Erfarenhet av bebis + iller??
Hej alla!
Vi väntar vårt första barn och är väldigt glada över detta =).
Har 2 fina illertjejer hemma som vi såklart gärna vill ha kvar eftersom de också tillhör vår familj. Dock har vi tänkt att spärra av med "grindar" så att tjejerna inte kommer åt att bita bebisen.
Är det någon som har erfarenhet av att ha fått barn i ett hem där det redan finns illrar??
Skulle vara intressant att höra hur era erfarenheter ser ut.
Hoppas det finns någon som har något att dela med sig av kring detta!
Ha det bra!
/ Anna
Har ingen egen erfarenhet av bebisar och iller ihop. Den enda jag med säkerhet vet har den erfarenheten är sajtvärden Faxlin, men hon har inte varit så aktiv här inne på ett tag.
Jag kan ha fel men jag tror de har drabbats av sjukdom i familjen så hon har säker annat som hon prioriterar högre än iFokus, men jag såg i hennes statistik att hon i.a.f. har varit inloggad så sent som igår, den 5/3.
Så prova att skicka ett PM så svarar hon nog om hon känner att hon orkar.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hur är illrarna i psyket? Min hane miilo var det inga problem med medans Thyra blev otroligt stressad av min son när han grät. Men hon gick aldrig till attack

Jodå jag är här igen lite sakta men säkert. Som Bogey sa har vi haft rätt allvarliga sjukdoms fall i familjen och mycket har varit tungt. Men jag har gott om erfarenhet av bebisar och illrar. Så pma gärna så kan du få mitt nummer så kan vi prata lättare. :)
Finns här för dig med de tips och erfarenheter jag har :)
Mvh Faxlin
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Tack för era svar! Vad roligt att det faktiskt finns några med erfarenhet av detta.
FerretCrow: Vår ena tjej är lite mer stressad än den andra och hon brukar även kunna bita folk som kommer på besök. Annars är det bara när det busas som de är bitiga. Eftersom de ändå ibland kan bitas kommer vi inte att ha dem lösa tillsammans med bebisen för vi vill inte riskera något men självklart ska de få nosa lite på varandra =).
Hur var dina illrar, de bet aldrig andra heller?
Faxlin: Jag hör av mig till dig så jag får höra lite mer om dina erfarenheter.
/ Anna

#4 Vad man än har för djur om det är hamster, katt, hund eller iller skall man lämna individerna utan tillsyn då dom kan skada varandra.
Har du en tjej som redan har ett stressigt beteende så ta det försiktigt för att inte stressa och pressa henne mer. Känner du någon som har spädbarn som kanske kan komma på besök till er så att du får se hur illrarna reagerar på ljudet dom avger?
Min hane var cool som en filbunke och blev bara lite sotis genom att extra mycket skulle vara i mitt knä. Medans honan tyvärr blev mer stressad och ville till slut inte äta och blev kass i magen och allmönt irriterad.