Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 2503 ggr
Pluraz
0

Iller Godis

Finns det igentligen något speciellt Godis man kan ge Illrar som man kan köpa i vanlig mat affär? Alltså något katt godis typ, Vet att det finns en sak som heter  " Cat Stick Mini " men de finns inte i mataffärer, Kan man ge dom typ lite såndär Katt Mat i Gele ? ;P

FerretCrow
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Varför måste det vara från en mat affär? Jag beställer torkat kött från hungryferrets och både illrarna och katterna älskar det och det är nyttigt för dom. perfekt att få hem i brevlådan oxå ;)

Pluraz
0

För att just nu måste det det :) Vi ska beställa också men hon har varit jätte snäll hela dan idag, Och vi ska snart ner o handla korv o bröd jag o flickan min, tänkte hitta nå iller godis också? :)

FerretCrow
0

Ja tyvärr mår hon knaske bättre av att slippa godis än att ge henne en sockerbomb för katter =( Köp lite gurka annars det brukar många illrar gillar.

Pluraz
0

Than Gurka It Is! (Y) ;P

TottsiGirl
0

Vitabe brukar kunna finnas i mataffärer det är nyttigt godis som innehåller B-vitamin, så man ska ju inte ge för många dock. Men de e väl de enda nyttiga ja kan tänka på i mataffär.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

TottsiGirl
0

Sen kan man ju även hitta nyttigt godis iform av kött om hon tycker om det, kanske kycklinghjärta, lever eller aknske en kycklingving :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Pluraz
0

Jag har Buffalo Chicken Wings i kylen, Är sånt okej? O,o Fast det har ju kryddat skin på osv ?

TottsiGirl
0

#7 Nej inga kryddor ska det vara! Utan helt rå och obehandlad kyckling i så fall, brukar finnas i frysdisken. Bara att tina kanske dela i 2-3 bitar och ge.. Dessutom kalas mot tandstenen :)

[AlltIEtt]
0

Pluraz "2.

Så skönt att hon varit snäll idag.

Cat Stick Mini finns bland annat på ica och zoo. spelar inte så väldigt stor roll vilket typ av kattgodis det är, hon ska enbart ha minimalt lite i alla fall. Man kan annars prova melon och gurka, banan.

Katt mat i gele bör du undvika.

Vosjes
0

Jag använder mig av gurka, råa köttprodukter och pyttesmå bitar av levergodis. Torkat kött.

Varför ska man undvika kattmat i gele?

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Pluraz
0

Hittade " Dogman " Procat Godis
Mjölklinser med Kattmynta,

5% Råprotein
29% Råfett
1,2% Växttråd
7,3% Råaska
56,2% NFE(kolhydrater)

TottsiGirl
0

#11 Det som de hela hänger på är väl vad det är för typ av protein och i vilken ordning ingredienserna står.. Ditt godis verkar innehålla mycke kolhydrater vilket man ska försöka undvika. Sen är det väl kanske inte hela världen om det är en bit då och då som man får av de godiset. Men ja kan tycka att de finns bra godis så då finns de ingen anledning att köpa något dåligt.

Saker som man inte vill ska i början av innehållsförteckningenär allt vegetabiliskt, majs, mjöl, vete m.m. Lika så ska man undvika produkter som innehåller socker.

Äggula är oxå bra godis ett slick då och då eller nån äggula i veckan :)

Pluraz
0

#12 Ska jag göra ägg till henne kommer jag stå o lida, ägg är något av de värsta jag vet ;P

[AlltIEtt]
0

Pluraz 13,

Det ska enbart vara rå äggula, hon ska inte ha det vita i ägget.

UlrikaD
0

När du läser innehållsförteckningar på saker, så ska du försöka undvika saker med mycket kolhydrater i som TootsieGirl skriver.

Kolhydrater är socker och det är det som ger illrar insulinom.

En del av mina älskar Vitabe som man kan hitta i matvaruaffären, annars är väl favoriterna Bandits som man får beställa.

Annars kan du testa kycklingmage eller kycklinghjärta från matvaruaffären, det är gott och nyttigt. Hjärta ska dock inte ges så mycket.

En äggula i veckan med lite laktosfri grädde är annars jättegott tycker hela mitt gäng, du kanske kan delegera det jobbet så du slipper knäcka ägget själv.

Vetegroddsolja som de säljer i zoo-affären. Bara någon droppe då och då. Mina gör lätt tricks för sådant.

Vitaminpasta, finns också i de flesta zoo-affärer.

Men kan du hålla dig till kött som belöning så är ju det nyttigt godis, allt annat ska ju ges med mått. Bra om man kan variera sig så blir ju belöningen extra speciell.

Vosjes
0

Ibland måste man stå och lida för sina djur. Jag tror inte direkt att någon njuter av att ge sina djur typ nykläckta kycklingar med mera. Tungan ute

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

UlrikaD
0

#16 Så länge de slutar att lägga dem under täcket så….Obestämd

JossanH
0

Man kan ge fruktbitar, men det är inget som rekomenderas då det är väldigt sött och av socker kan dom utveckla insulinom som är en form av omvänd diabetes..

Som sagt- vanligt obehandlad kött är det allra nyttigaste.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Hayley
0

känner mig lite som en dålig illerägare men sanningen är den att jag aldrig ger mina godis, kan hända en eller två gånger per år som de får något annat än sin mat men annars belönar jag med mycket kel och gos ist. dessutom så på det sättet slipper man oroa sig för vad de får i sig eftersom dom bara får kycklig och vitalin ;)

Lillfemman
0

Om man beställer godis från hungry ferrets får man det i brevlådan? isf ska jag beställa dirr :)))

Hayley
0

#20 beror på hur mycket du best ;) med posten så ska det levereras till brevlådan sålänge det kommer in. dvs om du beställer 15 påsar på samma gång får du nog hämta upp det på ditt postombud :P

galaxy-ilderoppdrett
0

Vet ikke hvordan det ligger an i svenske matbutikker, men nesten alt godis mine ildere får er fra matbutikken. Jeg lagde en blanding av rapsolje, solsikkeolje, soyaolje og olivenolje. Dette syns de var helt fantastisk. og så lenge det er godis det er snakk om så er det jo ikke store mengder, og da er vel strent tatt det meste brukelig. Utenom det får mine ildere det meste av det jeg selv spiser. men i ørsmå mengder.

www.galaxyilder.webs.com