Ägarbyte
En av ungarna jag fött upp har återkommit hem pga ägaren ska skaffa barn. Ingen dans på rosor från syrrans sida som bor här. Rejält tjurig över nykomlingen som man får hoppas gå över.
Ska se om jag inte kan hitta något annat hem till henne snart eller om hon får stanna. Men hur gör man med ägarbytet på jordbruksverket?
Kommer inte alls ihåg hur det gick till. Vet hur man gör för hund men hittar inte för iller.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

jordbruksverket? jag har bara fört av mig till agria när det har varit valpar som kommit tillbaka och skulle omplacerats. så försäkringen står i rätt namn =)
Hon är registrerad i jordbruksverket också på förre ägaren, med chipp numret.
Är du helt hundra på att jordbruksverket är inblandat? Man brukar registrera illrar i illervänner eller stif på sin höjd. Jag har aldrig ens hört talas om att det ens ska vara möjligt att registrera annat än hund via sjv. Det har ju varit uppe på tapeten mer än en gång att vi illerägare hade velat ha den möjligheten till ett nationellt, öppet register…
Du borde ju ha id-nr, sök i registret så borde det dyka upp om det nu skulle finnas.
Paulina

#3 satt o funderade på samma sak, är ganska säker att man inte kan regga illrar på jordbruksverekt men om det skulle vara så så borde det bara vara att ringa o höra med dom =) dom borde ju veta hur man ska göra isf.
Joda sitter med papperet här. Inskickat av veternären när chippet sattes i. Stämplat av jbv och utskickat till ägaren.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har något svagt minne någonstans långt bak i huvudet att någon av mina illrar också hade papper från jbv och det kan ha varit Mio.. hmm..
men vet tyvärr inte hur man gör ett ägarbyte, jag skulle ringa och fråga!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

#5 du får nog ta o ringa o fråga.. du får gjärna berätta sen =) jag själv är iaf intresserad över att jordbruksverket reggar illrar =)
Oj, där ser man! Går det att söka chippnumret? För som sagt; finns det något offentligt ställe man kan regga dem i så finns nog ett stort intresse i det.
Paulina
Oj, där ser man! Går det att söka chippnumret? För som sagt; finns det något offentligt ställe man kan regga dem i så finns nog ett stort intresse i det.
Paulina