Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 740 ggr
Theres
0

Nu ger jag upp...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…det är fan inte en blåsa…

golf.ifokus.se

sarae
0

Oj! nu såg jag den verkligen. Nej det där är ingen blåsa! det ser snarare ut som nån typ av cysta, eventuellt fett knöl. Om jag var du skulle jag nog kolla med veterinären. antagligen inte farligt, men det kan nog vara bra att ta bort den. Har den vuxit något?

Theres
0

Det var bara en liten vit prick förut… och i december sa vet.: det ser ut som en blåsa… så trodde jag hon kollade närmre på den när han var sövd när han kastrerades… hon sa inget mer om den…
Tog en tops nu och kände… den kändes rätt hård… bara det inte är typ cancer =/

golf.ifokus.se

sarae
0

nej, jag skulle inte tro att det är cancer, snarare en typ av cysta, men risken är att om den nu har vuxit så mycket så kan den växa ännu mer och tilllut blockera hans luktrör och matstrupe och få svårt att både andas å äta.

Theres
0

Mmm, jag tänker ringa vet. first thing i morgon och säga att det är ingen jälla blåsa!!! Grrr :D Haha
Men han verkar inte ha några problem av den… fast kan tänka mig vad skönt det kommer kännas för honom när den är borta… eller obehagligt… för han är ju van att ha den såhär… så det kanske känns för stort i halsen om man tar bort den :S

golf.ifokus.se

sarae
0

haha ja han får nog en chock ;) men det e nog bra att ta bort den, och dessutom tvinga veterinären att skicka den på analys. Växer den mer så blir det nog väldigt jobbigt för honom.

Theres
0

Ja, nu har jag ju fått jobb och allt så nu har jag väl råd att fixa till honom hos vetten :P
Fast ber nog pappa betala iallafall ;)
Kan säga att jag ska göra nåt så han luktar mindre, då betalar han så glatt så :D

golf.ifokus.se

sarae
0

haha bra plan!  ;) undrar om han går på den?

Theres
0

Självklart… han är lättlurad :P

golf.ifokus.se

sarae
0

åh sån pappa vill jag åxå ha ju!

Theres
0

Men det funkar bara om det är för goda ändamål… som t.ex ta bort illerlukt :D

golf.ifokus.se

sarae
0

moahaha snacka om att melwin måste ha taskig andedräkt om han ska gå på den

Faxlin
0

Såg inte så bra ut det där. Berätta gärna vad det var sedan. Den har ju vuxit så snabbt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Theres
0

Haha, ja… får ge honom nåt illaluktande godis, sen trycka upp honom i pappas ansikte och säga: lukta… vi MÅSTE åka till vetten :P

golf.ifokus.se

Faxlin
0

haha, ta torkad fisk för katter, det luktar illa. ;-)

Audiatur et altera pars

sarae
0
Theres
0

Så du är vaken nu igen ;)

golf.ifokus.se

Faxlin
0

Va? Jag? Jag har varit vaken hela tiden. Lyssnar på sjuk musik och tycker världen är orättvis.

Audiatur et altera pars

Theres
0

Jag tänkte gå och lägga mig för en timme sen, men sen började en viss person svara på det jag hade skrivit, så kunde inte gå :D (sarae - känn dig träffad) ;)

golf.ifokus.se

sarae
0

träffad som få ;) men nu e jag på väg att strypa en kudde ;)

Theres
0

Och Melwin ser sur ut för att lampan är tänd…han vill sova :O

golf.ifokus.se

Faxlin
0

hehe, ja inte lätt att vara kvarhållen av sarae. Du får hälsa Melwin att han får morra på sarae.

Audiatur et altera pars

Theres
0

Han kissade på golvet istället och tyckte att det var ett minst lika bra sätt att visa sin besvikelse på =/ Haha…

golf.ifokus.se

Theres
0

Och som svar på eran fråga: Ja, jag sov bara 4 timmar inatt… :S

golf.ifokus.se

Velsan
0

det kan vara cancer, Hemi dog av en tumör i luftstrupen så inte omöjligt.

Theres
0

vetten ringer mellan 4 och 5 idag…

golf.ifokus.se

Faxlin
0

Jag håller tummarna Thessan, förstår att det är jobbigt för dig att gå och vänta.

Audiatur et altera pars

AlbaStiffler
0

Lycak till med lillponken! Går nog bra. Men var lite hård mot vetten och kräv att de tar bort den…  inte att du vill "vänta och se", som många råder en…

[jenkass]
0

precis, för nu har du ju väntat länge nog!

Tesan
0

Håller tummarna för erFot i munnnen

Gasoline
0

inte för att jag tror att det kan vara det jag tror men det ser precis ut som när jag hade halsböld Fundersam Hoppas att det inte är något allvarligt.. Det ordnar sig nog ska du se

Theres
0

4 april 8.30, påminn mig ;)

golf.ifokus.se

Smeagol
0

Japp de ska vi!! Men attans att du ska behöva vänta så länge då!! Dålig stil tycker jag!!

Nettan
0

Thessan, för säkerhetsskull. Sätt kalenderlarm på din mobil. Det gör jag alltid med viktiga saker när jag inte litar på mitt minne.

kitty
0

min pappa skulle inte betala pga. att han e lättlurad uta för att han tokälskar min Amy och ringer för att kolla hur hon mår, hans barnbarn som han säger ;)

så min pappa e nog bäst

Smeagol
0

#34 Suck villekn lyxs!! Jag vill byta familj…leddsen*

sarae
0

Min mor kallar oxå pälsarna för barn barnen..hon skciakr vy kort till dem, ger dem jul klappar å födelsedags presenter, å visar bilder på dem för alla hon känner ;)

Flisa
0

36# haha… ja mamma säger alltid att hon är mormor.. när dom frågar hur gammal den är och om det är en hon eller han svarar mamma stolt "jaa, det är den yngsta, märtas, son, han är ungefär 8 månader." dom blir riktigt chockade ska jag säga ;)

Faxlin
0

haha, kan tänka mig det. ;-)

Audiatur et altera pars

Theres
0

Ingen urinsten…

Varböld och infektion. Operationen gick bra.

De tog prover… får veta mer om ca 5 dagar…

Medicinering i 10 dagar nu…. min lilla plutt =)

golf.ifokus.se

sarae
0

skönt att det "bara" var en varböld i alla fall! men du kan ändå försäkra honom, oavsett vad de sa till dig på kliniken. På agria kan man göra det direkt via nätet….det kan vara en bra investering för framtiden i alla fall ;)

hade han däremot haft en kronisk sjukdom, hade försäkringen inte täckt det.

Gilla
0

tessan… jag tycker Marwin o Melwin är bra lika…eller det är kanske bara jag :oS

Theres
0

Haha, han ser ju likadan ut :D

golf.ifokus.se

Gilla
0

trodde du snott min en stund haha

Gasoline
0

Vad kul att höra att det bara var ett sådant "litet" problem och att det gick att fixa =) Och jag hade nästan rätt, halsböld är ju i princip samma sak som varböld, eller det kanske är exakt samma grej?