Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 273 ggr
MimmieM
0

Buffy o. Teddy

har detta klarats upp eller vad..

hittade den här på blocket nämligen

http://www.blocket.se/vi/11396351.htm?ca=15_s

Carpe Diem

trollet85
0

Nån ljuger ju uppenbarligen!!!!

de fanns en massa oklarheter i den första annonsen om dom.

men de e ju skönt o se att dom kommit till en uppfödare iaf

HannaM
0

Nu blir jag nästan mer förvirrad än jag varit förut…

trollet85
0

de fanns inget namn på  första annonsen o mobinummret som fanns i första annonsen va inte reggat. så ingen kan ha kommit o hämtat illrarna utan att få nån adress.
o ja antar att nummret gick till killen o om han nu va i skolan (?) när illrarna "försvann" så kunde de ju inte komma nån bara så där o hämta dom.

Abstinens
0

Alltså, Ja.. Vad ska man säga.. allt är skummt. Nu spekulerar man ännu mera hur det hela har gått till…

trollet85
0

inte så mycke o spekulera om, de finns (ialla fall i den versinen som finns här på forumet) bara två människor me i de hela. o eftersom de inte fanns nåt namn i första annonsen o nummret inte va reggat så har ju tjejen fått adressen.

sofie
0

Ja det va som jag skrev i förra tråden att hon måste vart i kontakt med säljaren och fått adressen

Theres
0

tar mig friheten att länka =)

golf.ifokus.se

skrellet
0

det här är ju bara för mycket. så nu ska dom som snott åsas illrar sälja valparna.. :\

Abstinens
0

Oj, tror jag missade slutet på förra tråden. Där ser man…

trollet85
0

#8 ja tror inte att tjejen har "snott" åsas illrar o ska sälja valparna…

Tror mer på att killen ljuger o att han lämnade dom till tjejen.
Tror knappast att tjejen har utgett sej för att vara Åsa när nån måste ge henne adressen för att hon ska komma o hämta dom.

lite lustigt att killen helt plötsligt har råkat ut för en olycka när folk börjar ifrågasätta saker…. (bara mina tankar)

Faxlin
0

Jag kommer ringa och luska mer i detta.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Nu har jag mailat henne med alla mina uppgifter och också om vad som hänt. Och kan bara hoppas på att hon ringer mig.

Hejsan!

Jag måste komma i förbindelse med dig. Då det råder en massa oklarheter i hur du kom över Buffy och Teddy.

Enligt ****** som äger dessa så lämnade hans föräldrar ut illrarna till dig i tron att det var till mig. Då de enbart visste att det var en uppfödare som skulle hämta dem.

Nu var det inte direkt så här det skulle gå till. Och jag och ******** vill gärna bringa ordning i detta. Då jag för tillfället ej har pengar på mobilen och du enbart skrivit ut ditt mobilnummer så ber jag dig ta kontakt med mig.

Hemnr: 026-724 52

Mobilnr: 076-2669002

Mvh Åsa Faxlin

Audiatur et altera pars

Theres
0

Jag svarade på annonsen på dom här illrarna, men fick som svar först att det var nån som hette Åsa som skulle ha dom! Då Ok sa jag och erbjöd honom 2500:- istället för 1500:- som han ville ha! han tackade ändå nej så jag brydde mej inte mer. men se ringde han och sa att hans föräldrar var mer angelägen om att bli av med illrarna tidigare än Torsdagen som åsa skulle ha dom, och jag kunde ju åka samma dag, så därför så sa han att jag fick ta dom!

//Johanna

golf.ifokus.se

Faxlin
0

#13: Varför har du inte berättat detta tidigare?

Audiatur et altera pars

Theres
0

Så nu vet alla hur det ligger till =)

golf.ifokus.se

Theres
0

Fick reda på det nu ju =)

golf.ifokus.se

trollet85
0

svårare än så va de inte… att han ljugit har ju varit rätt klart sen början…

Faxlin
0

Det är inte denna uppfödare som är boven i detta drama.

Audiatur et altera pars

Sarah
0

Men det är ju skönt att det har klarats upp och att illrarna har kommit till någon som haft illervalpar tidigare. Slutet gott.

Sarah
0

På tal om den här diskussionen… under "Ngn är ful…" är en person nämnd som inte finns här på forumet… Med för- och efternamn. Vill bara nämna PUL. Det bör tas bort.

Faxlin
0

Johanna som har Buffy och Teddy nu och jag har pratat. Buffy och Teddy stannar hos henne. På grund av att jag inte vill förstöra för henne så kan jag inte heller driva ett civilmål mot ********.

Han är den som är boven i dramat, och jag hoppas att alla uppfödare hellre behåller sina valpar än att sälja till honom. Vill ni ha mer befogning än detta på varför så var vänlig att pma mig.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

skönt att veta hur d ligger till o att Buffy o Teddy mår bra o så.. tråkigt när folk lovar flera personer samma o ljuger o har sig..

MissColombia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Undrar ni något annat angående detta, så kan ni fråga mej!  Jag har Buffy och Teddy nu, och dom mår bara fint! Tråkigt när det blir såhär fel….

TACK Åsa att du låter mej ha kvar dom goa illrarna!

// Johanna Vinblad

Sara
0

Fult av gamla ägaren men skönt att det ändå inte var någon som lurat till sig dem genom att låtsas vara Åsa.

Sara

Theres
0

Nu har vi 2 st Buffy här :D

golf.ifokus.se

sarae
0

va skönt att vi vet att illrarna kommit tillrätta, och hamnat i ett bra hem! en stor sten från mitt hjärta har lyfts!

yup…buffy 1 och buffy 2, frågan e vem som e äldst ;)

Faxlin
0

#23: Ja men du har ju bara dom. Jag har ju faktiskt fem vildar här hemma redan :-)
Lite rättvisa åt folket ska det vara, och det hela är ju inte ditt fel på något sätt. ;-)

Audiatur et altera pars

Sarah
0

Hänvisar till PUL igen… ni borde ta bort den gamla ägarens namn. Så att inte han gör ett civilmål av det istället…

MimmieM
0

Jag tycker bara att den där ******* (eller hans föräldrar) skulle ha sig en örfil. Pengarna var tydligen det som lockade mest.. Men som tur var så kom de ju till ett bra hem trots allt! Grattis till dem och till Johanna!Glad

Jag tror dessvärre inte att han hade sagt samma sak om han vetat att illervärlden är såpass begränsad att man faktiskt kan hålla reda på de flesta illrar och samtliga seriösa uppfödare.
Det hade kanske gått i hund eller kattvärlden, men att få illrar att försvinna med en lögn, är inte fullt lika enkelt.

Men även om jag är jätteglad å Johannas vägnar, så tycker jag samtidigt synd om Åsa.

Carpe Diem

Faxlin
0

#28: Ja jag hoppas han gör det. ;-)
Så kan vi ciilrätta emot varandra. Då jag inte vill ta detta till civilrätt egentligen med hänsyn till Johannah nu så kommer jag ej göra det. Men min hämnd är att varna alla andra för honom. Om han drar  detta vidare gör jag det med.

Audiatur et altera pars

MimmieM
0

*Det där med örfil är bildligt talat!

.:No hard fealings:.

Carpe Diem

Faxlin
0

#29: Tackar, vi är lite ledsen här hemma. Speciellt barnen faktiskt.
Men det går över, vi får över gosa våra andra istället. Och det viktigaste nu är att allt går bra med tösen och valpisarna. Jag har i alla fall blivit lovad att hon kontaktar mig när de kommer. ;-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

d kan ju tänkas att ni kommer överens om en valpis till ett bra pris eller nått, om allt nu går bra me Buffy o hennes barn o d får vi ju hoppas att d gör.. =) så snart kanske du står med en liten illervalp Åsa Flört

Sarah
0

Föredömligt… det är ett barn vi pratar om?

Nettan
0

Varför skulle inte ******* få köpa iller??
Ja, det gick väldigt fult till. Men han var ju ägare och självklart så är det ju upp till honom att sälja sina illrar till den han själv väljer. Nu valde han säkerligen pengarna före något annat.
Kanske inte så trevligt att ljuga om det hela, men han är säkert ingen sämre illerägare för det.
Sedan tycker jag defintivt att det är fel att nämna någon vid för och efternamn som inte kan försvara sig.

Något olagligt har han faktiskt inte gjort.

MimmieM
0

Jag måste faktiskt hålla med Nettan..

Åsa du kan väl ***** namnen..
Det var ju faktiskt inte några djur som farit illa på något sätt..

Carpe Diem

Faxlin
0

#34: 16 snart 17 han är staffmyndig enligt lag och inte ett barn längre.

#35 Har pmat dig.

#36: Har pmat dig.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Tesan
0

Själv é ja lättad över att det har klarats upp o det verkar ju som om dom kommit till ett bra hem

MimmieM
0

Nog för att vanvård förekom.. Men jag vet iaf en sak och att det inte är shysst att hänga ut någon som inte kan försvara sig. INte för att det går att försvara någonting som detta.
Men efter som ingen dom har fallit över det här så tycker jag iaf inte att man ska hänga ut honom mer.

Jag förstår om du är skit arg, ledsen, besviken, mordbenägen.. ja allt!! Det går inte att vara objektiv i en situation som denna, än mindre om man själv är involverad. Men som du själv sagt till så många andra när vi talar om vanvård om våra små när vi hämtat dem, jag gjorde de bla om Zeke.
Så fick jag en sträng påmaning om att ta bort namnet på den "skylldiga". Jag vet hur det känns.. Alla känslorna bara kokar över och man kan inte styra sig själv. helst hade man bara velat lägga en snara om halsen på alla människor som misshandlar djur och barn och kasta dem ut för ett stup och gladeligen sett på medan de dinglade och kippade efter andan. Skrattat dem i ansiktet och skrikit "NU VET NI HUR DET KÄNNS!"

Det är ju inte roligt om man själv åker dit på förtal heller..

Alla vänliga och tröstande ord som finns till Åsa!

Carpe Diem

Sarah
0

Enligt barnkonventionen är man barn tills man är 18. Det är en 16-åring du ger dig på. Som jag sa i diskussionen om stämningen på forumet, så bör ni som har det vara föredömmen. Du säger just nu att det är helt ok att bryta mot lagen bara för att det är dig det har drabbat. Som andra sagt så är det väl vanvård den enda anledningen till att han inte ska ha iller. Om det skulle vara så får du anmäla för vanvård istället. Men var en vuxen människa och häng inte ut ett barn på det sättet. Om illrarna hade farit illa så kan man berätta hur man ska göra istället för att bryta mot lagen själv. Det kan vara okunnighet framför illvilja Dessutom stod det att hans föräldrar pushade att illrarna skulle bort tidigare. Du kanske inte kan lägga allt på ett barn. Hur står det i lagen om att ingå avtal med icke myndiga personer?

Faxlin
0

Testar att puttar upp denna nu så alla ser att den är tillbaka.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Alla som vill veta vart ni inte ska skicka era illrar kan pma mig så skickar jag hans ordinarie annons där hans mailadress finns med hans riktiga fullständiga namn.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Nettan
0

*ASG*… en fullvärdig kompromiss Åsa.. *fnissar hysteriskt*

MimmieM
0

Vi kan spamma sönder hans mail-inbox.. hihi
*skämt*

Carpe Diem

LeeLoo
0

#42 inte ska skicka sina illrar? vad menar du med det?

sarae
0
LeeLoo
0

#46 ok…vill han köpa en ny iller nu?

Faxlin
0

#45: Exakt som sarae säger. Sälja sina illrar till. Förlåt för en dålig formulering.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Tänk så rätt man kan ha ibland. Det var ju precis som jag trodde : )

Flisa
0

herregud vad invecklat! tur att det löste sig, fattar om du är förbannad, ledsen.. det är vi nog alla.
massor av kramar