Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 483 ggr
[jenkass]
0

PANIK!!! HJÄLP!!!

Toxi är borta!!! Kom hem nyss och såg att balkongdörren stod öppen! har letat överallt men ingen skymt n¨ånstans… Vi bor dessutom på 4:e vårning så har svårt att tro att hon skulle överleva ett sånt fall, men har vart nere och kollat på marken ifall att men hon låg inte där.. Killen är nu nere och kollar om hon kan ha hamnat på grannens balkong….

Gråter

sarae
0

Usch va obehagligt! Ok. Kolla överallt inne, det är inte säkert att hon har tagit sig ut. Kolla på de konstigaste och mest asannolika ställen. Faktum är att det finns många illrar som klarat ett fall från 4 vån. Kolla runt i området, gå ut och locka på henne. har ni varit borta länge? isåfall kan någon ha hittat henne och tagit henne till tex veterinären. Ring runt och fråga. jag håller tummarna!

[jenkass]
0

*PUST* gick ut en gång till på balkongen för att kolla ner mot "grannen" å då hör jag hur tassar skrapar mot väggen… SÅDAN LÄTTNAD… så kommer hon urspringande helt glatt "hej mamma va är det me dig" ungefär… åååå va glad jag blev när jag såg att de var hon… Hon hade tagit sig in emellan den väggen som skiljer vår balkong ifrån grannens…ååå kan inte beskriva vilken lättnad, hjärtat var på högvarv och sedan hör man hennes små underbara tassar mot väggen…

Faxlin
0

Usch vad hemskt. Jag håller tummarna här hemma. Annars upprepar jag bara det sarae redan sagt.
Skriv gärna och berätta hur det går. Jag kommer i alla fall att vara vaken i natt och hålla koll på hur det går för er.

Kramar till er.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[jenkass]
0

Stenhård koll på att allt är stäng ordentligt i fortsättningen iaf..!

Flisa
0

ååh tur att det löste sig! :)

Ilokay
0

inte kul:( håller tummar och tassar att toxi kommer till rätta snart!

Ilokay
0

jag är visst efter=P vilken tur att det gick bra=)

sarae
0

åååh va skönt att höra! *pustar ut*

Faxlin
0

Jag är också efter :-)

Men en sådan här gång känns det fullt okej.
Sååå skönt att det gått bra.

Audiatur et altera pars

[jenkass]
0

jo men när jag kom hem och såg att dörren stod öppen så försvann all energi jag hade inom mig, jag blev helt tom. Så sprang jag runt å leta på hennes sovställen om jag kunde hitta henne å sen ut på utegården ifall hon skulle ligga där… Så skönt att hon är helt okej och oskadd för balkongen är verkligen inte illersäkrad om man säger så. Går en "glipa" mellan golvet och väggen så att hon skulle lätt ha kunnat trilla ner.

Nu ligger hon och gosar i mammas (min) varma famn.. Kyss

Esko
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har en sån här för högsta säkerhet, då kan vi ha balkongen öppen utan att vara alldeles för nervösa…

sarae
0

#11 samma här…en 90cm hög plexi skiva som ALDRIG får flyttas..även om illrarna inte e hemma :P

KerstinL
0

vi har lagt plastgolv ute på balkongen så ingen ska ramla ner..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Flisa
0

13# fin bild!!

Faxlin
0

#13: Dom golven är bra faktiskt. Och så är de avskurningsbara. .-)

Audiatur et altera pars

KerstinL
0

*

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

sofie
0

#13 Åhhh vart kan man hitta sånt plastgolv och vad kostar det ungefär?

AlbaStiffler
0

#11> Oj, din "grind" tycker jag ser lite låg ut… Va inte alltför säker på att de inte kan ta sig över den där.

Har vart med om att min till vardags ickeklättrande iller tagis sig över en liknande grind som var nästan en meter hög. Det var inge kul. Som tur var klarade hon av att ta sig in samma väg, eftersom jag inte var hemma. *fjuh* Men jag fick 3 hjärtattacker när min granne berättade för mig att illern stått och hängt över balkongkanten bra länge och funderat på att hoppa ner, innan hon bestämde sig för att kravla tillbaka över grinden. Hur det gick till förstår jag fortfarande inte…

[jenkass]
0

jo ska få sånt plastgolv av mamma! =)

ViktorMarina
0

#13 och #19, vars kan man köpa det golvet? och vad kostar det ungefär? har ni koll..?:)

ViktorMarina
0

hittade nu att det tydligen heter bergoplattor iaf, men vars kan man hitta dom?

Madde
0

Testa på K-rauta eller något byggvaruhus. Där borde det finnas. 

Vad skönt att toxi kom till rätta. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

#21: Du hittar dessa plattor på byggvaruhus, har till och med sett att Coop har dem i sina byggavdelningar. Rusta och ÖB brukar också ha dem. Skiljer sig en del i priser så kolla runt i din närhet blir nog mitt förslag.

Audiatur et altera pars

ViktorMarina
0

#22 & #23, tack så mkt, vi får kika runt..! :)

Gasoline
0

Vilken lättnad att allt vart bra tillslut och vi får hoppas att inte grannarna blir arga

Robinsnel
0

#18 jo den är bara 59 cm hög. Vi har varit lite tveksamma till om milton eventuellt ska kunna komma över, men han har gjort allt han kan o lyckas inte.. Tack vare röret får de inte grepp. Den är ganska bra på det sättet att det är lätt att kliva över.