lämna dem hemma hos dig, jag vet vart du bor ;)
Just nu är jag så valpsugen så jag skulle säkert ta emot dom allihop :P
Fast bara om dom levereras rumsrena vill säga ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus

just nu har jag 9 helt rumsrena illrar hemma, det är det fina med vilttypade ;) inte alltid då de är små, som med alla, men som vuxna så länge lådorna är rena.
jag kan ta en drulle rumsrena vappisar tack :P Fast de lär väl börja revirbajsa precis som alla andra med tiden ändå ;)

sara, vi kan göra en deal ;) du får en 500ing för varje valp du hittar hem åt :) OM det nu blir ngt, jag ville inte ha det i år!
#27 HAHAHA det låter ju nästan som en bra deal :P Men om alla flyttar hit då? Får jag en massa vappar OCH betalt då? 

Hmmmm…. det här måste tänkas på noga…
#29 det är du som är ekonomen :P

jag är nationalekonom för tusan! jag forskar på skatter på kött :)
#30 äh same shit different name… eller nått :P

hädelse!
#34 always :P