Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 362 ggr
kitty
0

luktar

Amy har börjat lukta " skvätt".

luktar pyton min annars så sötdoftande iller.

Hon e steriliserad så det har inget med våren att göra..

vad kan detta bero på?

Robinsnel
0

Våren. :P

kitty
0

haha..måste man lukta fis för att det e vår ;)

Robinsnel
0

japp :P

NoraDede
0

hehe

Sara
0

Hon kanske har släpat svansen i kiss? Flört

Sara

kitty
0

haha nä kisslukt e det inte..hon luktar brunstig hane!Skrikandes

Faxlin
0

Låter som om lukten kan vara för att det är stopp i analkötlarna. Om det är en lukt som håller i sig. Är den övergående så den försvinner vid en tvätt då har hon bara skunkat sig :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Robinsnel
0

kom o tänka på SKABB… då luktar deras öronsekret illa.

kitty
0

#7..ska kolla imorgon hur hon luktar..

#8..vad du tjatar om skabb..kollade hennes öron senast i förrgår ( eftersom du inte pratar om annat än skbb med mej) och dom var rena och fina. :)

hon luktar brunstig iller, inte skabb

Robinsnel
0

#9 jag funderade bara på möjliga orsaker till att hon börjat lukta. Fler kanske läser tråden och då kan det ju vara bra att veta att man kan kolla efter skabb när man märker att de börjar lukta mer.

Som kuriosa nämner jag att det bara var woodo och tuva som fick fula öron med ökad produktion av mörkt vax… Nova och milton syntes det ingenting på. När vi kollade efter o grävde lite i deras öron såg vi ingen skabb, men när vi kollade hos vetten var det en hel del (i novas öron). Själv litar jag alltså inte på mitt eget öga längre när det gäller skabb, man kanske skulle skaffa sig ett mikroskop.. well well god natt..

kitty
0

#9..ja det fatar jag väl. Blev bara lite frustrerad när jag säger att hon luktar som en brunstig hane och får höra att skabb luktar..

kanske borde ta henne till veterinären för säkerhets skull

( bara för att bevisa at hon inte har det) Fot i munnnen

AlbaStiffler
0

Om det är igenkloggade analsäckar då kan det tänkas att hon är svullen i baken. Typ som en ärta i baken… då är det bara att åka till veterinären och tömma dem. Be dem spola dem samtidigt ifall något kloggar igen därinne. *luktar illa*

kitty
0

idag luktar hon gott igen :)

Faxlin
0

Då hade hon troligtvis bara fisit i alla fall då :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars