"Smulan" behöver ett nytt hem!
Trotts att detta inte hör till "illerrelaterade" saker så skulle jag vilja annonsera att min lilla kisse behöver ett nytt hem. Ca 4 mån, långhårig svart. (mest, med lite gråastickelhår och en vit fläck mellanbakbenen).
Hon gillar inte barn. (delvis därför kan hon inte bo kvar med mamma och systerson) Har inte bott inne, men de andra (bl.a syskon) har inte gjort "olyckor" när de kommit till ett "eget" innomhushem.
Hon kommer med en egen transportbox (blå/bege), som du får p.g.a att den är för liten för Ronja (min iller. När jag åker bort vill jag ha lite mer plats t.ex som nattbur).

Det går jättebra att annonsera privat efter hjälp till nya hem även för andra än illrar. Hoppas någon nappar på annonsen och hon kan få ett nytt hem.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
tack så mycket!!
(jag ska se om jag får tummen ur och ta en bild på henne med)

Det är alltid trevligt med kort på dem.
Audiatur et altera pars
hon är svartare än det ser ut på bilderna

Oh, vilken snygging. Är hon kastrerad?
Audiatur et altera pars
med tanke på att hon bara är 4 mån… men nej det är hon inte.

haha förlåt, jag missade åldern på henne.
Synd du bor så långt bort annars hade hon kunnat bli stallkatt hos mig.
Audiatur et altera pars

Skit söt ju!
Ja (hennes storebror (ca8 mån) bor innomhus och har aldrig bajsat utanför lådan! det kallar jag bra uppfostran av mamman, då de aldrig har varit inne i huset!)

Japp det är det. Och hon är ju såååå söt. Vill ha henne.
Audiatur et altera pars
vart bor du? jag kan åka inom hela västra götaland, har dock bara tid v7…

Jag bor utanför Gävle ju. I uppland.
Audiatur et altera pars
synd… hon gillar ju att vara i stallet… (förresten, har inte du barn?)

Jo, det har jag. Fast de är vana med djur som inte tycker om barn. Så vill inte katten vara med dem så slipper den det. Mina barn är djurvana.
Audiatur et altera pars
Jo, det e mina syskon med. Men hon springer och gömmer sig och syns inte på typ 2 dagar om hon har haft en för henne hemsk upplevelse med dessa "hårdhänta" små skrämmande människor…

Fast då får mina skrämmande små människor låta bli henne. Så enkelt är det.
Audiatur et altera pars
Haha, jo. Men som det ser ut nu så går det inte sa du…

Jag kan ju inte ta mig till dig och hämta henne, du bor ju för långt bort. Annars är hon såååå välkommen till mig.
Audiatur et altera pars
Tack för visat intresse, för att lite formell… *fniss* Men det känns bra att hon är välkommen hon någon 

Ja här finns det inga barn och säkert plats för en katt, men jag bor omöjligt längre bort än Åsa.
#23 om möjligt eller omöjligt?
(jag bor i herrljunga, pluggar i Göteborg)

Jag bor på Åland..
ok… lite långt.. *suck*
>Men är ni snälla och tipsar om Smulan till vänner och bekanta som kan tänkas vilja ha katt? tack på förhand!<
En fundering angående transportproblemet för skönheten. Det var den snyggaste katta jag någonsin skådat!!!
Finns det ingen som ska ställa ut på Yran, som skulle kunna ta skönheten med sig?
1: vart ligger skutskär?
2: Om jag kan åka dit, så tar jag med henne om det e någon som vill ha henne!
Transportbur medföljer, men ej för längre transporter då den är liten, för liten egentligen…

Skutskär ligger hos mig. Strax utanför Gävle med andra ord.
Audiatur et altera pars
nej..
då kan du göra det på www.katter.ifokus.se
jag gjorde det precis :) "önska mig lycka till" (ger mig sj en lycko-spark)
lycka till :) *ger dig en lycko spark*
#30 Det var till dig jag tänkte någon kunde ta skönheten med sig. Du verkade gilla henne.

Jag förstod det. Men det var ju fler som var intresserad fast det blev för långt. Men Emelie från Åland ska också till yran och hon har inge barn. hihi
Audiatur et altera pars

Haha, Åsa vasågod. Vi har tillräkligt med kattungar bortskänkes här..

okej. jag vill ha henne.
Audiatur et altera pars
vad roligt! det ska jag säga till henne *fniss*