Alltiett=Loverferrets?
Ja, eftersom Alltiett i alla trådar hänvisar till att det är OT så får jag väl göra en egen tråd..
Jag vet inte vad personerna här inne har för bevis för att det är loveferrets men ni får Väldigt gärna skicka ett PM till mej om det.
Själv har jag ett PM från alltiett där hon säger flera saker om sej själv och sin illererfarenhet som motsäger det hon sagt i trådar.
I trådar där hon blir anklagad för saker som det sägs finnas bevis och grund till så låtsas hon antingen inte om det, hänvisar ibland till att det blir OT och vill därför inte svara och medger vissa saker väldigt vagt men hittils har jag inte hört en enda dementering.
SÅ nu skulle jag gärna vilja veta (även om du inte skulle vara just Loveferrets) varför är du så aktiv på en sajt enbart för att säga emot alla andra, ljuga och ge enligt mej olämplig råd till andra illerägare?
Då menar jag tex. ang. Suprelorin-chip, det vore skillnad om du faktiskt hade någon grund till det du sa exempelvis fakta sen om du överhuvudtaget faktiskt läst dej in i ämnet?
Nackskinnsgreppet - Varför rekommendera våld mot djur, speciellt i en situation där det är helt onödigt?
Illersäkring - Säger att du haft 21 illrar och INGEN olycka har inträffat med någon av dina illrar?
Ger personer tips om en avspärrning på 80 cm vilket jag vet MÅNGA illrar som hoppar över? (någon av dina 21 illrar borde ha klarat det?)
OM du är loveferrets, vilket jag faktiskt antar att du är.
Varför skaffa iller efter iller för att sedan omplacera och inte ens har råd att ge lämplig veterinärvård?
DU ska inte ha djur, varför kopplar det inte?
Ja ett misstag kan alla göra, vi är människor..
MEN fyra omplaceringar (tre olika tillfällen) och ett dödsfall för att du inte hade råd med veterinär på kort tid, då är det något som är allvarligt fel - vilket du borde uppfattat själv?
Vad har egentligen alla ursäkter varit?
Sen detta med veterinärvård, din ursäkt var att att du inte hade någon att låna av - OM DU NU VISSTE DET, VARFÖR HADE DU INTE SPARADE PENGAR FÖRE INKÖPET? Det är faktiskt så enkelt, man har ett ansvar för djuret och måste planera i förväg, speciellt du som haft iller tidigare borde vara medveten om det..
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Vad mig anbelangar så finns det ingen policy på iller iFokus om att behöva redovisa ens privata uppgifter.
Många trådar blir ot och därför påpekar jag det oxå, enligt reglerna ska man hålla sig till ämnet som tråden berör.
Börjar undra om du lever på att få så mycket creed som möjligt genom att framhäva dig så här. Att du beter dig så är inte okej.
Jag berättar mina erfarenheter och ger de råd som anses okej, att vissa av dessa är olämpliga för dig behöver inte vara det för andra, alla gör vi på olika sätt, det betyder inte att det är fel, respektera detta.
Vidare bör du skaffa dig ett liv och sluta prata om personer på det här viset. Du kan ta det via pm om det är något du anser opassande, annars ber jag dig vänligt men bestämt att lägga ner nu.
Skrivet i egenskap av medarbetare:
Att ifrågasätta andra människors åsikter och påståenden på ett forum är ok.
Att skriva nedlåtande kommentarer om dem är det inte.
Man får heller inte avslöja någons riktiga identitet men att hänvisa till andra nick är ok.
Jag och de andra medarbetarna vill inte behöva rensa i den här tråden så håll den utan personliga påhopp.
Sara

Det finns fysiska personer, alltså personer som har träffat denna människan i verkligheten och har bekräftat det.
Tyvärr så är det så.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Ja, jag gör det här för att framstå bättre, det är därför jag alltid erkänner/berättar när jag gjort något fel, hur kan jag framstå som bättre av allt det här? Vet inte riktigt men anser att diskutionen med dej inte direkt visar mina charmigaste sidor?
Anledningen till att du fick en alldeles egen tråd är att du andra sagt att du inte svarar på en del frågor för att det är OT och att vi ska ta det i en annan tråd?
Hur jag och alla andra här inne för att försöka få någon ordning på diskutionen så slingrar du ur dej alla frågor med en massa olika ursäktanden.
Jag har då inte alltid rätt själv och har inte alltid gjort de bästa valen men det finns inte en sak som hänt i mitt liv som jag inte stått för.
Iom ditt inlägg som fortfarande inte ens så mycket som nekar till att du skulle vara Loverferrets så antar jag from nu att det är du.
Jag anser det bra att du är en paragrafryttare inom forum men inte kan följa lagar/reglar vilket det nu kan vara när det gäller att ta hand om dina djur..
JO det är just detta, flera av dina råd är helt klart olämpliga att följa.
Samma resonemang kan jag slå vad om att det var när det fortfarande vara lagligt med att aga barn, eller när droger var lagligt.
Inte för att det skulle ge mej mindre rätt att diskutera om jag inte hade ett liv men om du vill veta så har jag faktiskt ett liv som jag älskar och uppskattar nästintill alltid. Jag har mina illrar och vänner som jag inte skulle byta mot något i världen, helt ovärdeliga.
Har ett spännande socialt liv där det alltid händer mycket,
god ekonomi, studerar, börjar på en säsongsanställning nästa månad som jag tror och hoppas ska bli bland det roligaste jag gjort.
Dock gissar jag att du inte är det minsta intresserad…
Anledningen till att jag vissa dagar har tid att sitta här hela dagarna är att jag har vissa dagar jag bara sitter och pluggar hela dagen hemma - vid datorn.
Vi bryr oss inte om vad du eller andra tycker vermonica men var och en har rätt att ha sina åsikter, var och en uppfostrar på sitt sätt, bara för att du tycker det är fel eller anser man ger olämpliga råd så behöver det inte vara så för någon annan.
Vi står oxå för vad vi sagt och slingrar oss inte men ni förutsätter att allt ska vara på ert sätt och respekterar inte att man gör annorlunda.
Ni beskyller och tar för givet att jag ljuger för ni vägrar tro annat. Mig veterligen har ni enbart gått efter hörsägen och det är inte fakta.
Detta framstår bara som att ni tror ni vet bäst och detta uppförande är verkligen inte okej bara för att åsikter skiljer sig åt.
Osämja mellan parter bör redas upp via pm men att bete sig så här öppet och komma med påhopp och anklagelser borde anmälas och med er attityd blir inga frågor besvarade.

#5. Alltså allvar, för att du antagligen hör röster i huvudet och har någon sorts diagnos så betyder det inte att man ska titulera sig själv "vi", så kan du lägga av?
I höstas var du singel, var sjukskriven och bodde ensam. Jag har jävligt svårt att tro att du fått ett välbetalt jobb där du har råd med "ett jätte stort hus", har träffat en man/kvinna och flyttat ihop på mindre än 6 månader, särskilt när du senast vi pratade inte hade (dina egna ord) nååååågon att dela något med eller låna perngar trill Elins operation av!
Men jag kan ju dock ha fel, dessa saker händer ju i sagor hela tiden!!
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

Vi står oxå för vad vi sagt och slingrar oss inte men ni förutsätter att allt ska vara på ert sätt och respekterar inte att man gör annorlunda.
Ingen här inne har sagt att det bara finns ett enda sätt att uppföstra en iller på, däremot så har många ifrågasatt dina metoder och saker du sagt men inte fått något svar alls, och har du svarat så har du slingrat dig. Det enda du har konstaterat är att du haft 21 illrar och INGEN utav dem har råkat ut för olyckor eftersom du har illersäkrat och alltid ligger tre steg före din iller, även här har du fått frågor om hur detta kan funka men antingen har du valt att inte svara eller svarat något med "attityd". Om man står för något borde man väl kunna svara på frågor om det också då eller?
Osämja mellan parter bör redas upp via pm men att bete sig så här öppet och komma med påhopp och anklagelser borde anmälas och med er attityd blir inga frågor besvarade.
ja, det har blivit attityd och det har även förklarats vartifrån denna attityden kommer ifrån men folk som inte haft någon "attityd" (bla mig själv) har heller inte fått svar på frågor, jag har även bett dig PM:A men inget. det enda jag har fått är svar full med "attityd" tillbaka. som man behandlar andra blir man själv behandlad.

Sen ser inte det här ut som ett område det skulle ligga "stora hus" om du inte menar att #stooora hus = små hyresrätter? Eller? Så vill du vara snäll och lägga av med lögnerna?
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida
"6 duholm.
Jag ber dig igen att sluta med dina påhopp. Du sitter och anyliserar och beter dig allmänt illa. Det är hög tid att du själv lägger av. Du visar ingen respekt, då får du inget tillbaka heller.
Vad som sker privat angår varken dig eller någon annan, och inget som behöver redovisas på ett öpppet forum. Det betyder inte att man ljuger.
"7, Hayley.
Ni har fått svar på de olika metoder som används men svaren har inte accepterats, det fortsätter gång på gång och tar aldrig slut, en del gör allt bara för att få "rätt", man kan ifrågasätta till viss del men det finns gränser sen är det bra.
"8, duholm
Ljuger inte och du kan sluta med ditt anyliserande ! Vi bor inte där. Se om din egen dörr innan du talar.
Analyserande? Påhopp? Jag ser faktiskt ingetdera…
däremot har du i sedvanlig ordning inte besvarat enkla frågor som ställs till dig, vilket gör det mycket förståeligt att folk blir irriterade.
Analyserande? Påhopp? Jag ser faktiskt ingetdera…
däremot har du i sedvanlig ordning inte besvarat enkla frågor som ställs till dig, vilket gör det mycket förståeligt att folk blir irriterade.

Jag använder t.om mitt eget efternamn (som endast bärs av mig och min familj) som nick, vill du ha reda på saker om mig, varsågod och googla! Berätta gärna vad du hittar!
Konstigt förresten att du är mantalsskriven där… Konstigt att du inte bor där, och vad jag kan se så delas lägenheten heller inte med nån, så sluta skriva vi… Som sagt, rösterna i huvudet räknas inte…
#13, duholm,
Vi bryr oss inte om andras privatliv. Det ligger inte i vårt intresse att luska ut privat information om människor, som ditt liv verkar bestå av. Är inte skriven där, bor inte där och hur det hela ligger till har du inte med att göra, du begriper och tror inte att livet kan förändras på ett ögonblick för det händer enbart i sagor, kanske är du för ung för att förstå just nu, detta var inte särskilt trevligt noterat men nu får det vara bra vermonica, vi tar inte mer från dig.

#14 Det är lite läskigt när man pratar om sig själv i "vi-form". Vem är den andra personen? Och den säger inte många ord.
Jag tror att många jättegärna skulle vilja strunta i ditt privatliv. Men det är ju någon som måste städa upp efter dig hela tiden. Alla djur som du dumpar, vem tar hand om dem?
Jo, någon annan.
Om du slutade skaffa djur, eller slutade omplacera så kanske folk verkligen kunde strunta i både dig och ditt privatliv. Tro mig, många skulle nog vara glada och tacksamma om man aldrig hörde talas om fler omplaceringar från dig.
Men sån tur verkar man inte ha.
Tycker synd om uppfödaren som sålde Simon till dig, som du omplacerade. Tycker synd om ägaren till Elin som bara ville ha ett bra hem till sin tös, där hon skulle bli omhändertagen resten av livet. Tycker synd om Ammi som gick på din snyfthistoria och sålde dig två valpar. Betalade du nånsin för dem förresten?
Och slutligen tycker jag synd om personen som sålde den senaste illern till dig, antagligen också med hopp om ett livslångt hem.
Är det meningen att folk ska städa upp efter dig i all evighet. Om du vet med dig att du har ett problem, att du inte kan hålla fast i djur mer än 10 minuter, så snälla, snälla, SNÄLLA, sluta skaffa nya hela tiden.
Valpsäsongen är snart här, och jag undrar vilken uppfödare det är som ska råka illa ut den här gången.

Här är en länk till dig som du glömt i så fall! https://www2.adressandring.se/privatperson/flyttanmalan/personuppgifter
Det är bra skit att adressändra så man inte står på fel adress på alla söksidor! Glöm inte bort sambon!
Jag tror de flesta här har uppfattat vad du är för något, även de som är nya och missat vad du har hållt på med de senaste åren, så jag anser att mitt jobb är gjort faktiskt! Har jag räddat EN iller från att hamna hos dig så är jag lycklig!

Jag provade att skicka PM som hon efterfrågat, jag förstår dock inte vad hon anser att jag eller hon(/de?!) fick ut av det..
#14 du börjar inlägget riktat mot Duholm men du avslutar med att du fått nog av mej:S förvirrad?
Jag hoppas du snart får nog och drar ditt pepparn växer och förhoppningsvis utan några djur.

Hejsan!
Då försöker jag lösa det här istället, jag vill verkligen inte tycka illa om personer eller ha konfikter som inte blivit lösta det ligger inte i min natur.
Det absolut första jag undrar är varför du inte är ärlig, varför du säger en sak ena stunden om ditt förflutna och en annan nästa?
Om du har glömt bort vad du skrivit har jag bla ett PM från dej som jag utan problem kan skicka tillbaka men borde finnas i din utkorg?
Sen undrar jag också om du förut haft nicket loveferrets?
Eller vem är du? Jag förstår att du varit här förut då du redan när du kom hit gick in med en bitterhet mot "iller.ifokus-folk" och betedde dej som du hade olösta problem med vissa medlemmar, eller har du dubbla nick?
Jag skulle i din situation åtminstone vilja förklara mej?
Jag är inte en människa som dömmer men jag har svårt att låta bli den här gången, om du åtminstone nekade till alla anklagelser skulle det vara lättare att tro dej…
Vänliga hälsningar Veronica

Alltiett;
"Varför skulle jag besvara frågor med din attityd ? Du beter dig väldigt illa mot mig och det är ingenting jag accepterar och vad mitt förflutna anbelangar har du inte med att göra. Jag minns vilket pm du menar och vet vad som står. Personen ifråga vart ändå inte intresserad.
Varför är det viktigt att veta vem jag är ? Är det Bitterhet" mot "illerfolk för att man inte har samma råd och erfarenheter som andra ? Åsikterna går isär och du är en bland dom som mest verkar ha "olösta problem".Vissa accepterar inte att man är olika och kan ha delade meningar. Det verkar som att det enbart är sådant som sägs här som gäller, allt annat är fel i era ögon. Det är så jag ser det.
Förstår inte varför du kör med anklagesler och påhopp hela tiden, vilka "bevis" har du som antyder att jag skulle köra med lögner ? Syftar du enbart på pm som skickades mellan oss innan jul ?
Du sprider ut privat information och går efter hörsägen och där efter går du på som en ångvält istället för att lösa det mellan personerna det gäller. Är det så du löser osämja ? Anser du dig vara värd god respons tillbaka ? Varför ska jag redovisa information som du ändå misstror och sen sprider ut ? Det finns snyggare alternativ att lösa konflikter på.
När du slutar med dina påhopp och anklagelser och börjar använda en trevlig attityd kan vi ta det därifrån men så länge dettta beteende pågår får det vara så.
Mvh Familjen Fredriksson."

Nu blir jag lite nyfiken på vilka Familjen Fredriksson består av måste jag erkänna.

Mailet jag fick i julas var också från familjen Fredriksson:)
Ni får gärna tycka och tro vad ni vill och vara detektiv men det tog visst hårt och höra att vissa låter ens honor bita ihjäl varandra.
En del kan man ta men det finns gränser och ni fortsätter med era påhopp och drar till med höga växlar hela tiden, är man med i paraden bör man tåla den men då vart det inte lika kul längre !
Nog sagt, nu ska vi bege oss till vårt hus. 

#22 Vilka honor biter ihjäl varandra? Vad har jag missat?
Bege sig till ert hus. Halv ett på natten?
Slå upp ordet mytoman i ordlistan!

Jag brukar inte säga ifrån, men nu går ni för långt.

Den person som anklagar mig för Nolitas död när jag har obduktionsrapporten som säger att det var ett misstag av veterinären. Den personen är enbart ute efter att ljuga, provocera, snacka skit och har gått så långt över alla gränser så det finns ingen återvändo.
Tål mycket, men folk som ljuger vitt och brett om andra och för andra har jag inte mycket till övers för.
Långärmad polo kanske var lite över gränsen, men mytomani ställer jag mig bakom till 100%.
Någonting är ju helt galet här, långt över en vanlig medlem som försöker provocera på ett forum.
Om personen ifråga är mytoman eller behöver någon annan sorts hjälp, det vet jag inte. Men någonting är inte riktigt här.
Jag tycker också att det här börjar gå för långt! MEN jag vill tillägga att min åsikt efter upprepade trakasserier från loveferrets sida, är att hon är i stort behov av professionell vård. Elakt som det må låta så borde hon inte få ha djur tills hon är så pass frisk att hon kan ta hand om dem. Lilla Elin, oj,oj. Jag har en hel del att berätta om den stackars tösen som utan problem hade överlevt om loveferrets bara hade åkt in till veterinären dom 10.000gångerna som jag bönade och bad henne att ta henne till en veterinär. Elin gick hemma och led i flera dagar och jag stöttade loveferrets dygnet runt och hon ringde mig och grät på nätterna för att Elin var så dålig men det fanns 1000olka ursäkter varje gång för att inte söka vård. Jag fick henne tillslut i ett väldigt kritiskt skede att köpa matolja för att ge Elin som en sista utväg.Men denna olja hälldes ut i slasken. För Elin var magsjuk - inte hade hon främmande kropp! Elin led ihjäl i flera dagar för att Loveferrets gav henne torkad glaserad banan. Då hon kom in med Elin samma dag som hon avilvades ställde veterinären ett ultimatum, hon hade fem min på sig att avgöra om hon ville operera eller ej och det här ultimatumet ställdes för att hon var i så otroligt dåligt skick. Loveferrets omplacerad Simon, sa till mig att hon inte hade råd med iller och skulle skaffa sig en budget. En korttid därefter skulle hon köpa en valp som hon döpte till Kevin, men hnm tackade hon nej till och tog Elin för att hon var närmare och billigare. Efter Elin så skulle hon vänta i många år på Att skaffa iller för att hon var så ledsen och verkligen ville ha en buffert. Sen läste jag om att hon hade skaffat sig två valpar. Oj vad jag stöttade, gav råd, blev mailbombad och nerringd på nätterna.
Är det inte bättre att ni tar det här via PM?
Jag vet att alla är irriterade/arga/upprörda på massa saker som personen i fråga har gjort, men endel saker som har skrivits i den här tråden är personangrepp (detta oavsätt hur rätt ni än må ha).
Varför måste alltid allting tas via PM? Det är ett konstant gnällade om det tycker jag! Ett diskussionsforum är just ett diskussionsforum. Ett PM är ett Privat medelande. Jag anser verkligen inte att detta är något privat, utan något osm behöver komma fram, för att möjligtvis förhindra att fler illrar råkar ut för samma öde.
Det finns många uppfödare här inne och ännu fler so någon dag kommer att leta efter ett nytt hem åt sin iller. Borde inte sådan här information då få komma fram? Alla är inte super aktiva här eller har koll på vad som hänt genom åren, men en sådan här tråd kanske kan få EN som inte känner till alla turer med Loveferrets att ta ett steg tillbaka och välja att INTE sälja/omplacera sin iller till just det hemmet.
Utomlands på många forum och mailinglistor finns det t.om en svarta lista över folk som visat sig vara olämpliga att ha iller av olika skäl - detta eftersom folk anser det viktigt att föröska hindra att fler illrar hamnar i samma situation. Nu är detta så klart inget jag förespråkar som så däremot undrar jag varför vi i sverige hamnar på motsatt sida av skalan där det tydligen är FULT att varna om olämpliga hem. Vi gnäller som bara den över vårt bristande djurskydd, att djur far illa, att illrar omplaceras till höger och vänster. Men om man då genom en sådan här tråd kanske kan förhindra åtminstonne en omplacering till, så är det plötsligt fult och man ombeds ta det privat. Om allt tas privat… hur ska man då kunna få en enda människa att få upp ögonen? >undvika just DEN omplaceringen? är det då massutckick i privatform som gäller?
Jag börjar bli innerligt less på att det alltid är människor som tas i försvar, djur sätts i andra hand om ens det. Det gullisnuttas med dem som kanske istället borde få veta att det de sysslar med faktiskt inte är okej.
I Elins fall kan vi väl säga som så att det t.om var olagligt. Enligt Djurskyddslagen är man skyldig att förhindra djur från onödigt lidande, man är även skyldig att ge dem adekvat vård. Inget utav detta gjordes för Elin vilket innebär att det faktiskt var anmälningsbart! Men på nått vis ska detta ÄNDÅ försvaras. Folks integritet skyddas oavsett vilket pris eventuella djur får betala för saken.
Nej, jag är less, ledsen och allmänt trött på sådant här :(
Jag hoppas innerligt att Loveferret/AlltIEtt tar sig en funderar över lämpligheten att skaffa fler djur i framtiden, eftersom det alltid slutar på detta viset. Kanske dags att ta en paus, komma på rätsida och fundera ordentligt, spara pengar och noga tänka igenom om möjligheten finns att ge ett djur, oavsett art ett permanent hem som det förtjänar.

Ja, mitt inlägg #26 var dagisnivå
I övrigt har hon flera ggr hänvisat till att det är OT och därför inte svarat på frågor som det inte borde vara några problem att svara på,
jag gjorde en egen tråd,för som jag tolkar det är det detta hon bett om?
Vi ska ta det genom PM, jag försökte det hjälpte inte direkt heller.
Folk har frågat på ett snällt sätt, inga svar.
Andra på ett mer "aggresivt" sett (gått hårdare fram), inga svar.
Det är inte direkt som att allt detta hände på en kvart.
Tyvärr, måste jag erkänna att det gått så långt över gränsen så jag kommer aldrig ge mej.
I verkliga livet har jag kommit till den här punkten en gång, det krävdes två år av trakasserande från den människan, i dagens läge tycker jag mest synd om människan.
Förhoppningsvis kommer det aldrig hända igen.. det är faktiskt inte så att jag tycker det är roligt, tycker snarare att hemskt att öht finns folk till sånt här, tappar liksom lite tron på människor.

Det handlar ju inte om att inte varna för olämpliga hem. Jag skulle själv sälja till en person förra året som jag sedan blev varnad för. Valpen blev såklart kvar hemma hos mig, jag är väldigt tacksam att jag fick veta.
Vi var många som upprördes över Elins öde och jag hoppas att ägaren aldrig mer får sina händer på ett djur.
Men, om det här är samma person så vet ni alla att det inte är en stark människa. Tråden har så många personangrepp att det börjar bli svårt att räkna. DET gagnar ingen och absolut inte illrarna.
Jag hoppas att folk fortsätter att varna för olämpliga hem, men det finns olika sätt att göra det på.
#29 Håller med.
Sajtvärd på Iller.ifokus
men fy vad hemskt! Så inlägget som skriver om hur det gick för Elin av loveferrets, eller eva som vissa skriver är inte sant?
Hon var aldrig inne och röntgade eller gav Elin dropp som tråden påstår eftersom Cecilia hade kontakten med henne?
Stackars lilla tös =(
Dock tycker jag att loveferrets och alltiett skriver väldigt olika för att vara samma person bakom nick.
Tycker personens påhopp är väldigt tråkiga mot alla andra här inne!
Det kan inte vara mor och dotter? Tycker att loveferrets skriver "barnsligare" eller vad man ska säga, med blandade storlekar på text och oftast flertal utropstecken m.m.

#38 Har jag också tänkt på. Väldigt olika skrivstil…
Att ni håller på så här är lågt och att kalla andra för öknamn och anklaga bevisar bara vilka människor ni själva är. Detta har jag inte bett om och ni kör med osanning, svaret jag skickade till vermonica passade det inte fröken. Det är ni som trakasserar och beskyller mig för saker, inte tvärtom. Det ser man klart och tydligt på era inlägg.
Uppenbarligen tycker ni det är roligt och lever på att frysa ut folk som inte följer era råd. Angående mitt privatliv så har ni inte med det att göra och har ingen orsak att redovisa den för er. Bara för att ni inte får svaren på det betyder inte att man ska sprida rykten och bete sig illa. Vad ni hört och inte hört spelar ingen roll, det är beklagligt att sajten inte kan hållas till det den är till för.
#39 Se tråden "Vanliga olyckor?" Jag tror nämligen inte heller att det är samma person. Åldersskillnaden syns tydligt i texterna. Och jag borde ju kunna bedöma det eftersom att bedöma och redigera texter faktiskt ingick i mina arbetsuppgifter under en viss period. loveferrets och AlltiEtt är två olika personer vilket betyder att man här nu i såna fall faktiskt har gått på inte bara en person utan två.
Men då är jag nyfiken varför alltiett bara inte kan säga att det inte är samma person bakom nicken? Dem kanske är släkt?

#40 jag vet faktiskt inte om jag ska skratta eller gråta, hela alltihopa är ju helt sinnesjukt.
Jag vill bara påminna dej om att det var DU som kastade första stenen, du som slog ett slag så långt under bältet att jag knappt trodde mina öron.
Helt ärligt vet jag inte vad jag skulle gjort om det varit riktat mot mej, om det varit jag som upplevt det.
Vi ljuger så otroligt mycket om dej, det är därför det finns mail, PM och telefonsamtal som stödjer det vi säger, helt omöjligt att misstolka.
Jag tycker inte att det är roligt någonstans, jag önskar att du inte fanns, så roligt tycker jag det är.
Jag är övertygad om att ingen annan här inne tycker det är roligt heller.
Personligen tycker jag att det är så jävla tragiskt, allt du gjort och inte lärt dej ett skit. alla stackars djur som lider, alla stackars personer som säljer en valp eller en omplacering till dej.
Hemskt att en människa kan manipulera så utan att egentligen bry sej?
Nu när Kola flyttat, vem flyttar in här näst?
Vad för historia ska du dra?
Alla stackars människor som tyckt synd om dej, hjälpt dej, stöttat dej, framförallt trott på dej, vad har du att säga till dom?
Att du försöker framställa dej som ett stackars oskyldigt offer får mej att vilja kräkas, sådana som du förstör så mycket, får så många att sluta tro på godhet och att hjälpa människor i nöd.
Om ditt beteende endast skadade dej själv skulle jag alrig ens brytt mej.
Telefonnummret som innehas utav den som nu omplacerade pastell tjejen innehas utav samma person som var LoveFerrets. Mer bevis tycker jag känns rätt så överflödigt (även om det finns) ;)
Jaha ojdå. Ja då ska jag inte säga emot ;)

Pirjo, jag säger inget om mognad och ålder… :) men är det samma telefonnummer så tror jag på att det är samma person. Jag har länge stört min på alltiett och trott att det var en gammal person med nytt nick, men jag hade andra gissningar om vem det var.

JA, texten. Om ni jämnför lite fler kommentarer ser ni att layouten ser likadan ut ofta, ex;
" namn/nummer
bla..bla..
" namn/nummer
bla..bla
Alltså " ist för #, två rader mellan hänvisning och meddelande.
De använder samma förkortningar bla. oxå
Även om alltiett skriver mer vuxet så lyser det ofta igenom både förkortningar, stavfel och meningsuppbyggnader som inte stämmer.
Om man jämnför allt det så syns det tydligt att det är samma person vid tangentbordet. Personen har alltså försökt dölja sin riktiga identitet från början.
MEN, det är inte direkt det någon gått efter, utan telefonsamtal, PM och mail där personen i fråga använt riktiga personuppgifter som stämmer överrens med loveferrets.
Hon har inte nekat till något men erkänner vagt på flera ställen, det finns en mängd bevis på att människan bakom nicket inte talar sanning då det på ett ställe står en sak och en annan på en annan.
Att det just var hon var det ingen som visste förrens hon la ut Kola på annons och folk faktiskt pratade med personen i fråga.
Sen har hon dessutom använt samma mail när hon var loverferrets.
Ex. mitt PM där jag bla undrar varför hon ljugit för mej i omplaceringsannonsen (eller var lögnen ligger)
Svaret: Jag minns vilket pm du menar och vet vad som står. Personen ifråga vart ändå inte intresserad
"47, vermonica.
Jag har inte angett personuppgifter någonstans för sådant sprider man inte ut och du tar helt fel på person så åter, lägg av nu med ditt anyliserande !
Vet inte ens vem "Kola" är och vem skulle ha pratat med mig om denna iller ? Vilken omplaceringsannons pratar du om ? Den vi diskuterade handlade om någon som skulle omplacera sin iller men dom var inte intresserade på grund av att vi inte kunde träffas först.

#48 är inte Kola pastelltjejen du omplacerade nu?
Pirjo: eftersom du regigerat texter i ditt jobb så måste du ha en ganska så stor vana av olika språkanvändande, eller? AlltIETtt och loveferrets skriver absolut inte lika, det håller jag verkligen med dig om. Däremot så torde du, och vem som helst som är relativt bekväm med det svenska språket och den svenska grammatiken, kunna känna att något inte stämmer med en av dem. Den ena upplevs språkligt naiv, den andra som om en språkligt naiv försöker sig på en högre nivå, men istället för att ge ett akademiskt intryck så tappar man flytet. Orden har en innebörd som skiljer sig lätt från vad som vore passande i sammanhanget och syftningsfelen finns överallt. Det skulle se likadant ut om jag försökte mig på akademisk spanska kan jag tänka mig, för jag behärskar inte språket bättre än att jag klarar av "vardagsspråket" hjälpligt. Man får inte ett akademiskt språkbruk genom att byta ut ord och fraser mot mer bildade sådana i vanlig text, vilket ofta är felet när personer som inte behärskar språket försöker sig på att skriva på ett kultiverat sätt. Det var faktiskt något jag reflekterade över första veckan jag såg AlltIEtt på forumet, språket stämmer inte någonstans.
Paulina
Jag vet inte vad allt denhär skiten IGENTLIGEN handlar om, Orkade inte läsa igenom allt, Men jag tror AlltIEtt förstår att ni inte gillar henne vid denhär tiden, Och ni börjar faktiskt ta i för mycket, ´+ att ni är massor mot en, Det börjar bli fegt och överdrivet tycker jag,

#48 ne vet inte vad jag fått det ifrån:S vad jag kan se har du aldrig kallat henne vid namn..
#51 jag har inget emot personen i fråga personligen. Känner henne inte mer än via forum samt privat kontakt vi haft tidigare. Det folk motsätter sig främst, i alla fall jag själv är vad hon GÖR, inte vem hon ÄR. Det är en markant skillnad där.
#49, vermonica,
Nej, känner ingen vid det namnet.

#51 nej, hade du läst igenom allt så kanske det är enklare att förstå, visserligen (som påängterats innan) handlar detta inte bara om en enda sak, en enda tråd, utan flera olika trådar. Som djurägare är det sällan man kan acceptera att djur far illa hos någon och det är precis det det här handlar om. Varför ska man stå vid sidan om och kolla på när man vet att något inte stämmer? hade det handlat om ett människor barn hade det aldrig gått såhär långt, men för mig som fd uppfödare och för andra uppfödare som jag känner så ÄR våra illervalpar våra barn. Även om vi säljer dom till andra människor så vill vi fortfarande ha kontakten med köparna, kunna hjälpa. för oss handlar det om våra barn. Klart man vill att dom ska ha det bästa möjliga livet som bara kan fås!
Grejjen är samma sak som med mig, Att alltiett värkar ha lite svårt att bli förstådd här av alla snobbiga uppfödare som är alldeles för över beskyddande osv,
AlltiEtt tar imot sjuka / vanvårdade illrar för att sen göra tama , snälla osv. Sen säljer hon dom till bättre hem, AlltIEtt Är alltså kinda ett Rehabiliterings Hem För Illrar! :)
Jag fick min Felicia från henne, och hon är frisk , pigg och glad. inga som hälst problem, Lite bitig kanske precis som hon skrev men inte mer! :)
Ni är aldeles för omogna som sitter och klagar på varandra hela dagarna, Och tycker en 15 åring ( jag ) att ni som antagligen alla här är vuxna är omogna så har ni gått lite för långt… "/ SPENDERA TID PÅ ERA ILLRAR ISTÄLLET FÖR ATT BRÅKA!

#56 före man lägger sej i en diskution bör man LÄSA vad som skrivits.
Jag vet inte hur hon lyckats lura dej men hon säger ju själv att hon omplacerar henne för att personkemin inte fungerar och att hon bits?
Du säger att hon har som ett rehabiliteringshem för illrar, i verkligheten har hon omplacerat fyra illrar på 1½ år. Första för att hon mådde så dåligt, två helt utan anledning och denna för att personkemin inte stämde och den var bitig. Alla utom den sista var välmående illrar utan problem som bara behövde nya hem.
Efter den första omplaceringen (Simon) skaffade hon sej en ny tjej på direkten som hon hann ha i några veckor, hon fick avlivas då hon inte hade råd med en operation.
LÄS FÖRST
Mhm men jag tycker endå ni går lite förlångt, Låt hänna göra så. Ni har sagt vad ni tycker, Fine, Det räcker.
#57 inte att förglömma att hon faktiskt köpte 2 valpar från uppfödare, som sedan omplacerades. Tror knappast de två töserna var i behov av rehabilitering ;)
Och ja.. jag blir obotligt nyfiken på din attityd mot uppfödare efter exakt 5 minuter i illervärlden. Mycket blir vi kallade, men att vi är snobbiga var nog första gången jag hört, upplys mig gärna om hur du menar och vad du grundar detta på :D
#50 Du har missförstått det hela lite grann, det handlar inte bara om grammatik osv. Alla som skriver en text lägger uin lite av sig själva i texten, det kan vara specifika uttryck, åldersmässigt skiljer sig språket och sättet att uttrycka sig. Min uppgift var att skala bort sånt och förvandla en text till redaktionellt material som var neutralt och alltså inte "talade" till en specifik ålders-, könsgrupp osv eller se över så att det riktade sig specifikt mot en viss grupp, beroende på vad texten handlade om.
Min uppfattning är inte att personen försöker sig på en akademisk nivå av språket utan h*n använder sig av språket såsom h*n lärt sig att använda det och det är då åldersskillnaden syns. Jag har nämligen inga större problem att följa personens tankegång och känner på det sättet igen språkbruket från min egen generation. Det är ju med det som det ofta också blir missförstånd när det gäller det som jag skriver - folk upp till ca 30-35 och ibland vid 40-årsåldern förstår och använder inte språket på samma sätt och kan därför läsa in saker i texten som egentligen inte finns där. H*n byter alltså inte ord mot "mer bildade" utan använder sig av det språkbruk som h*n är van vid att använda.
Tidvis använder sig personen också en interpunktion som jag kan känna igen. Den används inte alltid, och inte alltid helt korrekt, men tillräckligt ofta för att indikera att det handlar om en person som lärt sig sånt på ett annat sätt än vad man lär ut numera.
Snobbiga menar jag att ni klagar såfort någon gör minsta fel, Ni tror att man måste vara 30 bast och inte ha något annat än sin iller, man kan inte ha jobb för då är man inte med sin Iller. Det är så jag uppfattar er, fruktansvärt trångsynta, Men vad spelar det för roll vad jag tycker när ni endå vet bättre än mig för ni har ju haft iller längre? :S
#61 hehe, jag vet bara en som nämnt att man inte kan ha jobb när man har iller för då spenderar man inte tillräckligt med tid med den och den människan kallade sig för loveferrets här inne ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#61 Jag är 22:O hade mina första illrar när jag var 17 och det gick helt åt helvete så jag vet vad jag pratar om.
Om jag varit samma ålder som nu hade det inte slutat likadant, jag har mer att falla tillbaka på, mer möjligheter att lösa olika saker, framförallt starkare psykiskt.
Sen är mognadsgrad individuell, en som är femton kan i huvudet ha samma mognadsgrad som en på 30, en på 74 år kanske inte mognat än.
Jag menade inte det bokstavligt… "/ Jag menade att det känns så.
#60 Vi säger så då.
Paulina
Jag har redigerat i tråden och kommer att låsa den. Båda sidor har fått fram sina åsikter och det är valfritt att hänvisa till tråden i framtiden även om den inte går att puffa upp.
Sara