Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 1091 ggr
Fralice
2011-03-27 11:58
0

Kalmar län

Hejsan! Finns det någon som HAR illrar eller en ILLERUPPFÖDNING i kalmar län?

En annan fråga är om en iller måste ha tillgång till huset hela tiden eller om ett rum räcker? Mvh

UlrikaD
2011-03-27 13:09
0

En iller ska du hålla på samma sätt som hund eller katt. Det är ett socialt djur som vill vara med sin familj. Så ett rum är lite trist för den att vara i.

VeronicaKahlbäck
2011-03-27 13:26
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Såg på din sida att du har kanin, vet inte hur du har den men kaniner kan bli extremt stressade av bara lukten från en iller.
I övrigt så ser en iller alla smådjur som mat, man måste alltså bo så att alla djur kan vara trygga och säkra.
Som Ulrika säger, illern är ett socialt djur precis som hund och katt.
Skillnaden är att det är svårare att göra hemmet säkert för en iller.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

knasluvan
2011-03-29 07:59
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jag vill ge dig ett tips, om du  intresserad av iller.  läs på ordentligt om djuret, träffa en som har iller och har haft det ett bra tag!!!, vi skffade iller efter mycket läsning om djuret samt en iller träff där vi fck kontack med en tej som lever för sina små tussar dom är helt underbara djur men jag kan säga av erfarenhet att det är bra skönt  ha någn/några att ringa till som vet väldigt mycket  …….för ibland häder det att man undrar vad tusan men gett sig in påGlad…dom e speialster på nyfikenhet!!. och ibland kan situationer bli lite besvärliga.

bor själv i kalmar län och har även upplevt att vetrinärerna här är inte så duktia på iller,,, vilket e lite svårt pga, dess nyfikenhet . 

jag håller med #2  alla djur ska kunna må bra i ett hem skulle nte räckomendera iller och kanin FÖR kaninens välbefinnande…

LYCKA TILL!