Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 751 ggr
AmmiG
0

illerkillen

Han är kanel. Det är ett tag sen jag träffade dom, har bara pratats vid per telefon. Efter vad jag känner till så är dom vacc. Kullen gick igenom ua. Han har visat ett fint temperament de gånger jag träffat honom.

Faxlin
0

Jag är lite intresserad Ammi. Serfram emot att läsa mer.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Nja Fundersam det där med temperament, jag kom på att det var nog han som skilde på folk och illerfolk. Men det ska jag kolla upp.

Faxlin
0

Fast här hemma är vi illerfolk. Tror jag i alla fall. Jaja, jag har ett par stycke illrar i alla fall. fniss

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Om det var han…så kan folk som har, har haft iller (illervana) gå helt säkra…medans dom som inte inte har hållit på med illrar avvisas omgående och mycket bestämt.

Faxlin
0

Fast jag tycker många äldre (alltså inte valpar) gör på detta sätt. Men vi är illervana jag lovar Ammi. Till och med sannaFlört

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Den här killen har alltid gjort så. Men vi får se om det är den jag tänker på. Förresten, såg du några av Sweeties valpar 2003?

AmmiG
0

Den här killen har alltid gjort så. Men vi får se om det är den jag tänker på. Förresten, såg du några av Sweeties valpar 2003?

Faxlin
0

Hmm, ja det tror jag att jag gjorde. Tror alltid att jag fått se dina bebisar. Om inte live så på kort. Du brukar vara snäll och dela med dig av bilder och gos så att en annan blir grön av avundSkrattande

Varför undrar du det?

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Han är från den kullen

Faxlin
0

haha, då har jag sett honom när han var en liten skrutt ju. Flört

Mvh åsa

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Förresten, kan du hjälpa mig med en sak…Jag har kryssat i en gån att jag ville få mailmeddelande när jag fick svar på frågor. Jag vet inte på vilken fråga, får mail på alla. Hittar ingen stans att ta bort det. HJÄLP

Faxlin
0

Hmm, det ska du kunna välja vid varje inlägg du gör. Men jag ska kolla upp det åt dig. Är det okej om jag gör det i morgon? Inte för att jag vill vara otrevlig på något sätt, är lite trött bara. Tänkte överge er ett tag nu.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Har kollat upp detta nu. Vill självklart hjälpa dig innan jag drar. Annars kan jag inte sova ändå.

Om du går in på "Min sida" gå in på administrera. När du kommer dit finns det en knapp som heter mina inställningar. Där inne kan du välja att avsluta dina bevakningar.

Hoppas det fungerar, annars får du hojta till. Så får jag förklara bättre.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Mangafreak
0

Hejsan Åsa!! Och alla andra Skrattande

Tänkte bara gå in och göra en liten rättning, mamma blandade ihop illrarna lite. Illerkillen är pastell och inte silver. Det var Speedy och Stig-Helmer som var silver (stålblå).

Kramisar!!

Veronica
0

Nu vart jag ännu mer intresserad. Flört Pastell OCH långhår! Ni kommer väl ihåg hur jag dregglade över illerflickan ni hade när vi hämtade Beldin….Räcka ut tungan

Vart finns detta underverket någonstans då?

Amor vincit omnia

Faxlin
0

haha ska vi dela på honom Veronica? hihi Men okej då. Om Tessan lovar mig en pastell tös till sommarn inför hela sverige så ska jag överväga att backa undan. Annars kommer jag och stjäl honom från dig. fniss

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Veronica
0

Nu var det så att jag var först Åsa Räcka ut tungan skulle bara våga sno honom framför näsan på mig!

Och vad ska du säga till gubben din? Nej då det är ingen hane, bara en väldigt stor hona Skrattande!

Har tom pratat med Peter om honom så om det går så kommer han att ha ett nytt hem här. Bara att hoppas att han och Lillan går ihop……

Amor vincit omnia

Faxlin
0

Jag skulle nog kunna lura i honom att det är en hona. Han skickade ju till och väg fel valp till en av mina valpköpare och så trodde han att Bella var Beldin så det grejar sig nog. fniss
Så går han inte ihop med Lillan har han ett eget harem här. hihi

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

#15 kommer du ihåg vad tjejen hette eller något som kan ge en ledtråd. Carola har gjort mig så osäker nu.

Ska ni dela honom på mitten?

Faxlin
0

haha, nej hon får ta bilder på honom och jag tar hela hans pälsiga personlighet. fniss

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Nu ni tjejer…jag har hittat mitt chipkort på killen…

AmmiG
0

SLurven-Tuss, Pastell / Kanel LH (ev. pandatecknad)

Tjejen du dreglade över var antagligen hans syster Stumpan, som var hos oss tillsammans med Molle. Är det något som låter bekant. Skrattande

Faxlin
0

Oh, oh, oh. Vill ha en långhår. *viskar* Veronica om du hjälper mig kidnappa Josefin får du ta honom. Fast risken är väl att Trine kommer på en gån hem till mig och letar efter henne. Skrattande

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Han har Admiralen - Sweetie bakom sig. Vi får hoppas att Rambo har något Lh anlag begravt i sig, så ka´nske det kan bli några Lh i år och ni inte behöver ha delad vårdnad på grabben. Skrattande

Har inte fått tag på ägaren ännu. Ledsen Ska söka henne igen.

Veronica
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja det var nog stumpan, kommer inte ihåg, men jag bifogar en bild på skönheten!

#23 - Hur ska vi någonsin kunna kidnappa josefin? Ska vi "maskera" henne med blomjord eller nått? Har du några tips Åsa?

Amor vincit omnia

AmmiG
0

Eftersom det inte går att dela honom i två bitar så får "först till kvarn" gälla, då slipper jag välja mellan mina vänner och två bra hem. Tyvärr Åsa Ledsen

Veronica, ska jag skicka hennes hemnummer till din mail eller ringer du upp mig (givetvis, om man skrev det man tänkte blev det nog bra)?

AmmiG
0

Åsa, det var en sak till, hon sa att han leker bäst med killar. Tror du gubben din skulle svälja två till hanar?

Faxlin
0

haha, knappast. Fast just nu byter jag gärna honom mot ett par stycken lurviga. fniss

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Ja, vi får väl se om Veronica upptäcker att hon har en "illerkille" att ringa till.

AmmiG
0

Å f_n det var gubben du skulle byta bort, *GS GS* jag fattade det som två av tjejerna ! hur dum får man va.

AmmiG
0

#25 Ja det är stumpan. Det var tre valpar i den kullen som var Kanel Lh, en tjej och två killar. Stumpan bor i Dalarna, Stig-Helmer (kommer inte ihåg vad han kallas förGenerad) bor i Stockholm.

Veronica
0

Du kan skicka hennes hemnummer på e-mailen

Vet du vart hon bor?

Amor vincit omnia

AmmiG
0

SkellefteåFlört

Veronica
0

Skrev detta i ett mejl till dig också…vet inte vilket du läser först…. 

Är du säker på att det är rätt nummer? Får ingen signal bara en långsam upptaget signal efter ca 10-15 tystnad.

Amor vincit omnia

Veronica
0

Kollade nu hur långt det var till skellefteå…….det är ju nästan lika långt som ner till skåne! Och då vet inte jag när jag skulle kunna få tid att hämta honom eftersom jag bara har 2 lediga dagar på 3 veckor framåt och dagen efter dessa två dagar börjar jag jobba 7 på morgonen! Att inget får vara enkelt…….Ledsen

Amor vincit omnia

AmmiG
0

Jag har skickat rätt nummer till din mail. Förlåt jag missade en siffra. Carola har haft internetdatorn, så jag har inte sett att du sökt mig. Får du inte svar nu, så sover hon. Jag vet att hon för tillfället finns hemma, även på dagarna.

Måste skaffa ett IPnummer till, så vi kan vara ute samtidigt.

Det är en bit att åka, men ett förslag är tåget. Det blir inte lika drygt som att köra bil. Jag älskar att åka tåg med illrarna, när det inte alla är med.

Eller, om det finns någon förbindelse (och du får tag i lågprisbiljett, så är flyget snabbast.

Ska hämta en länk.

AmmiG
0

Du kan ju se om det finns lågpris, de dagar du kan resa.

Annars kan du glömma flyget, man söker på resdagen så letar sidan upp

billigaste resorna. Jag rekommenderar nog tåget.

Ta med hela länken, så kommer du till rätt sida direkt.

http://www.travelstart.se/index.jsp?partnersite=tradedoubler&tduid=274e13bb54d7203a2640e6c8e6368273&url=http://www.travelstart.se/index.jsp%3fview=air

Veronica
0

Har kollat tåget redan. Om jag åker 8 på morgonen är jag där 16.05. Problemet är att tåget hem går 16.00 och nästa går dagen efter……Ledsen så det fungerade inte alls…..

Tider från Skellefteå oavsett dag:

6,7.55,10,12,16

Ankomsttid från Gävle:

12.25,16.05,18.05,22.05

Den enda som skulle passa in är 12.25, men då går tåget 01.50 från Gävle…..10 timmar och 35 minuter på tåget……

Amor vincit omnia

AmmiG
0

Jag tror inte att det skulle vara omöjligt för dig att få sova över.

AmmiG
0

Jo jag vet, kommunikationerna är inte roliga. Jag brukade plocka upp och lämna av mina valpköpare mitt i natten, när dom varit ner.

AmmiG
0

Var jag dig skulle jag nog höra om det gick att sova över, annars skulle jag nog ta 01.50 tåget.

Jag ska inte föreslå bil, även om det är ett alternativ ifall du kan hitta någon som avlöser dig vid ratten.

Veronica
0

Det är bara det att om jag ska vänta tills jag kan vara borta 2 dagar så mäste jag vänta över en månad innan jag kan hämta honom…ska se om jag har några semesterdagar kvar att ta ut så kanske det löser sig.

Amor vincit omnia

Veronica
0

Har inte ringt till henne ännu heller…fastnade framför tv:n, tycker att det är lite sent att ringa nu…..ska prova imorgon. God Natt!

Amor vincit omnia

Faxlin
0

Om du ska bila upp och vill ha sällskap. Hojta till. Jag kan sitta med och prata öronen av dig.

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Ja det är nog lika bra, för jag tror hon har gått och lagt sig. Hon är hemma hela dagen imorgon (vad jag vet).

Hade jag haft möjlighet, skulle jag åkt med dig upp. Men jag ska till Norge och till Yran, så jag kan inte göra några utflykter nu. Ledsen Det hade varit så roligt

Veronica
0

Ingen som svarar…..har ringt ett antal gånger nu……

Amor vincit omnia

AmmiG
0

Prova nu och fram till nio, för det är lättast att nå henne kvällstid.

Veronica
0

Har fortfarande inte fått tag i henne…men jag ger inte uppGlad

Amor vincit omnia

Faxlin
0

haha, det är bra Veronica var envis. Och erbjudandet står kvar. Behöver du sällskap i bilen hojta till.

Audiatur et altera pars

Veronica
0

Ev så blir det bil, eftersom Peter aldrig varit så högt upp i sverige så skulle han tycka det var kul att följa med. Och han har inga problem med att köra 120 mil på en dag…….skulle jag aldrig klara av! Han har bara varit upp till söder om Umeå (när de hämtade Lina som valp) och skellefteå är några mil till norrut. Blir till att åka TIDIGT på morgonen 5-6 senast.

Om det är så att han inte följer med så blir det tåg…en resa på ca 1 dygn. Åker 1.50 på morgonen och kommer hem 2.18 på natten dagen efter. Men det är det värt.

Så allt är planerat in i minsta detalj……bara att försöka få tag i Legos matte också!

Amor vincit omnia

AmmiG
0

Har hon svarat ännu?

Veronica
0

Nej……=(

Amor vincit omnia

AmmiG
0

Ledsen hoppas hon inte har lagts in på sjukan. Men då tycker jag hon borde hört av sig till mig. Ge inte upp, när var det du skulle kunna åka upp?

Veronica
0

Tidigast den 1 februari, och då endast om jag kan få semester den onsdagen, är ledig på torsdagen…vill ju vara hemma med grabben en dag också för att se hur han går ihop med de andra. Då blir det med tåg.

Men det mest troliga blir att jag och Peter åker bil upp lördagen den 11 februari, om han inte mot förmodan ångrar sig med att följa med…..annars blir det bara tåg eftersom jag vägrar köra bil 120 mil på en/två dagar.

Om hon nu har blivit inlagd, vem tar hand om Quie (Stavning?) och Lego undertiden? Bryr mig redan om de små liven……Glad

Amor vincit omnia

Veronica
0

Vart glad när jag ringde vid 3 tiden idag…då tutade det upptaget!!! Men när jag försökte ringa igen en stund senare var det inget svar….var kanske någon annan som också ville prata med henne

Amor vincit omnia

Faxlin
0

Vad trist att du inte får svar Veronica. Håll oss underrättade om hur det går, eller inte går med detta. Ja, om hon är inlagd, vem tar hand om pälsarna då?

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Antagligen kontaktar hon isåfall någon annan illerägare däruppe. Hon är väldigt för mån om sina änglar Skrattande

AmmiG
0

Prova att skicka ett SMS till mobilen Flört

Faxlin
0

Tror säkert att hon är mån om dem. Men det finns ju dem som bor väldigt ensamt i sina städer runt om i Sverige utan annan illerkontakt i just den staden liksom. Så det var väl lite så jag funderade. Så att hon inte står och behöver akut hjälp.

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Hade hon behövt akut hjälp, tror jag hon kontaktat mig.

Veronica
0

Har pratat med Karin nu, i nästan 2 timmar! Vilken trevlig tjej. Vi strävar båda efter samma sak och det är att båda illrarna ska få det bra.

Vi tar det lugnt och hon får tänka efter hur hon ska göra, men hon vet att Lego har ett hem här. De får ta den tid det tar, det lät väldigt positivt från hennes sida iallafallGlad!

Amor vincit omnia

Faxlin
0

Okej, hon kanske helst ville att de skulle få komma till samma hem. Vad roligt att höra att ni hade en givande konversation i alla fall.

Audiatur et altera pars

JohannaR
0

Jag kunde inte komma på vart jag hört talas om Slurven- Tuss, men när Veronica skrev Lego trillade poletten ner! Flört Har träffat honom en gång på mässa, jättefin och verkade vara jättego! Väldigt lik min Eddie (som också har Admiralen som pappa..) till både utseende och personlighet.

Hoppas att det går bra för alla parter!

AmmiG
0

Vadå ! Har Eddi Admiralen som pappa????

Vem är mamman??

JohannaR
0

Japp! Skrev ju ett gästboksinlägg på din sida Ammi.. Gladfast han heter ju egentligen Ralle… mamma är Koala (Rusty)..

AmmiG
0

Aha, jag hinner inte med överallt, gästboken kommer lite på undantag Generad Mamma Rusty och syster Ria (Saga), finns hos oss för tillfället. Glad

Faxlin
0

Men Ammi då, är du på många sidor och skriver? Jag tycker jag ser dig här jämt (nästan) när jag är inne;-)

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Ralle gick föresten under smeknamnet "Kamikazepilot" här hemma. Han satsade från köksbordet och försökte ta avstamp på min arm, för att ge sig på en golden retriver! En liten tuffing, 6-7 veckor gammal.Glad

AmmiG
0

Jag vandrar runt på forumet och glömmer bort mina sidor (utom fotoalbumet). Generad

Faxlin
0

#68 Oh, vad jag velat se det.

Vet du att Bella inte bryr sig om hundarna alls. Hon beter sig som drottningen av Saba ungefär. Här kommer jag så flytta på dig. Liten men ettrig.

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Skrattande Du får döpa om henne. Nog var det en syn alltid. Först hoppade han från bordet ner i mitt knä, sedan skulle han vidare till hunden. Så jag satte upp honom på bordet igen, med rumpan mot mig. När jag släpper taget, kastar han runt och hoppar rätt ut på min arm, då känner jag hur han kryper ihop för att ta sats för sista skuttet mot hunden.

Faxlin
0

haha, ja og skulle hon hetat något annat min etter spik. Men hon lyssnar ju på sitt namn så hon får fortsätta heta Bella. Skrattande

Audiatur et altera pars

JohannaR
0

Kamikazepiloten ja, det kommer jag ihåg!! Skrattande Haha.. han är fortfarande en riktig tuffing fast ett riktigt mystroll, ska ALLTID sitta i knät och gosa!! Men hundar och liknande ska passa sig då Eddie är i farten, de flesta är livrädda för honom… ser rätt kul ut när en stor hund springer för livet för en liten tuss som inte ens väger 1 kg… haha..

AmmiG
0

*S* kul att det är krut i killen fortfarande. Han var rolig, den som man behövde ha mest koll på, när dom var lösa i köket.

Veronica
0

Ammi: Ska anmäla Lego till Illeryran tänkte jag. När är han född,  vilka är hans föräldrar och vad heter han i stamtavlan?

Amor vincit omnia

AmmiG
0

SLurven-Tuss (Lego) är kullbror till Carolas Stella. Fylkas Stella är anmäld till Yran, så Åsa har alla sådana uppgifter.

Faxlin
0

haha, så då tycker ni att jag ska skriva av uppgifterna från Stella och ändra det till en hane som heter Slurven-Tuss. Eller?
Har jag förstått saken rätt då?

Audiatur et altera pars

Veronica
0

haha, nej då det ska du inte behöva göra…tänkte faktiskt göra på det "rätta" sättet via yrans hemsida. Men om du vill så kan jag skippa det och du får pussla lite själv, du som inte har något annat för dig än att sitta framför datorn och läsa på forum Flört!

Eller vill du hellre ha infon i ett mejl?

Ska jag fortfarande anmäla Lillan i handikapp tycker du, hon har ju inte diagnostiseras (stavning?) med cancer ännu (proverna visade inget konstigt förutom lite för lite nybildade blodkroppar) eller ska jag anmäla henne i veteran med anmärkning "avrakad pga provtagning, svullna lymfknutar pga ev cancer" ?

Amor vincit omnia

Faxlin
0

Men när du ändå anmäler de andra så kan du ju anmäla honom med. Kör lillan på Handicap du. Tror nog att det fungerar bättre där.

Japp, jag har inget annat för mig med tre hästar, tre illrar, två katter, två hundar, yran att fixa med, sponsorer som jagas och så iFokus. hihi
Ja, jusst ja och fem ungar. hihi

Ärligt talat har jag bara såååå svårt att hålla mig härifrån så snart säger gubben upp mig som hushållerska tror jag. hihi

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Veronica Blir det resa av i helgen? Kan du inte ta några foton på Qui åt mig när du är där? Om ni inte träffas någonstans, så du inte ser tjejen.

Veronica
0

Japp det blir resa av på lördag =) Längtar!

Visst kan jag ta bilder på Qui åt dig, ska ändå ha kameran med mig så det är inga problem =)

Amor vincit omnia

AmmiG
0

Ohh va du är snäll! Ska bli jätteroligt att få se foton på min lilla tjej, saknar henne, hon var speciell. För att inte tala om att få träffa SLurven-Tuss igen. Glad

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.