Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 3011 ggr
Faxlin
0

Någon är ful...

Här inne finns det någon som har gått och låtsas vara jag. Någon som har fått Buffy och Teddys ägaras föräldrar att tro att den var jag. Så i dag när ägaren kom hem från skolan var Buffy och Teddy hämtad.

Min fundering är självklart vem är så ful?

Detta kan vara en uthängning, men då får ni rätta mig. Och gärna komma med en förklaring.

En arg Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0

Det här är något utav det värsta jga har hört! Hur kan man bete sig så här! Har man ingen som helst skam i kroppen överhuvudtaget? Har förorat ALL tro på människor nu skall ni veta. Och just nu är jag så trött på iller världen så jag finner inte ord! Tror jag lägger ner allt!

Madde
0

What???

Vad säger du, hur i helskotta har man kunnat påstå att man är någon annan. Fan va dåligt gjort måste jag säga.

Skrikandes

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

Jag tycker det är illa när säljare lovar bort samma iller till flera. Det gör folk ledsna. Och några sådana fall har vi haft nu på slutet. Och det gör att man blir både ledsen och arg.

Men att köpa dessa två och utge sig för att vara jag, det är illa. Jag kommer aldrig mer våga dela med mig av saker här inne. Och ja, nu känns det som om jag vill lägga ner och bli bara mig själv närmast. Hålla mig för mig själv och inte dela med mig något om någonting.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Ja det är verkligen illa. Vet de vilka det var???

Faxlin
0

Jag har mailat svar igen och kommer försöka få reda på vad de har lämnat för uppgifter.
Och jag hoppas sååå att dessa två får det bra nu.

Sedan ska jag samla mig här, gå upp och berätta för mina barn att vi kan plocka ihop allt vi har förberett för dessa två.

Jag är så j***a ledsen och besviken på folk just nu.

Audiatur et altera pars

sarae
0

jag kan bara säga att för min del slutar inte det här, en dag får man reda på vem personen är…

Faxlin
0

Nej Sara det gör det inte för mig heller. Den person som har gjort detta har gjort detta på falska grunder. De har avsiktligen sagt saker för att få folk att tro att det var jag.

Så om jag får reda på vem det är och kan köpa ut illrarna av den så stannar det vid detta. Annars blir det en polisanmälan. Det är olagligt att utge sig för att vara någon annan.

Audiatur et altera pars

[QueenTizzan]
0

VA?!

skojar du?

Har någon alltrså åk och hämtat illrarna och sagt att dom är DU!?

Som sarae skriver någon gång får man reda på VEM det är.

Fy fan va dåligt. Förstår om du e ARG!!!

Faxlin
0

Min förhoppning är dock att personen tar kontakt med mig så kan vi på ett snyggt sätt fixa detta ändå utan att någon blir uthängd.

Audiatur et altera pars

Alex
0

Det är ju förj- hur folk kan göra sånt. Tycker du gör helt rätt som gör polisanmälan om personen inte "ger sig" frivilligt. Vad som än händer hoppas jag illrarna får det bra i alla fall..

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Robinsnel
0

Helt jävla otroligt…

[QueenTizzan]
0

När skulle du ha hämtat dom åsa?
de va väll i morgon eller?

sarae
0

ja, imorgon. Så någon har mycket bra timing måste jag säga

Faxlin
0

Japp det var i morgon. Här hemma står allt förberett för förlossning. Och ersättning och allt finns hemma redan. Har ju haft veckan på mig att förbereda allt.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Jag vet inte vad jag ska säga. Är helt stum.

[QueenTizzan]
0

:( usch va jobbigt.
Och att se berätta för hela familjen.
Förstår att ni alla sett fram så mycket emot de.
Hoppas personen/erna ger sig till känna.
Och om dom inte gör de hoppas jag verkligen att dom kan ta hand om valparna på bästa sätt.

ViktorMarina
0

å fyyy faan så fruktansvärt lågt, hur kan man ens komma på tanken?! sjuka sjuka värld, och sjuka sjuka människor! Åsa, driv det här vidare. Ärligt talat tycker jag inte att de ska få behålla illrarna heller, de har visat prov på fruktansvärt låg moral och dåligt omdöme. Släpp det inte här, lova det! Det här ska de inte komma undan med!

Nettan
0

En polisanmälan bör du definitivt göra. Det är ju urkundsförfalskning. Om honan dör pga det här så kan man också lägga till djurmisshandel/djurplågeri.

Det här var det vidrigaste jag har hört faktiskt. OM det nu stämmer vad ägaren sa. Så de inte sålde illrarna vidare till första bästa som tog dem. Jag skulle tyvärr inte bli förvånad ifall folk gör så.

Sara
0

Kan bara inte låta bli att skratta.. Vad är det egentligen med folk?! Hur tänker man när man gör så?

Jisses, det är ju inte direkt kronjuvelerna det handlar om så varför ta risken att låtsas att man är någon annan för att kunna köpa två illrar. Bedrägeri och dessutom urkundsförfalskning (om de skrev kontrakt i ditt namn) ses ganska hårt på.

Jag förstår verkligen att du är både ledsen och arg, Åsa. Det hade jag oxå varit!

Sara

sofie
0

Men fy är allt jag får fram som går att skriva.

Faxlin
0

Den tanken slog mig med Nettan. Men sedan började jag tänka på att han och jag har mailat flitigt nu de senaste dagarna. Och han har berättat att han blivit erbjuden er pengar, men han har tackat nej. För han ansåg att illrarna skulle till mig. På något sätt har hans föräldrar som jag då inte haft kontakten med fått för sig att den som hämtade illrarna idag var jag.

Ägaren fick inte ens säga adjö. Så han är också riktigt ledsen i det här.

Audiatur et altera pars

Flisa
0

fy fan jävla människor det finns!!

ViktorMarina
0

Har det skrivits något kontrakt med nya ägarna? Isf har du ju grunden till polisanmälan där, om de använt ditt namn.

Faxlin
0

Tror tyvärr inte att kontrakt skrivits. Jag hade förberett ett kontrakt här hemma som jag tänkte ta med mig.

Jag har mailat killen igen och jag hoppas på att få mer ingående svar. Nu kan det kanske dröja med svar eftersom jag vet efter mailet från honom att han med är ledsen över detta.

Audiatur et altera pars

Velsan
0

fan va sjukt! vad arg jag blir! räkna frammåtr från nu å se när det dyker upp en valpkull, de lär ju döpa om illrarna med.

klarsferrets
0

fy vad tråkigt .
Ska man nu behöva ta legg oxå när någon ska hämta iller så man vet att det är rätt person som hämtar .
Det käns nästan som att man måste göra så nu mer

sarae
0

ja nog kommer vi att behöva skärpa reglerna efter nått sånt här

Lotta
0

Nämen Åsa va hemskt, du som var så glad för det här. Trodde väl aldrig att det kunde finnas sånna falska människor, men det måste ju vara nån som visste att du skulle hämta illrarna, och det kan ju inte varit så många som vet både ditt för och efternamn, för här står du ju som Åsa F. Jag tänker inte sätta igång att svära för du vet hur det kan sluta…aldrig!!! Måtte någon få reda på något så du får reda på vem det är. Och med så många vänner som du har inom illervärlden så borde det ju komma fram förr eller senare Skrikandes

holtz
0

Va i helvete är detta? Jag finner inga ord….Får nypa mig själv. Sånt här händer bara inte. Klev vi in i en kass såpaserie nu? Morr!

Guteillern
0

Åsa: Det är KNAPPT man tror sina ögon när man läser denna tråd. Förstår dina känslor, mer än du anar…

Polisanmäl det som skett, som redan skrivits så är det straffbart att utge sig för att vara en annan person. Du är därmed INTE skyldig att köpa loss illrarna. Köpet är förverkat och illrarna ska återföras till säljaren eller den person (dig) som säljaren trodde sig lämna över illrarna till.

Kram Ammi

Om den som hämtade illrarna finns här inne, skulle jag ge dig rådet att återlämna dessa till säljaren. Vill du inte själva lämna dom, så be någon annan kontakta säljaren och överlämna djuren. Det du gjort kan pga djurens värde (hane och dräktig hona, valparnas värde kommer troligen att beräknas på normalstor kull), detta kan ev. leda till fängelsestraff, då du utget dig för att vara en annan person.

/Ammi

floppy
0

Fy fan vilken j*vla stil, så där gör man bara inte!!!

Faxlin
0

Tack för era vänliga ord. Som ni förstått är jag ledsen nu. Och känner mig inte så lite kränkt.

Jag vill berätta att jag har skickat en förfrågning om det går att pausa hela sajten tills jag vet vad jag vill. Just nu känns det som om jag skulle behöva få bli anonym. Kanske göra som vissa andra och helt dra mig tillbaka till min egen lilla värld liksom.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Det är ju helt klart någon här inne som har varit i farten. Visst så kan folk läsa utan att vara medlemmar. Men man blir ju bara så ARG.

KajsaM
0

Stackarns dig Åsa! Hur kan någon vara såå elak?? Fattar inte.. Men det är ju någon här inne. Massor med kramar till dig!

skrollan
0

Fy fan vad hemskt. Läste allt ni skrivit och kom sedan på vilka illrar det var ni menade. Hur kan en människa göra något sådant, kan nog inte förstå hur du känner Åsa, men förbannad och ledsen är jag. För att en människa kan göra så, för att dom säkert inte är i  bra hand nu och hade fått det mycket bättre hos dig och för att dom gjorde så mot dig! Hoppas att det löser sig för dig!

Guteillern
0

#33 och #34 Det är inte självklart att det är någon här inne. Trådarna kan läsas av andra, både icke medlemmar och ifokusmedlemmar. /Ammi

Guteillern
0

#32: Låt dina medhjälpare ta över ett tag. Då får du möjlighet att koppla bort allt. Kram /Ammi

KajsaM
0

#36 Jag menade att det är någon som har läst här inne :)

Faxlin
0

#37: Min ena Medarbetare har en liten paus just nu och den andra är lika arg som mig. Så det känns kanske inte heller som en lösning.
Enda nackdelen jag kan se med att bli anonym är att vi ine kan hjälpas åt att försöka hitta dem.

Audiatur et altera pars

Madde
0

#36: jo precis det jag skrev så kan vem som helst läsa. Tyvärr.

[jenkass]
0

vet inte ens vad jag ska säga Förvånad

ferretgirl
0

Håller med alla som säger att du ska polisanmäla saken, det är enligt lag förbjudet att utge sig för att vara en annan. Så absolut Åsa, så anmäl saken direkt. Hon som hade illrarna bör ju veta hur dom såg ut så att ett ett signalemente kan göras.

Sara
0

# 32 Eftersom det inte har hänt mig så kan jag inte förstå utan bara ana hur du känner men jag måste ändå få säga att jag skulle bli väldigt ledsen om du pausade/la ner iller.ifokus siten.

Det är helt upp till dig hur du väljer att göra men låt inte den här människan vinna över dig! Låt henne inte få den makten att bryta ner dig och det här forumet som du har byggt upp!

Forumet är för bra för att gå i stöpet över en illvillig människas beteende. Det är så många som får hjälp och stöd genom det här forumet att det vore mycket synd om den inte fanns.

Om du inte vill finnas med som frontfigur så kanske du kan ta ett steg tillbaka och be en av medarbetarna (eller en ny) att ta över lite mer för stunden. Men många av oss skulle sakna dig!

Sara

skrollan
0

Vi kommer sakna dig mycket om du tog en paus, det ska du veta! Fick en order av min sambo att hälsa så otorligt mycket till dig och även han tycker det är förskräckligt!

Robinsnel
0

Jag håller med Sara (#43)

jag tycker vi slutar prata om detta offentligt nu och fortsätter forska tillsammans genom andra mer privata medel. 

Låt forumet vara som det är :) hur kan vi leva utan det?

Stj3rnfallet
0

Usch, man vet knappt vad man ska säga.. Fan, vilken jävla idiot! Tänk så kan inte ens personen ngt om illrar och om valpar m.m =( Tråkigt! Men föräldrarna borde ju komma ihåg hur personen/personerna såg ut. ANmäl dirket tycker jag! Håller med om att det skulle bli tråkigt om sidan las ned..=( Jag har lärt mig mkt här =) Tråkigt när det finns så egoistiska människor…

Thyne
0

Jag blir så arg när jag läser detta. Jag finner inga ord, men att någon kan göra såhär är helt obegripligt.

LeeLoo
0

beklagar verkligen & hoppas att illrarna har kommit till en kunnig människa i alla fall, även fast den människan är otroligt fulLedsen

Tänkte tanken att föräldrarna bara säger så men den tanken kanske är obefogad…

myriis
0

Amen gud. Fyfan alltså! Är man så korkad eller?!? Jäkla människor. Sno någons illrar. Fy!

[jenkass]
0

jag kan bara säga att hur kan denna människa tänka egentligen? ska denne hålla sig borta från alla illerforum nu i framtiden då eller för att inte "bli påkommen" ??

HannaM
0
__iE
0

Läste i din dagbok o hoppade hit..
Hur FAN kan man göra ngt sånt ?! Hur tnker man eg .. Men en sak fattar jag inte, är det ngn här inne på iller.ifokus som har gjort det ?! :O

Tkr så suynd om dig Åsa ! Gaaah vad irriterad jag är, vet inte vad jag ska säga/skriva .. >.<

sarae
0

det behöver inte vara någon som e medlem, dt kan vara någon som bara varit här och läst helt enkelt.

[Falo]
0

jag som inte trodde jag kunde bli förvånad längre…..

har svårt att tro annat än att han ångrat sig och sålt till någon annanLedsen

[jenkass]
0

#54 stackars illrar isf!!

sofie
0

Men det måste ju vart nån som haft kontakt med säljaren och fått denns adress.

Madde
0

Där sa du något sofie. Fast det hela är ju hur sjukt som helst.

Faxlin
0

Ja fast frågan är vem. Han hade fått över 60 mail. i förrigår. Men klart man kan försöka luska den vägen med.

Audiatur et altera pars

[jenkass]
0

#58 jo men det måste ju nästan vart så att någon undertecknade med ditt namn isf. i mailet då?

Oniac
0

Ahh! Kan knappt tro mina ögon! Hemskt :(

Faxlin
0

eller så har de bara frågat efter mer exakt adress i tefonen på vägen. Eller ja, jag vet inte alls.
Önskar jag visste dock.

Audiatur et altera pars

[jenkass]
0

jo… men förhoppningsvis som småningom så måste ju sanningen komma fram tycker man..

Wikstr_m
0

Är du helt seriös? Vad är det för idioter som gör så?

Det kan ju mycket väl vara någon som är avundsjuk på dig och dina djur. Och dom kan ju inte heller ha något vidare liv om dom/den ska göra livet surt för dig! Nej ursh, jag har aldrig varit med om något sådant. Men jag kan tänka mig hur det känns! Jag hoppas verkligen att du fått kontakt med säljaren och att du polisanmält detta.

Självklart ska ju du få tillbaks illrarna..

Jag tänker på dig Åsa

Tesan
0

Finner inga ord,

vad är det som händer med värdens människor

Ansvar, respekt m,m verkar inte betyda något längre

det kniper sig i magen

man blir ju rädd

Soffi
0

Tycker att det var fruktansvärt dåligt! Man blir ju rädd, hur kan man göra så? Mest oroar jag mig för honan. Om jag inte missminner mig så skulle hon få valpar ganska snart väl? Hoppas bara denna människa vet hur man hanterar detta. Och jag säger som alla andra, polisanmäl. Sätt upp lappar hos vetrinären eller nåt, på nått sätt måste han ju åka dit. Gaaah va irriterad jag blir!

Nettan
0

Men då kanske det finns ett telefonnummer kvar. Är det ringt från en mobil till en mobil så syns ju numret. Annars kanske de har nummerpresentatör??

Wikstr_m
0

Går det  förresten inte att göra så forumet inte går att läsa om man inte är medlem? Och att man måste uppge personuppgifter?

Faxlin
0

Jag håller på och luskar i detta för fullt. Jag kommer inte ge upp detta.

Audiatur et altera pars

Linda
0

Varför inte ringa expressen eller aftonbladet?

Faxlin
0

Skulle inte tro att de är sååå intresserade av ett par illrar bara för att jag är det.

Audiatur et altera pars

Soffi
0

#70 Nej kanske inte, men kanske utav brottet att utgöra sig för att vara någon annan. Du kanske inte hamnar på första sidan, men inte omöjligt att läsa om detta på en notis åtminstonde. Du förlorar inte på att testa?

Madde
0

#69: Ja ringer man dit så borde den personen bli väldigt avskräckt. Om inte annat bekanta till den personen borde ju märka att något inte stämmer.

Linda
0

Det kan ju ibland stå om allt möjligt så detta kan de absolut vara intresserade av.

RING!!

UlrikaD
0

Helt j-la otroligt! Finner inga ord. Men jag håller med vad en del ovan har skrivit. Polisanmäl, ring till någon tidning för det är ett brott att utge sig för att vara någon annan. Sen brukar faktiskt tidningar vara intresserade utav allt som har med djur att göra för det säljer. Försök att ta reda på så mycket som möjligt av de som lämnade ut illrarna. Har svårt att tro att det är någon som är aktiv på forumet som har hämtat dem för här vill man ju skryta om sina illrar och det går ju inte ifall man har fått dem på olaglig väg.

Förstår om du vill ta en paus just nu men……vet att många bl.a jag skulle bli ledsna ifall forumet inte fanns. Och hur skulle du då kunna hålla oss uppdaterade om vad som händer:)

Behöver du däremot hjälp med forumet på något sätt så ställer jag upp. Hoppas verkligen att allt löser sig.

Linda
0

Frågade du föräldrarna hur hon såg ut?

Faxlin
0

Jag håller på och luskar i det nu Linda. Men nu är klockan så mycket att jag säkerligen får fortsätta luskandet i morgon.
Men jag ger inte upp som sagt var.

Audiatur et altera pars

ferretgirl
0

Det måste ju ha varit någon som har varit här in på iFokus och sett att du Åsa skulle hämta illrarna, hur kan man bara gör så det är för dj..ligt. Och du som känner dig träffad av detta borde skämas ögon ur och krypa till korset och lämna över illrarna till Åsa som skulle bli den rätmätiga ägaren till dom. FY FAN säger jag bara (ursäkta språket Åsa och ni andra) hur har man bara mage alltså.

minja
0

Fyfan vad vidrigt. Jag kan inte ens föreställa mig vad du Åsa och dina barn går igenom nu. Vilken JÄVLA människaSkrikandes. Hoppas det löser sig och du får reda på vem det är, men hur kan man lita på människor efter en sådan här grej?

Om du vill ta en paus förstår jag, men inte minst jag kommer att sakna dig då. Även om jag inte har skrivit så mycket här inte så läser jag här ett flertal gånger om dagen. Jag tycker du skall polisanmäla det som hände, sådana människor har verklien något fel någonstans. Hoppas att illrarna är ok iallafall och att du får en lösning på det hela, det kan vara en liten tröst iallafall. Sköt om dig nu.

AlbaStiffler
0

Snacka om konstiga människor det finns i världen. Man undrar ju… hade väl vart en helt annan sak om det handlade om en vanlig iller, men nu när det är en högdräktig iller så är det ju helt annat. Vilken psykopat!

Åsa, jag tycker åxå du ska gå till pressen!

Sen borde väl valparna komma ut på marknaden om nån månad (om de överlever) så det borde ju vara möjligt att lista ut vem det var.

*svär över allt avskum*

Sarah
0

Herregud… fick kalla kårar. Vad är det för människor?

Carrisma
0

Ne usch va vidrigt!  Har du fått reda på nån mer information Åsa?

Gasoline
0

Jag fattar inte riktigt det där som hade hänt med illrarna. Men hur som hellst, det är ju sjukt! Om det är så att dom inte gillar dig så kan dom säga det eller vad nu problemet är med dig (alltså vad dom tycker är problemet).. Fegt! Hoppas du får veta vem det är snart.

Susan
0

Fattar inte hur någon kan göra så, stackars illrar man får ju hoppas att dom får det bra i alla fall. Ja du Åsa det finns tyvärr folk till allting nu för tiden.

Faxlin
0

Jag vet tyvärr inget mer än. Men uppdaterar er när jag vet.
Tack för era ord i alla fall.

Audiatur et altera pars

Denna kommentar har tagits bort.
Enomia
0

Helt sanslöst, alltså! Hoppas att det löser sig, i alla fall.

Enomia

Veronica
0

Ja du Åsa, som jag sa i telefonen igårkväll…..hade jag vetat att detta skulle hända så hade vi åkt i måndags och hämtat dom! Suck….hoppas att det löser sig såsmåningom iallafall.

Amor vincit omnia

Smeagol
0

Jag säger bara OMFG!!!!!!!!!????? Vad är det för fel på folk?? Jag fattar ju noll!! är folk så j*vla iller k*ta så de gör vad som helst för att få en iller?? De är säkerligen någon idiot som tror att han/hon kan tjäna pengar på de?? Så vi borde nog hålla utkik efter annonser med valpar som säljes. Om nu honan överlever för guds skull!!

Jag förstår dig verkligen åsa!! ush. känns ju sinnesjukt att man inte ska kunna skriva att man ska ta hem en iller. Så drar nått pucko nytt av det?? Vad är världen på väg egentligen??

Faxlin
0

#91: Ja, jag tror det handlar om någon som ser en möjlighet att tjäna en hacka. Det som jag är rädd att de har missat i detta är att vi pratar om en dräktig hona som inte är försäkrad och som ska flytta aldeles innan valning. Mycket kan gå så otroligt fel utan dessa saker. Så vad kan inte hända nu.
sedan var det en uppfödare sade dem. Men ärligt talat, jag har suttit och skrivit lista på alla uppfödare jag kommer på natt. även alla som skulle vilja börja med uppfödning. Och inte många hamnar på den delen där jag anser att jag kan tänka mig att de skulle göra något sådant. Har svårt att tro att någon är sådan helt enkelt. Men någon är det helt uppenbart. Och jag kommer fortsätta jaga dem.
Allt för att åtminstone få höra att de mår bra. Att de får vård om de behöver och sådant.

Audiatur et altera pars

Nettan
0

Jag tror ärligt talat att det är någon som bara varit in och läst här och tänkt på snabba pengar. Hur korkat det nu än är.

TILL DIG SOM HÄMTAT ILLRARNA Tänk på att det är väldigt ofta som det går otroligt fel vid en förlossning. Många honor och valpar har dött. Vill du ha detta på ditt samvete?
Även om du inte vill kontakta och lämna tillbaka illrarna till Åsa så hoppas jag att du kan hitta hjälp ifrån någon annan uppfödare. Även om jag anser att det här är ett otroligt fult sätt så sätter jag djurens väl och ve i första hand.

Smeagol
0

om du hade haft makten att kolla upp användare som avslutat medlemskapet den tidpunkten…skulle nog vara en ledtråd. För de är antagligen ingen person som hänger här speciellt ofta skulle ja tro..

Faxlin
0

Nackdelen är att de inte behöver vara medlemmar för att läsa, bara för att skriva. Så de kanske inte alls är medlemmar här. De har bara varit här och läst tråden. Den möjligheten finns.

Jag har kontakt hela tiden med Buffy och Teddys gamla ägare och han är lika orolig som mig. Han vill gärna veta vart de finns, men vet ingenting.

Audiatur et altera pars

Smeagol
0

oj då…ush!! Villekn soppa alltså. Hoppas att ni får fram något så ni kan få lite ro i själen:..=?

Faxlin
0

Ja om man kan få reda på att hon mår bra. Ja han också, men just Buffy är jag orolig för. Han är ju lite bitig så det kan ställa till problem för honom, men det är inte livshotande i alla fall :-)

Audiatur et altera pars

Tesan
0

Hoppas verkligen att detta kommer att lösa sig

det é ju inte klokt

tänker på detta hela tiden nu o självklart på er som é mest inblandade

håller alla tummar för en lösning

Faxlin
0

#98: Jag tänker också på detta hela tiden. Har inte sovit ett dugg i natt. Bara tänker på Buffy hela tiden. Och jag är ömsom arg ömsom ledsen.

Audiatur et altera pars

Sara
0

Att de som hämtade illrarna är uppfödare behöver ju inte heller vara sant. Om de låtsades vara dig, Åsa, så måste de ju säga att de är uppfödare.

Sara

bnoffan
0

Tänk att man aldrig slutar förvånas över hur jävliga människor kan vara!

Tina-A
0

Tänkte på det här idag på väg hem från skolan.. Är du helt säker på att någon uppgett sig för att vara du, eller skulle det kunna vara så att föräldrarna "blåst" dig? Att någon ringer och säger "jag kommer på en gång, du får mer pengar" och dom helt enkelt sa "aja, okej då!"

Tycker i vilket fall som helt att det är jävligt lågt och fruktansvärt dåligt, vad som än hänt. Usch säger jag bara..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Faxlin
0

#100: Det är det jag är rädd för. Att det inte är en uppfödare. Förstår vad illa det kan gå för Buffy tösen då.

#101: Det är nog bra att vi inte slutar förvånas, det betyder att vi har lite samvete kvar.

#102: Jag har funderat på det med. Men det är så mycket som inte stämmer. Och då killen som ägde dem också ville ha fortsatt kontakt. Så känns det lite konstigt.

Audiatur et altera pars

Lullan1
0

Hoppas att det löser sig snart Åsa, det är fruktansvärt det som hänt!

JossanH
0

detta är bara sååå sjukt!

Sajtvärd på Iller.ifokus

bnoffan
0

#103 Jag är bara orolig över att det är någon som är helt oerfaren av valpar. Var lättad över att du skulle ta dig an dem men så blev det inte.

Jag hoppas verkligen att någon får reda på något snart!

Gilla
0

… … Saknar ord! Va finns det för folk egentligen? Men som sagt var…OM några valpar kommer klara sig…då finns det snart en annons ute. Helt klart inte här men någon annanstans.Den stora frågan är väl hur det går att bevisa att det är DE illrarna. De var väl inte chippade?Förra ägaren har nog bra signalement men…

Makalöst!!!

Soffi
0

Ja, annons lär ju komma ut nånstans på internet, och de flesta annonser kommer ju även in här genom en länk. Eftersom vi vet när valparna skulle födas hjälper det till en del. Sen är det väl bara maila på annonsen och be om bilder på föräldrarna.. Då kanske man kan hitta rätt. Hur såg föräldrarna ut?

Guteillern
0

Åsa: Hur långt beräknades honan vara i dräktigheten, när hon hämtades?

Dräktiga djur (oavsett art) bör ju inte transporteras när dom är i sista tredjedelen av dräktigheten, eftersom dräktiga honor är som mest känsliga för störningar denna period. För illrar = 5e och 6e veckan. Något att tänka på, för den som plockade illrarna, ifall erfarenhet av avel saknas.

/Ammi

Faxlin
0

Han var lite tveksam på tiden när valparna skulle komma. Men jag har fått det till att typ från idag och ett par veckor frammåt. Typ när som helst.

så ja det är en speciell situation, och både han och jag är otroligt oroliga över Buffy just nu.
Är hon hos någon som vet vad de ska kolla efter om inte allt är som det ska. För det här är riskabelt.

Jag hoppas på att få hem kort på Buffy och Teddy senare här. Och det kommer underlätta vid en identifiering i alla fall.
Sedan så var varken Buffy eller Teddy chippade, men de hade stamtavla.
Så jag hoppas på att den kan hjälpa till vid en eventuell valpannons.

Audiatur et altera pars

Guteillern
0

Det lät ju verkligen oroväckande, synd att dom inte var chipade. Lägg ut korten när du får hem dom, men alla får tänka sig för och INTE offentligt (kontakta Åsa) peka ut illrar som tänkbara att vara någon av dessa två. Likaså med valpkullar som ev. dyker upp på blocket eller olika forum. Illrar kan ofta vara väldigt lika, speciellt på bild. /Ammi

[Falo]
0

ett problem om det verkligen är så att någon utgett sig för att vara åsa är att de garanterat läser den här tråden och inte kommer att ha några stamtavlor till ev köpare och inte heller kommer visa några bilder på förelldrarna under några omständigheterLedsen

Faxlin
0

Men då kommer jag åka hem till alla med valpar så om de inte väljer att behålla allihopa så kommer de få problem.

Audiatur et altera pars

[Falo]
0

jo jag är övertygad om att allt kommer att komma fram, frågan är bara hur och vad som ska hända sedan.

Faxlin
0

Det får man ta då.

Audiatur et altera pars

Nettan
0

Det där låter lite naivt. Tyvärr så tror jag inte att det här kommer att lösa sig.
Det är jätteenkelt att komma undan med en sådan här sak, tyvärr.
En annons på blocket om illervalpar.. utan stamtavla. Ska ni besöka dem alla och kräva se papper??

Det är inte säkert att hon är dräktig ens, hon kan vara skendräktig och då blir inga valpar. Då finns inga bevis.

Det kanske låter hårt det här, men tyvärr tror jag aldrig att vi får veta sanningen om det här.

Faxlin
0

Mycket möjligt har du rätt Nettan. det ha föresvävat mig också. men så länge jag inte ger upp och så länge vi inte passerat deras livslängd så behöver man inte ge upp hoppet i alla fall. en vacker dag, i dag , i morgon, om en vecka, en månad, ett år eller 5 år kanske någon säger bort sig till någon som säger något till någon så kommer det fram.

Så länge det finns liv finns det hopp. Och det lever jag på. Naivt, ja visst. Men envist håller jag fast vid hoppet i alla fall.

Audiatur et altera pars

floppy
0

Jag hoppas verkligen att illrarna kommer till rätta o att allt går bra för Buffy… Fattar inte hur man kan göra så här, e helt obegripligt… Man kan ju inte ha nå känsla för djuren iaf, bara en stor egoism…

-eM-
0

Om det nu är så att dessa personer ringt till föräldrarna så går det att få tag i ett telefon nummer. Så svårt är det inte. Jag anar ugglor i mossen.. Vissa gör ju allt för att bli av med sina illrar, det har vi ju redan ett bra exempel på eller hur?

Alex
0

Åsa, du har inte funderat på att ringa föräldrarna och säga att du har tänkt koppla in tidningen? Är det nån som kommit och uppgett sig för att vara dig borde de ju inte ha några problem med det, men om de istället sålde dem till nån annan så kommer de nog inte vara alltför glada över den idén..

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

miao
0

Hej

Läste precis tråden..Det lät ju helt bisarrtFörvånad

Åsa, du måste uppdatera hur det går. Och jag hoppas verkligen det löser sig-både för din skull (med tanke på obehaget att nån låtsas vara du) och för illrarna!!

-Mia

Faxlin
0

#121: Ska göra det. Just nu är det lite knas då killen skadat sig i en olycka. Men helt klart bra förslag. ;-)

#122: Självklart kommer jag att hålla er uppdaterade.

Audiatur et altera pars

Lotta
0

En liten fråga…hade inte människorna senast inkommande samtal på sin telefon eller mobil, dom flesta har ju liksom det nu. Efter det kan det ju inte vara så svårt att få tag på idioten..tycker det luktar mysko om man får säga det. Hoppas verkligen att han/hon åker dit så det gör riktigt ont på vissa ställen.

TessanK
0

Fy F*N.. fattar inte att folk kan hålla på så!! såå omoget!! hoppas du hittat dem och ger dom struk så de ryker om det!!!

[tiiia]
0

Det är ju helt sjukt vad vissa människor kan göra. Skrikandes Jag fattar inte vad det kan vara för hemska personer som gör så där emot andra!

Jag hoppas verkligen att du får tag på illrarna igen Åsa.

Nettan
0

Får man fråga varför inlägg 85, 88, 89, 90 och 105 saknas??

Faxlin
0

Jadå det får man. ;-)
Det är för att det har blivit dubbel publicerat i 105. Och de andra var: 5, ett inlägg som skulle vara i en annan tråd som den som skrev komentaren flyttade. 88, där den som skrev 85 skrev att den skrivit i fel tråd. 89 där jag bad att den flyttade komentaren och frågade om jag fick ta bort det sedan. 90 där jag fick reda på att jag kunde ta bort dem.

Så inte värre än så. ;-)

Audiatur et altera pars

Nettan
0

bara nyfiken i en strut  ;-)

Faxlin
0

haha, ja jag vet. ;-) Men man får vara det. ;-)

Audiatur et altera pars

bubbelbubbel
0

men herregud åsa  ! det är ju helt otroligt !!
jag hoppas verkligen illrarna kommer till rätta..

Flisa
0

något nytt angående detta? :/

Faxlin
0

Nepp inget nytt.

Audiatur et altera pars

bnoffan
0

Om de tagit emot samtalet på hemtelen så kan väl förresten Telia ge ut samtalslistor och vilka nummer som ringt..? Funkar ju inte bara för mobiler.

GroaLover
0

MEN GUD! det är ju hemskt! jag skulle typ dö om det hände mig..hoppas INNERLIGT att dom har haft illrar och ungar innan…kan illrar få tex. toxicos eller likn?

[Falo]
0

#134: det går att få ut samtalslistor. Frågan är om illrarna funnits överhuvud taget. Jag skulle inte bli förvånad om annonsen var ett dåligt skämt.

skrellet
0

tror dom tar 500:- för att spåra samtal. det gjorde dom för en kompis som fick massa bus-samtal mitt i natten

bnoffan
0

Men om man kopplar in polisen då? Då kan de väl inte begära att man som privatperson ska betala för det?

Faxlin
0

Puttar upp för att Johanna ska kunna läsa.

Audiatur et altera pars

Sabina-old
0

Har precis läst tråden, jag fattar inte att någon skulle våga göra något sådant. Självklart är det helt fel, och du som hade gjort i ordning allt. Vad var det som var så speciellt med just de illrarna att de låtsades att de var du?! Hur kan någon göra så… Något liknande hände en kompis till mig för flera år sedan… helt otrolig att någon kan göra något sådant!!! Du måste berätta sanningen om och när du får reda på den, varför någon kan göra något sådant. Som alla har varit inne på, det kan inte vara så att ägaren är lite rutten? Han verkade inte konstig eller så när du pratade med honom efter det att valpnapparen skulle ha tagit dem? Jag bara spekulerar vilt, men det låter bara så konstigt ochh overkligt…

Hoppas att du polisanmäler dem och att de får ett riktigt straff… Det förtjänar de….

Faxlin
0

Den som är ful är den förra ägare, Dennis Friberg.

Nu låser jag denna tråd och så kan vi diskutera efter de fakta som finns.

Audiatur et altera pars

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer