Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 9008 ggr
Theres
1

Bajs-fråga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Melwins avföring ser ut såhär:

Är det normalt? Foten i munnen

golf.ifokus.se

Theres
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Liksom… korning…

golf.ifokus.se

Theres
0

Någon som vet? Eller ska jag åka in med ett avföringsprov?

golf.ifokus.se

AmeliaH
0

Jag har för mig att det skrevs något om det här i en annan tråd och om jag inte minns helt fel så kunde det bero på ett stort fettintag. Men jag är som sagt inte helt säker.

UlrikaD
0

Har de fått laktosfri grädde nyss? Då kan det bli så.

Theres
0

Nä, de äter bara samma gamla mat som de alltid har gjort. Hans bajs har sett ut såhär i nån månad nu. Har gett pro-kolin, men det har inte ändrats, bara det att det kommer en klick av pro-kolin i bajsen då och då. Typ som att han inte smälter maten.

golf.ifokus.se

UlrikaD
0

Då tycker jag det ser lite märkligt ut förstås. Men jag är dock ingen iller-bajs-expert måste jag erkänna.

Theres
0

Äh, åker väl in med lite bajs till de som kan sen när bilen kommer hem :)

golf.ifokus.se

Theres
0

http://www.smallanimalchannel.com/ferrets/ferret-health/ferret-poop-sheet.aspx

Birdseed-like Ferret Poop: Generally a sign of maldigestion or malabsorption. Also non-specific, it can be seen with any disease that severely affects the small intestine. Most commonly seen with ECE, the individual seeds are usually undigested fat and starch complexes. When you see this, consider removing a ferret from kibble and going to a bland, easily digested supplement for a while.

golf.ifokus.se

JossanH
0

Jag vet att grynig avföring i samband med slem och ibland gul/grön i färgen kan vara ett tecken på magsjukan. Fast ska jag vara ärlig så tycker jag inte att den ser så fruktansvärt grynig ut. Har sett betydligt värre och mina har nog varit lite sådär lite till och från hela tiden.

Du kan ju prova att ge någon mer lättsmält.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Theres
0

Han har varit så ganska länge nu, medan Epona som äter samma mat bajsar släta fina korvar.
Var svårt att fånga på bild hur gryning den är, men när jag la i lite i ett provrör så liksom lossnade kulorna från varandra.

golf.ifokus.se

Alwyn
0

Såhär ska det såklart inte vara, hoppas ni kommer på orsaken till att han inte smälter maten som han ska, och att han blir bra igen. Lycka till!

reira
0

Alba lägger sådana där och och till, fast det var ett tag sen nu men hon har inte visat tecken på att må dåligt i övrigt hon heller.

Alwyn
0

Jag tror säkert det är normalt att det händer då och då…även vi människor har ju dagar av dålig matsmältning. Det jag menar är att om det helt plötsligt sätter igång och fortsätter i månader låter det värre.