Gwens "valpar"
När Gwen gick i brunst så hann Nalle med att plocka henne ur den fortare än man kunde säga "Danmarks-resa". Inte så lyckat direkt och inte så vidare bra planerat av honom (eller mig för den delen).
Men iallafall, för första gången har jag råkat ut för en skendräktig hona. Det är en upplevelse jag hade kunnat vara utan måste jag erkänna.
Gwen har blivit en muräna med tänder! Många tänder!
Min plan är att införskaffa grytvantar och en grilltång och vänta tills det går över.
Så här ser det ut under överkastet när man ska gå och lägga sig. Stridsposition och gå inte nära mina valpar ifall du vill behålla några som helst kroppsdelar!!

Hoppas hennes skendräktighet snart ska gå över så du slipper ligga i badkaret ![]()
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Men Guuuud så sött!! 

#2 Tack så mycket!
Vi gjorde en kompromiss inatt. Gwen fick ligga med sina valpar inuti påslakanet och jag försökte knö in min under. Men tre timmar efter jag försökt gå och lägga mig gav jag upp. Det var inte bekvämt!
#3 Möjligtvis sött, men gud så pestig hon är.
Underskatta aldrig en illers hormoner! Inte ens Al-Qaida skulle ha någonting att sätta emot här. Undrar om Gwen skulle kunna fixa fred i hela världen eller om hon skulle kunna starta ett tredje världskrig?
Vet man inte säkert så kan det ju vara dumt att chansa.
Haha det är precis så som Lilith är nu! Så fort hon hör mig i närheten springer hon fram till mig, strirrar mig i ögonen och börjar sedan försöka bita loss mina tår från foten. AJ vad det gör ont!
Hon högg även min stora hund i benet häromdagen. Inte rädd för något den lilla tjejen! Haha!

#5 Som sagt, inte underskatta illrar med valpar, vare sig de är levande eller uppstoppade!
Fördelen med riktiga valpar är ju att de oftast bor med sin mamma i en valphage där det är tryggt och lugnt och de kan få vara ifred. Och ens egna kroppsdelar får vara intakta.
Känns lite elakt att stoppa in Gwen och gosedjuren i en hage. Men det betyder inte att jag inte funderat på det!
Nej det kanske är något att fundera på! Nej jag har lärt mig att om jag smyger riktigt tyst när jag ska på toa, spolar fort och sedan rusar ut och hoppar över illergrinden, så kanske jag kan undvika ett bett eller två! Jag ska inte röra dessa små förän hon har lugnat sig lite XD
#7 har du otur kan du isåfall få vänta i 10 veckor ;) Vaktiga honor är ofta vaktiga under hela valptiden i varierande grad (vissa blir t.om mer vaktiga ju äldre valparna blir - trust me i know :P), så då kan det vara smart att komma på sätt att överlista dem så man hinnar gosa med valpisarna innan det är dags att flytta :D

Delphi blev hur gosig som helst när hon väntade valparna, och naiva jag trodde att det skulle hålla i sig! När jag skulle titta på valparna första gången så for hon upp 2 våningar i lekburen för att hugga mig i axeln (läs: Sikta mot halspulsådern…)!
Det hela slutade med att jag fick kasta in en vitaminpastatub i ett hörn och sen ta hela lådan med valpar och gå in i ett annat rum och stänga dörren mellan oss för att inte dö! Och snacka om stress att försöka väga och kolla kön på valpar när mamma står utanför och vässar tänder och klor mot dörren!
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

#9 Jag är helt övertygad om att Delphi och Molly satt och ringde varandra på mobilen förra året och smidde planer.
Jag gav Molly köttfärs utblandat i mjölkersättning så hon höll sig lugn medans jag vägde valparna varje dag. Det funkade för oss.
Sen lugnade hon ju ner sig efter ett tag, men det tog ju veckor.
#1 Ser ut som det var en tung födsel.. Bara tanken på att valparna är lika stora som mamma ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#11 Ja, inte sant!
Tyckte det var illa nog förut, men nu är tydligen valparna gamla nog att få dagsgamla kycklingar. Serverade i sängen. Urk!
Vart kan man köpa såna ycklingar?

#13 Kläckerier.
#13 även på www.repti.net kan man köpa dagsgamla kycklingar

#15 Förhoppningsvis är de döda där, eller vad säger du?
Stackars småttingar :( <3 Men det är det värt! Hahaha!

#17 Njae, vet inte om jag tycker det är värt att sova i en knölig säng, gärna toppad med en dagsgammal kyckling. Ryys!
Men det värsta verkar ha lagt sig nu och valparna börjar flytta hemifrån. Och Gwen har börjat gå i brunst igen.
Nu ska vi bara hitta perfekta hem till de sista. Ikea-råttorna ska flytta till Oliver har han bestämt iallafall.
Roligt att vi får behålla lite "valpar" inom familjen.

Hahaha jag har inget annat att säga än att jag sitter här och asgarvar.
Det påminner om när min hund skenvalpade en leksaks macka i plysh. 
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Det är helt klart alldeles för mycket hormoner i omlopp här hemma.
Gav ju Misool och Alea implantat häromveckan. Nalle fick också ett mot sina binjuretumörer. Vad händer då….
Jo, Alma vill ju inte vara sämre än syrran utan hon börjar gå i brunst nu också. Så det blir att boka en tid för implantat för henne också.
Klippkort, tack!!

HAhaha tycker synd om dig Ulrika 
Min Gylkios fick valpar (3st) förra året oxå men dom överlevde inte men hon var en så snäll och go mamma som lät mig titta och känna på hennes valpar. Sen så var hon så duktig på att uppfostra Ennoias valpar när dom var 6v
Hoppas att jag inte får samma problem som er i år 
//Denise

Jamen nu har vi ju kommit till det stadiet att jag duger som barnvvakt. Jag ligger i sängen och hon puttar hela påslakanet fullt med knöliga "valpar".
Säger: passa dem nu!
Studsar iväg och hämtar en dagsgammal kyckling som hon ska ha in i påslakanet också så inte barnen blir hungriga. Och det är väl där jag ger upp litegrann…

Var glad att du duger som barnvakt nu
Ja rått kött i sängen där går min gräns oxå, blää
//Denise

Valpen längst till höger ser stor och fin ut, får man tinga? 

#24 Tror det är den valpen som Oliver redan tingat.

Haha damn him!
Haha osis för dig Ulrika ;)
Kul för oss :P
Hälsningar Malin