Festingar!!??
JAg funderade lite på det här med festingar. Här i mora så verkar det inte vara speciellt gott om dem men när jga åker till min pappa i ludvika kryllar det av dem. Då tänker jag så här. Om jag nu ska ta med pälsarna till min pappa i sommar bör jag då ha på något festing medel av nått slag?? Vill ju inte att illrarna ska få nå sjukdommar. Men å andra sidan så har katterna haft på sig festingar varje sommar och de har aldrig hänt nått. Men de kan ju va bra att ta det säkra för det osäkra!??
En annan liten fråga som ja kom och tänka på när jka läste om sjukdommar av festingar är. Jag hade en kanin hemma hos min pappa som dog av nån märklig anledning, kan de ha varit av ett festingett eller så??
det finns en rtikel om fästingar,. med kommentarer som disskuterar just medel mot fästingar ;) ska leta efter den

#0: Ja kaninen kan ha dött av fästingbett, men det finns ju även andra orsaker som kan ha spelat in. Uten en obduktion får man aldrig veta.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

1# tack. mins att det fanns en men ej vad den heter??
#2 Jo de är så sant, men vi kunde inte komma på nån anledning tilol varför. Men de kan ju ha varit massa saker, vad vet jag. Men då kan man ju ha en tänkbar orsak ialf än att inte ha en aning.