jag får krupp!
jag håller på att sakta men säkert avlida här hemma.Jag har päls överallt!!! jag blir yxtokig snart. har idag tvättat en sisådär sjutti elva maskiner med iller tvätt….har torktumlat, skakat och även rollat varenda filt med en sån där klister rollar..men hjälper det? NEJ! pälsen e fortfarande kvar! just nu håller jag på att leta reda på nya rakblad till min rakhyvel…för nu skall pälsen banne mig rakas bort från varenda filt och sovdyna! såvida ingen annan har nått bra tips?
ryck illern? :P då hårar de inte mer, hehe

Raka illrarna? 
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

haha…trodde oxå du skulle raka stackarn innan jag läste klart
har testat alternativ #1…å det hjälper knappt…får väl testa #2….ska jag ha med eller utan rakskumm?

Testa med rakgel. Det ska vara mer skonsamt mot skinnet. Men jag vill bara påpeka att jag inte acepterar en naken Stitch nästa gång vi ses. Så då måste du kunna garantera att pälsen växt ut. ;-)
Audiatur et altera pars
hmmm det löser vi…tror han skulle klä i toupé, vad tror du?

*Asg* Nej det tror jag inte han skulle faktiskt. Hemska människa. hihi
Audiatur et altera pars
vem? jag? men allvarligt, det e nära nu…de har fällt i en månad nu! jag kreverar ju!

haha, vill du ha ett par till Sara? Du kan få en extra av mig om du vill. hihi
Audiatur et altera pars
gahhhh! nej tack..inte just nu… då får nån spärra in mig

Bada dom då lossar det värsta.

haha, det tror du bara. ;-)
Du kan få bli inspärrad i rummet här hemma. Det var ju nästan i din stil i alla fall.
Audiatur et altera pars
haha…ja det var det faktikst ;) så länge jag slipper päls!
#11 ska nog ta å göra det, fast de har börjat sluta fälla nu….det e bara det att pälsen sitter fast överallt här hemma
Om du vill se på riktig pälsfällning är du välkommen hem till mig.
Jag lovar i går var jag riktigt nära att raka odjuren här hemma. Vi har ju köpt en ny soffa och det fanns två färger att välja på en ljus och en mörkbrun, vi tog den mörkbruna då vi tyckte att det var smartast. Jag idiot förklarade mig och min pojkvänn i går för att vi valde en så "smart" färg. Vi trodde ju att eftersom hunden är stor och hyfsat mörk (schäfer färg) och att om det blir några fläkar så syns dom inte lika väl. Men vi tänkte inte på att vi har två katter som har vitt i pälsen
, och som fäller mycket även fast dom är innekatter eller att hunden verkar bara släppa den ljusa pälsen han har på kroppen och har bestämt sig för att bli naken hund till sommaren
. Jag lovar även om man inte är allargisk så får man åka till sjukhuset för en reaktion om man kommer hem till oss.
#14 *asg* Ska kanske inte klaga över mitt val av vit soffa då! hihi det hade ju kunnat vara värre ;)
Vi hade en rosa soffa förut (den är till salu
) kalasbra var den pälsen syntes inte och klädsen går att ta av och tvätta. Den är bred också så den fungerar kalas som extra säng. Men tyvärr är vardagsrummet konstigt så vi fick köpa en soffa som precis gick in mellan två väggar och blockera den minsta ingången (har en gätte stor ingång också), och jag är gätte dårlig på att förklara
, men jag vet vad jag menar iallafall
.
#16 hmm rosa sa du? det låter ju intressant ;) hihihi
Vilka sötnosar du har! #18 var ju helt underbar!
Ja, hon är söt hon. Det är hon som är lite bakom flötet
. Hon gillar att ligga med Bengan och sova. Nu har hon äntligen lärt sig att hon skall flytta på sig om hunden kommer springande, innan satt hon kvar och blundade (hon trodde hon försvann då eller något), så hon blev "överkörd" rätt många gånger
. Här ser du rggstöde på soffan
.
hahaha vilken knäpp katt! men det måste ha sett sjukt kul ut!

Då é ja inte ensam, här hemma fäller dom som bara den, hår överallt!
Tror att det är Roland som é den största boven, han har riktig tjock o mysi päls!

#19, den sötnosen var ju ganska bra på att se oskyldig ut i alla fall :)
. Här är vovven.
. Men när hon har legat och sovit på samma plats hela dagen och reser sig upp, är hon nog inte så oskyldig för den högen med päls kan bara komma från henne
.