Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 1047 ggr
UlrikaD
2011-03-14 00:19
0

Stackars Alea

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alea ser ut som om hon har fått en rak höger utav någon. Hon fick en liten knöl under ögat i förra veckan som försvann till dagen därpå. Men idag kom den tillbaka igen och nu är den riktigt stor.

Ska ringa veterinären direkt imorgon bitti och hoppas att det finns någon där som åtminstone sett en iller på vykort så vi kan få komma in direkt.

Hon är lika pigg och glad som vanligt, men det ser ju verkligen inte bra ut. Stackars min lilla tös.

MaaariaS
2011-03-14 01:24
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hoppas det går bra Kyss

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

ElinaPersson
2011-03-14 01:31
0

Shaco erkänner att han är skyldig Obestämd men han ber tusen gånger om ursäkt till den unga damen! det var minsann inte med flit :(

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

UlrikaD
2011-03-14 11:04
0

Hmmm. Det var lite taskigt gjort tycker jag, speciellt när hon sov.

Naturligtvis fanns det inga lediga tider på blå stjärnan idag men naturligtvis struntade vi i det och tryckte in oss vid 14.30 iallafall.

Så får vi hoppas att det är någonting lätt åtgärdat och inte går på för många tusenlappar i slutändan. Bara knölen försvinner så blir vi glada iallafall.

ElinaPersson
2011-03-14 12:11
0

Jag hoppas på det bästa för henne!

PernillaM
2011-03-14 14:03
0

Aj aj..stackars lilla tösen :(

Ser nästan ut som det skulle kunna vara en rotspetsabcess eller inflammation i en spottkörtel.

Håller tummarna för er!!!

UlrikaD
2011-03-14 16:26
0

#5 Det var inflammerad spottkörtel som var gissningen här också, och det visade sig vara det. Fick tömt den på massa var och blod och den är märkbart mindre nu. Metacam injektion och metacam med mig hem. Han ville inte sätta in antibiotika vilket jag tyckte var märkligt men hade den inte gett med sig helt inom några dagar så skulle jag ringa tillbaka och få ett recept.

Hade tänkt att passa på att sätta nytt suprelorin-implantat på henne samtidigt men han ville inte göra det när hon var under behandling så det blir en till tripp till Blå Stjärnan nästa vecka för implantatet.

Känns skönt iallafall att vi fick tid att komma in så snabbt.

ElinaPersson
2011-03-14 18:07
0

Hoppas hon kryar på sig snabbt nu då :) hon måste tycka det är jobbigt att inte kunna sminka över svullnaden Tungan ute

PernillaM
2011-03-14 19:28
0

#6 Typiskt då :(

Det med Antibiotikan kan vara att han inte vet till 100% vad som orsakade det. Oftast är det en mikroorganism, men vet han inte vilken så kanske han vill avvakta med antibiotikan och se om det läker ut av sig självt.

Håller tummarna på att det lägger sig så fort som möjligt!

MaaariaS
2011-03-14 19:37
0

Va bra att allt gick bra så hoppas vi att hon inte behöver mer medicin utan att det går över med det ni har hemma redanGladKyss

Aviendha
2011-03-14 19:55
0

Stackars liten! Märkligt med antibiotikan, rent spontant känns det ju som att den skulle behövas. Antiinflammatorisk smärtlingdring i all ära va men.. Well, hoppas att tjejen läker ut det där inom snarast.

VeronicaKahlbäck
2011-03-14 21:24
0

Aj, det såg inget skönt ut!
Hoppas det blir bra nu:)

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

UlrikaD
2011-03-14 21:32
0

Jag tyckte också det var märkligt att hon inte fick antibiotika.

Men fördelen är ju att om det behövs kan jag bara ringa och få ett recept och ta en lite tripp till apoteket. Så det är ju ingen katastrof.

Pigg och glad är hon som vanligt. Men taskiga Gwen spöade upp henne direkt hon kom hem för hon råkade visst titta på Gwens "valpar", en blå ikea-skallra och en gul njukis-kyckling. Det var inte poppis!

Alea fick en dagsgammal kyckling istället så hon var nöjd och belåten.Skrattande

UlrikaD
2011-03-21 11:41
0

Var hos veterinären med Alea idag och allting såg bra ut, knölen syns inte alls.

Nu fick hon äntligen sitt implantat och även Nalle var med idag och fick sitt implantat för binjuretumörer.

Nu hoppas vi att vi kan hålla oss från veterinären ett tag till.

UlrikaD
2011-03-21 11:41
0

Var hos veterinären med Alea idag och allting såg bra ut, knölen syns inte alls.

Nu fick hon äntligen sitt implantat och även Nalle var med idag och fick sitt implantat för binjuretumörer.

Nu hoppas vi att vi kan hålla oss från veterinären ett tag till.

Sarah
2011-03-21 13:49
0

Bra att de inte skriver ut antibiotika tycker jag. Desto mindre desto bättre, spec när du får det direkt om det ändå behövs. Läkare och vet skriver ut det för enkelt när mycket klarar sig utan det. Finns ingen anledning att använda förebyggande.

VeronicaKahlbäck
2011-03-21 15:03
0

Vad skönt!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

MaaariaS
2011-03-21 19:27
0

UnderbartGlad