Mycket upprörd
Nu är jag riktigt irriterad. Ja, det var bra att ta bort namnet på den gamla ägaren till Buffy och vad de nu hette. Men, att ta bort hela tråden? Det var något av det mest pinsamma hittills. Bara för att ett beslut å det bestämdaste ifrågasattes. Åsa, försvara dig istället för att ta bort en tråd. Vilket du för övrigt sagt att du inte vill göra och tidigare gjort (säger du) bara då ifokusvärdarna sagt åt dig.

Jag kände att det var lika bra så slapp det bli mer snack om att tråden hänge ut personen ifråga som inte bara var ett barn utan dessutom så har han inte gjort något fel. Då är det således fel av mig att hänga ut honom. Och för att följa ditt exempel så föregick jag med god ton och plockade bort tråden helt. Han nämns i flera inlägg i än i mitt och det går således att f fram namnet. Så då försvann detta.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Tycker också det var väldigt onödigt att ta bort hela tråden.. iofs förstår jag att det blir väldigt känslosamt för dig Åsa, men nu känns det som du ångrar övertramp och utnyttjar dina möjligheter och bara "rensar spåren" i stället för att be om ursäkt..

Jag har aldrig sagt att han inte gjort något fel. Jag tycker att det var illa gjort av honom. Men, det tar inte bort att du är en vuxen människa och han ett barn. Fattar inte att du sänker dig till den nivån. Att sen inte stå för det… Du somsajtvärd kan säkert gå in och sätta dit stjärnor över namnet i alla inlägg.

Nejdå Robin, jag har det helst kvar. Helt och hållet som det var från början.
Så vill ni ha tråden tillbaka så lägger jag fram den igen. Vi kanske ska starta en omröstning. ;-)
Så får ni vara med och bestämma hur sajten ska drivas. Jag ångrar inte alls att jag lade ut namnet. Och har det gärna kvar.
Audiatur et altera pars

Censur är en fin grej. Lägg tillbaka tråden utan att bryta mot lagen.
Jag tycker att tråden ska finnas kvar för den förklarar mycket om vad som hände och jag tror det är viktigt att folk får reda på hur det gick. Men jag anser även att det inte är så bra att sätta ut hans namn.
Ersätt namnet med X och sätt in tråden igen.
Sara
Jag satt och läste i den tråden om Teddy och Buffy så bara för svan den snyft.

Lugna ner er nu.. vuxna människor!
Det är inte vi som satt reglerna för iFokus om att man inte ska hänga ut någon. Det är liknande regler för all form av sekretess, i förskolor osv.
Du får säga vad du vill, så länge man inte kan identifiera personen. Det får man ta privat..
Att vara shyssta mot varandra tillhör väl vamligt folkvett för allas trevnad här inne?! Även om nu personen i fråga läser detta.. Han vet säkerligen om vad han har gjort, uppenbarligen så såg han ju att han gjorde djuren illa och gjorde de bästa för dem. Ska han straffas för det?
Ska alla djurägare som gör det bästa för djuret när de ser att de far illa hängas ut hur som helst, vad ger det för bild?
Kommer man då som djurägare VÅGA omplacera sina djur i fortsättningen om han då riskerar att få en hel hop med människor som helt sonika anser sig ha rätt att skälla på dig för att du för en gångs skull såg saken ur djurens perspektiv och gjorde vad de ansågs vara rätt.
Jag skulle aldrig VÅGA omplacera om jag visste med mig att en helt bunt med människor ansåg sig ha RÅTT att veta varför jag nu inte längre kan ha kvar mitt djur. Och nåde då mig om jag skulle skaffa ett till, för vi vet ju alla hur det går då! Jag skulle bli stämplad för att vara en oseriös djurägare på nolltid.
Tror ni verkligen att han ville att djuren skulle fara illa? Tror ni att han log för sig själv varje kväll när han såg hur djuren hade det? Mådde han bra? Var det så han ansåg att ett värdigt liv skulle se ut för en individ? Fråga honom.. Svarar han Ja, så tycker jag att vi har all rätt i världen att vara arga på honom. Men inte innan!
Om det nu var så.. Varför valde han då att skaffa dem ett nytt hem om han nu skulle tycka att det han/de gjorde inte var rätt?!
En lögn är alltid en lögn.. Och de han gjorde var fel.. mycket fel! Men han gjorde rätt sak mot djuren.. Glöm inte det! Och även om han valde hem av fel grunder (Ursäkta mig nu johannah), då han lovat bort dem till Åsa coh istället gav dem till de som erbjöd sig mest pengar, så blev ju resultatet de samma. De fick ett nytt och värdigt liv, och på vägen så ville de även se till sitt eget bästa, dvs tjäna så mycket som möjligt på det. DET är fel..
Nu är jag klar! Slakta mig verbalt om ni vill, men jag står för det jag säger..!!
Carpe Diem

Tråden tillbaka och ** för namnen.
Det är ändå en viktig sak att folk får veta vad som hände med Buffy och Teddy och hur illa det sköttes.
Men herre Gud! nu får ni ta och skärpa er! först gnäller ni över att namnet läggs ut, sen gnäller ni över att tråden tas bort? är ni medvetna om att vi som jobbar med sajten inte får någn lön? att detta inte är något heltids jobb? att sitta å radera namn ur alla inlägg tar tid. tid som kan läggas på något annat. Så varför tjaffsa om att tråden tas bort? Åsa eller någon annnan kan gärna lägga in den vid tillfälle, när vi har tid. Men eftersom ni blir så kinkiga var det väl bäst att ta bort den ASAP?

Att radera bort namnen tar inte lång tid. Namnen finns i max 10 inlägg. MAX!!

Har gjort det redan.
Audiatur et altera pars
yup, men vi måste fråga/meddela alla personerna som skrivit inläggen innan det tas bort.

#13; det sket jag i sarae. Så där gjorde jag fel. Men jag ska pma dem nu.
Audiatur et altera pars

Ja vi gnäller över att en diskussion censurerats. En diskussion som hade olagliga inslag. Det var en viktig diskussion som tog extremt viktiga punkter. Mig veteligen fanns namnet bara i åsas inlägg kanske några till. SÅ svårt kan det inte vara.

Jättebra Åsa!
Carpe Diem
All respekt till dem som inser när de gjort fel och har modet att ändra sitt fel.
Hade inte människan haft så mkt känslor hade vi antagligen haft varken kärlek eller krig.
Sara

Du är så klok du Sara :)
Carpe Diem

# 18 Fniss.. Å det säger du till mig som kan gå i taket över en skitsak.
Sara

Vem går inte i taket..?? Läste du inte mitt novelliknande inlägg för 20 minuter sedan? :)
Carpe Diem

Jag ångrar fortfarande inte att jag satte ut namnet. Men jag ger mig för massan. Förhoppningsvis hann några läsa det. Och ni andra vet hur ni får tag på namnet.
#17: Önskar jag var känslokall just nu…
Audiatur et altera pars
#18 hehe finns tre sara i tråden ;)

Om du varit känslokall Åsa så hade inte detta forum funnits..
Carpe Diem
Det är nog så att vi alla kan flyga iväg som en champagnekork om vi anser nått vara fel.
Fast jag har lätt att förlåta oxå om den som förorättat mig erkänner sitt fel och ber om ursäkt.
Sara

Jag förlåter gärna, men jag glömmer inte. Vet inte om det är samma sak som att vara långsint, men så fungerrar jag!
Carpe Diem
Glömma och glömma… Jag försöker inte att dra upp saker om det inte är så att samma sak händer igen. Då betyder inte en ny ursäkt mycket.
Sara

Men om det blir som Sara säger, så är ju "förlåt" bara ett sätt att komma lindrigt undan utan att behöva ta ansvar för sina handlingar.
Om man inte menar det, så är det ju lönlöst att säga förlåt.
Det är väl samma sak att säga att man älskar någon utan att lägga känslor bakom. Det är inte orden som är viktigt, utan var de symboliserar.. De är ju bara ord egentligen!
Carpe Diem
#8 men ingen har väl varit arg på honom för att han ville omplacera?? eller har jag missat något.. trodde hela grejen handlade om att han skulle omplacera dom till Åsa och sedan påstod att han lämnat dom till någon som utgav sig för att vara hon..
Sajtvärd på Iller.ifokus
nope, ingen som e arg på att han omplacerat, problemet ligger i hur omplaceringen gick till