Dricker kiss??
Smeagol har druckigt kiss ett par gånger den senaste tiden??!! Bör jag känna mig oroad eller?? har för mig att det kan vara nån brist om de gör så eller??
hmm ja jag har också för mig att det kan handla om brist på något ämne, vilket minns jag inte. Inga pussar från matte nu då?

När en iller slickar i sig sitt kiss kan det bero på mineralbrist. Testa att ge en liten liten bit kokt skinka eller ta lite vatten med några korn salt i.

hmm.. inga pussar alltså :P

Finns mineraler i flaska att köpa på zoo affären. Du blandar i ca 3 droppar i vattnet bara. Så får han lite extra.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Men varför för de mineralbrist?? Och är det farligt??
2# Vatten med salt?? men salt är väl inte bra för en iller??
#4 Mineraler i flaska. Men vad är de till för slags djur då?? Hundar katter eller smådjur??

P:S Mega många pussar får han…ingen basillskräck här heller=)

#5: Finns en flaska som är för både smådjur och hundar och katter. Mer täckande liksom. och så står det olika doseringar på flaskan. Därför jag rekomenderade ett par tre droppar ungefär.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#5 om det är mineralbrist så kan lite salt vara bra i det här fallet, man kan spruta in i munnen för det är inte så populärt.

urin är sterilt så det är ingen risk med bakterier :P
# 9 Om djuret är friskt.
Fniss.. Med tanke på var illrarna brukar slicka sig så är väl inte en droppe kiss det värsta. 
Sara
tack för denna tråd har undrat detta för såg mina göra det för första gången imorse =)

ville bara säga
men om en könsmogen hane slickar i sig en honas kiss så kan det bero på andra anledningar & tyder oftast inte på mineralbrist…

#12 Precis. då kollar hanen om honan är redo. Det är bara när en iller slickar i sig sin egen urin som man kan misstänka mineralbrist.

Tackar för alla svar!! Men då menar ni alltså att man kan ge hanj vanligt salt eller?? Sådna salt som man har i maten eller?? Hur mycket salt ska man ge då?? Ska kolla på djuraffären om de har en sådan flaska. Åsa har den något speciellt namn eller??