Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 2481 ggr
miao
0

uppsvälld mage

Hej hej

Ikväll upptäckte jag att min ena iller är jättespänd och uppsvälld om magen. Den e som en ballong nästan!

Någon som vet vad det kan vara o om det är allvarligt?

Tacksam för all input o hjälp…

Mia

sarae
0

i mina öron låter det som om hon skulle kunna ha ett främmande föremål i tarmen. och är det det så är det dessvärre akut. Hur är hon i övrigt? äter dricker hon? går på lådan? hur ser bajset ut? verkar hon lite hängig..ser du nån skillnad i hennes bettende mot i vanliga fall?

AlbaStiffler
0

Hur gammal är illern?

Åk akut till veterinären.

Min iller beda fick även hon en ballong på magen, hela buken var uppsvälld och rätt hård. Åkte akut till vet och de trodde hon hade vätska i buken (var, vatten, blod). Gjorde ultraljud och de såg tumörer i bland annat levern. De öppnade upp henne och såg att hon var proppfull med små tumörer lite överallt i buken. Vart bara att avliva henne. Var skitjobbigt. Men hon verkade inte ha haft ont varken av tumörerna eller av svullnaden (som kom akut på 1-2 dagar). Uppsvullnaden berodde precis som de trodde på vätska i buken. Min iller blev 5,5 år!

Lycka till och be om en ordenligt undersökning med ultraljud. Åk till en veterinärklinik som kan utföra detta!!!

Soffi
0

Hur har det gått?

Faxlin
0

exakt, jag är också orolig. Hur har det gått. Håller tummarna här hemma.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AlbaStiffler
0

När min iller hade svullen mage tog det långt över hela dagen innan jag fick komma hem (utan iller). Det har ju en tendens att ta tid, vare sig det går bra eller dåligt… Så vi får hålla timmarna för att det går bra!

miao
0

Hej

Det gick åt skogenGråter

Sorg och saknad här hemma..Igår öppnade dom lilla peach och fann massa tumörer i hela buken. Hon fick somna in under narkosen..

Dom hade sett under ultraljud att levern var kraftigt uppförstorad. Hon har varit pigg och glad hela tiden, även nu sista dagen förutom att buken svällde upp de sista dagarna.. 

illerkompisen SysterYster något förvirrad och ensam kvar…matte likasåGråter

Gilla
0

Nej så ledsamt :o((

Skönt iaf att hon inte hade ont. Härifrån skickar vi tröstekramar.

NoraDede
0

uscha vad hemskt. *kramar om i massor*

sarae
0

Åh nej! Din stackare! det var alltså så illa? Sörjer med dig! har bara träffat peach en gång men hon var en underbar liten iller! *tröstkramar* (du har mitt nummer om du vill prata av dig)

Faxlin
0

Nej vad tråkigt, jag lider med er. Sänder ett gäng tröste kramar både till dig och systeryster.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Soffi
0

Nej, vad hemskt. Beklagar sorgen. :( Men jag håller med ovanstående, det var skönt att hon inte hade ont i alla fall. Massa tröstkramar!

Sara
0

Gråter

Sara

Malin-A
0

*skickar en tröstekram*

UlrikaD
0

Beklagar verkligen!!Ledsen

Tesan
0

Lider med er

Beklagar sorgen

[Falo]
0

beklagar sorgenLedsen

KickiEk
0

Usch stackars er lider med er.Ledsen

Thyne
0

Jag beklagar.. Måste känts hemskt. Men hon har det bra i illerhimmelen nu!

Sara
0

En liten fråga, hur gammal blev hon?

Sara

Nettan
0

Åh vad tråkigt att höra. Jag är så ledsen för din skull.

TessanK
0

Usch!! lider med dig.. det är hemskt att förlora ett djur.. men nu har hon det bra iallafall.. ingen särta längre.. ha det så bra och ta hand om dig

Sarah
0
LeeLoo
0

beklagar sorgen :(

miao
0

tack alla söta för ert stöd

Har inte riktigt fattat att Peach e borta på riktigt…

Det värsta är nästan att kompisen SysterYster stundtals letar efter henne. Tycker så  synd om henneGråter

Tänkte bara säga att jag såklart skickar Peach på obduktion..har förstått att det är viktigt.

Sen blir det väl till att kika efter en ny kompis till Yster-inte som ersättning men som sällskap för jag vill inte att hon ska vara själv.

AlbaStiffler
0

Miao> Nä vad tråkigt, då var det samma sak som jag skrev att min iller fått. Den som åxå fick ballong-mage. Fy fan vad tråkigt och skitjobbigt. Men som du sa, peach hade det bra in i det sista, och det verkade inte som om min iller heller hade ont av det. Stay strong!

Robinsnel
0

#24 Vill bara ge dig lite beröm för att du skickade på obduktion…

Beklagar sorgen