Uppfödare i västerbotten?
Hejsan!
Söker efter en uppfödare i västerbotten. Vi bor själva i Bygdsiljum i Skellefteå kommun, men vi kan absolut ta oss en tripp runt omkring västerbotten om det skulle behövas :)
Finns det någon häromkring som har en valp till oss, eller har valpar på g?
Tacksam för alla svar!
Mvh
Charina & Johan
tyvär är det inte många uppfödarehär,vet faktiskt ingen. Men det kanske finns har ingen aning. Jag bor i västerbotten och fick min iller av en kille i umeå som skulle omplacera den så ibland har man tur. :) tror faktiskt det bästa är att åka ner mot stockholm. eller så får ni vell bara ta och vänta.
Nordligaste uppfödaren som jag känner till finns i Timrå. Norrskenets illeruppfödning.
Sen finns det en tjej i Ånge som planerar att starta uppfödning, Moonlight Ferrets, men när den kommer igång beror väl på när hon hittar avelsdjur som uppfyller hennes krav.

#2 Helt riktigt och kräsen som jag är har jag ännu inte hittat något ;)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vi har vår uppfödning Midnattssolens Uppfödning i Solna, men eftersom vi båda kommer från Västerbotten så åker vi upp då och då. Vi har parat vår Luna och blir det småttingar så kommer vi ha möjlighet att ta upp valpar till Västerbotten i sommar. Vi har då också tid att träffa och prata med intresserade som funderar på Att skaffa iller. Både ni Charina och Johan samt andra är välkomna att höra av er vid intresse och om ni har frågor. Vår mail är info@midnattssolensuppfodning.se. Mer information om vår uppfödning finns på hemsidan www.midnattssolensuppfodning.se.