Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 1371 ggr
Nali
0

Erbjudes!

Hej som vissa vet ska jag till mitt hemland snart och då vi bilar åker vi igenom tyskland. Jag har kollat runt lite osv och ungefär allt är 60 gånger billigare i tyskland. Kollade efter transportbur här i sverige den kostade 180 kr och i tyskland kostade den 30 kr. Ville bara säga att är det några som vill ha saker från tyskland men tycker frakten är för dyr så kan jag erbjuda mig att köpa det åt er och ev. leverera eller skicka beroende på vart ni bor. kontakta mig här, eller sanijaX@hotmail.com , 0738221373 Kan även tilläga att vi åker igenom: Sverige,danmark,tyskland,österrike,italien,sloveninen,kroatien och sen slutar i bosnien om någon vill ha något därifrån

[Billkampfisk]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hur ser burarna ut då? vet du om dom har några såna här i dom länderna?

Nali
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag lovar inget men jag kollar efter allt ni vill ha, sen får jag även se om det får plats. Skriver in några sidor senare

Nali
0

Funderar på om jag ska göra så att alla som vill ha något, att jag skriver namn, nummer och vilken/vilka saker ni ska ha och sen när jag hittat någon av sakerna att jag skickar iväg ett sms så får i sätta in pengar till kontot så köper jag det eller om jag köper det för mina egna pengar och sedan att ni ger mig pengarna.

Frågan är ju vad ni tycker är bäst för det kan vara så att jag inte har pengar att köpa det ni vill ha men att jag har hittat det. Men också så kanske man tycker det är krånligt att sätta in pengar och man kanske inte kan göra det under alla tider osv.

Eller om ni sätter in pengar i förväg på ett konto och sen om jag inte hittar det ni vill ha så skickar jag bara tillbaka summan ni gav mig.

Fråga till alla: Vad tycker ni är bäst?

1. sätta in pengar när jag skickar iväg ett sms
2. betala efteråt
3. betala i förväg

Nali
0

Hej alla Det var sjukt svårt att hitta djuraffärer i tyskland dom här kommer vi iallafall gå in i, självklart blir det mer affärer men det är otroligt svårt att hitta något på google http://www.fressnapf.de/ http://www.zoohandlung-tesmann.de/

[Nathalie62]
0

Vilket erbjudande :-) När åker du ?

Nali
0

#6 åker den 15onde och kommer tillbaka 25 :)

illernettan
0

#1 Inte för att vara sån men det finns en sån Ele-Fun på AMHS Illertorg. Men den kanske är för dyr?

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

[AlltIEtt]
0

illernettan "8,

Tyvärr är det så, allt sådant tar man hutlösa priser för i Sverige. Mycket säljs för under hundralappen utomlands.

Hayley
0

#1 om jag inte missminner mig så kommer elefun ifrån Marshalls sortiment i USA, vilket betyder att oavsett vart man köper den så kommer den kosta ungefär lika mycket…

illernettan
0

#9 Kan inte rå för att det finns något som heter tull, moms och skatter som ska betalas som företagare. Men det är ett fritt land och jag ville bara upplysa om Ele-Funen redan fanns i Sverige Glad

Hayley
0

#11 men nettan, inte behöver väl du betala sånna löjliga saker, vet dom inte vem du är? du får säga till dom på skarpen nästa gång ;)

illernettan
0

#10 Förmodligen vet dom inte vem jag är :-)) Men tack för hjälpen :-))

Hayley
0

#13 hehe allt för att slippa betala Tull (som jag nyss insett är bara djävulens påfund…) =)

[AlltIEtt]
0

Hayley "10,

Inte om man köper det utomlands. Priset skiljer en hel del så är man på besök utomlands så tjänar man på att handla där, Bland annat i USA och tyskland, är det mycket billigare.

illernettan " 11,

Du frågade om det var för dyrt och fick ett svar där efter.

Hayley
0

#15 klart det är billigare om man köper den ifrån USA där återförsäljaren finns eftersom du då slipper betala tull och frakt på den. men utanför USA är det tull och frakt så hittar du den i tyskland så skiljer det inte många kronor där (om du inte hittar en billig kopia dvs)

illernettan
0

#15 Men jag frågade #1 om det var för dyrt, inte någon annan.

#16 Inte för att vara petig men det är när du imoprterar från USA som det läggs på. Inom USA är det riktigt billigt :-)) Men även Tyskland har moms, skatt osv……

Hayley
0

#17 tror du menar du mig? menade ju naturligtvis att det blir billigare om man köper den i usa och inte ifrån.. hehe

Sara
0

Skillnaden är nog mycket oxå att en liten butik här i Sverige inte kan köpa in samma kvantiteter som en stor butik utomlands kan.

Därför så priset billigare utomlands eftersom frakten delas upp på många fler varor.

Sara

Nali
0

Oj vilken diskution!

Ville bara säga såhär att ni som ska ha saker, skicka i PM

1. Namn och efternamn
2. telefon nummer
3. vad ni vill ha (bilder eller länkar)
4. hur ni vill betala, förskottsbetalning, överföra pengar när jag skickat ett sms att jag hittat det eller betala efteråt

blir lättare för mig att hålla koll på allt

[AlltIEtt]
0

Hayley "16.

Nali erbjuder sig när hon ändå ska dit, på så vis blir det mesta mycket billigare, då handlar det inte om tull och andra avgifter.

illernettan " 17,

Förstod inte att det var så känsligt. Hoppas att "Billkampfisk" ger dig ett bättre svar Flört

illernettan
0

#20 Jag hoppas nu att tråden kommer att återgå till det den handlade om från början. Ursäkta trådkapet :-)

Hayley
0

Nali skulle väl endå inte åka över USA? vilket är själva meningen med denna OT diskution eftersom eleFun kommer ifrån just Marshalls som ligger i USA.

[AlltIEtt]
0

Haley "23,

Läs om, läs rätt och försök förstå istället.

Nu bör tråden återgå till ämnet.

[AlltIEtt]
0

dubbelinlägg

Hayley
0

#24 läste om, läste rätt och hänvisar fortfarande till mitt inlägg nr 21.

JossanH
0

#24 Tror det är du som missuppfattat, jag förstår iaf precis vad Hayley menar.

Sajtvärd på Iller.ifokus

UlrikaD
0

Om man skriver så här då:

Om en vara som görs t.ex i USA säljs i något annat land än USA då läggs det på avgifter innan varan säljs i det nya landet.

Köper man varan i USA är det billigast. Köper man i något annat land än där varan är gjort typ Tyskland, Danmark, Sverige eller Långtbortistan så blir det dyrare.

Det är inte mer avancerat än så.

kredka
0

vill inte vara elakt nu eller något sådant men jag har ele-fun från marshall typ nästan 50 kr billigare än AMHS-Illertorg . Så vill man och kan man behöver inte pris vara så stor :)

Välkommen till ferretplanet.se :)

illernettan
0

#29 Va bra att du har hittat grossister som har bra priser Glad.

kredka
0

hade tur och massa tid på mig med förberedelser :D

Välkommen till ferretplanet.se :)