Omplacering hona + hane, Umeå
Tyvärr måste vi omplacera vår älskade illertjej. Hon är mycket rolig och aktiv viltfärgad iller på två och ett halvt år. Hon älskar att klättra på allt hon kan finna; skulle det gå att klättra upp för en plan vägg skulle hon gärna göra det! Som de flesta illrar gillar hon också att gräva i blomkrukor, oavsett om dessa står uppe i ett fönster eller inte (så blomälskare kanske hon inte passar superbra ihop med!). Det bästa som finns är enligt lillan att busa och bli slängd i sängen, då tuffare hon till sig extra mycket och blir till en underbart galen liten springande boll. Efter buseriet är det otroooligt mysigt att få gosa och somna i mattes eller husses famn och kanske få sig en liten bit av en vindruva.
Vi söker dig som gillar "tuffare tag" och som vet vad det innebär att ha en riktigt, riktigt aktiv iller. Därför vill vi också att du haft iller tidigare. Det viktigaste är att du inte har små barn eller tänkt att skaffa några under de närmsta åren eftersom det är orsaken till varför hon omplaceras. Lilltjejen har nämligen en stark förkärlek för att bitas i näsor vilket tyvärr inte går ihop med vår fyramånadersbebis… Förutom fascinationen av näsor/ansikten tycker vi inte att hon bits särskilt ofta, förutom lite nafs på osäkra människor och självklart lite vid bus (vilket vi tillåtit).
Vi är mycket måna om att vår tjej får ett bra och långvarigt hem och inte blir en iller som omplaceras fler gånger. Därför vill vi träffa dig och se att du verkligen passar med henne innan eventuell flytt. Vi ser också gärna att du bor i eller runtomkring Umeå då vi gärna vill ha fortsatt kontakt med lilltjejen. Självklart är det dock viktigast att du och hon passar för varandra!
----------------------------------------------------------
Vi tänkte inte från början omplacera vår illerhane eftersom han går väldigt bra ihop med barn. Dock har vi märkt, under tiden lilltjejen varit i akuthem, att han saknar henne för mycket och har därför blivit lite "deprimerad". Han lyste upp när vi hälsade på henne och vi vill därför att de ska få bo i samma hem vilket är orsaken till att han omplaceras också. Vår lilla kille är tre och ett halvt år och tomtetecknad. Han är som en liten gosebjörn och är mer kel än bus. Han älskar att somna i famnen framför tv:n och är en riktig gottegris… om han fick så skulle han äta ALLT och han är därför som en stalker när man är i köket och donar.
De båda illrarna är varandras motpoler vilket är varför vi älskat att ha dem tillsammans och det skulle vara underbart om du ville ta hand om dem båda två. Pris är för oss en sekundär fråga, här är det en matchning av personligheter och ett bra långvarigt hem som är det viktiga.
Maila gärna till oss och berätta lite om vem du är och din erfarenhet av iller, så kan vi pratas vid på telefon senare! Vi svarar inte på inlägg i forum eftersom vi inte vanligtvis är inne på de olika sidor vi lägger ut denna annons på. Har tyvärr inga bilder på den här datorn men jag ska se om jag kan ordna det till senare.
Hoppas du är intresserad!
Mail: nah__@hotmail.com
putt
Sara
Så ni har hittat hit!? Jag vill bara göra lite extra reklam för de här två illrarna som jag känner mycket väl. Världens finaste och gosigaste är hanen (den första iller jag träffade och jag blev genast kär förstås). Och lilltjejen är så otroligt charmig och vacker (även om hon kräver lite extra aktivering är hon helt klart värt det). Jag hoppas hoppas hoppas, att ni får nått napp nu, fina vänner!
naw så söta dom e, dreglar ju hehe
Vilka sötingar!
Sara
putt
Sara
Putt
Sara
Jag tror att jag redan har mejlat er. Men jag ger inte upp, utan är lite dryg o skickar iväg ett nytt mejl;)

Oj, är dessa fortfarande kvar? Har sett dem på blocket länge nu :o
Hoppas verkligen att ni hittar ett bra hem för dem :)
Jag har inte haft tillgång till dator på länge, så jag har missat dom:( Men jag hoppas på det bästa, ett mejl såklart:D
Dom är nu borta från blocket.. Är det någon som vet om dom hittat ett hem..?
#12 Ytterligare en annons du svarar på ;)

#13 hon har fortfarande inte hittat en iller, för den i trelleborg skulle hon ju hämta på onsdag om hon trivdes med den. Men nu hade killen tydligen sagt att en annan tjej kommer idag och skulle kolla och tog med honom hem om hon ville ha honom. Det är därför likeabug fortfarande letar. Och dessutom var hon ju berädd på att hon skulle hämta honom på onsdag och förberett allt hemma nu och jag skulle ha följt med henne. menmen.
#14 precis..
Redigerat av Sara
Redigerat av Sara
Dubbelt inlägg. /Sara
Är den här annonsen aktuell fortfarande?
Sara
Har dom inte hittat hem ännu??
Tjejen har gått tillbaka till uppfödaren. Killen letar fortfarande ett nytt permanent hem.

#21 Men stod det inte i första inlägget att de skulle flytta tillsammans?
För att hanen blev deprimerad när honan flyttade till akuthem.
#22 Jo, men läget blev akut. Det är väldigt svårt att hitta nya hem här uppe. Inte så mycket illerintresse som i södra sverige. De behövde hjälp, så uppfödaren till tjejen tog tillbaka henne för att hjälpa till med omplaceringen av henne som behövde en lite mer van illerägare. Skulle tro att det är enklare att bara omplacera en iller, speciellt denna kille då han är väldigt okomplicerad och trevlig.
Men nu pratar jag istället för ägarna. Känns inte helt rätt. Maila dem gärna om ni har frågor eftersom de inte hänger på iFokus.
Jag funderar också på det Ulrika skriver.
De skulle ju bara omplacera honom för att han ville vara med tjejen. Om han i alla fall inte får vara med henne borde de väl behålla honom?
24# Nej, du har fått fel uppfattning om varför de vill omplacera. Och nu har situationen ytterligare ändrats sen den här ursprungliga annonsen skrevs. Om du/ni har fler frågor förelår jag att ni ringer/mailar ägarna.
Det är ingen skum/konstig/egoistisk anledning till att de ska omlpacera, så oroa er inte :) Känns konstigt att jag sitter och försöker förklara i deras ställe. Vill ju inte riktigt sitta och prata om deras privata familjeangelägenheter på internet. Så maila dem är ett bra tips :)

Är det någon som vet om hanen finns kvar för omplacering.
Jag har mailat och fråget men får inget svar. Är nämligen intresserad att ta över en som ska omplaceras.
Ja! Hanen finns kvar! Har länkat till blocketannonsen i din andra tråd.

Jaha. Jag trodde att det här inlägget var på en annan iller än Zion. Men om det är samma så gör det inget att dom inte svarar på mitt mail för då har vi ju redan prövat…
Är detta inlägg fortfarande aktuellt? Jag skulle isåfall kunna tänka mig att ta hand om dessa/eller en av dem. Jag bor i Boden.
Med Vänlig Hälsning
TereseStromberg
http://www.tezzstromberg.n.nu/

#29 maila o fråga?
Har gjort det :) väntar på svar :)
Med Vänlig Hälsning
TereseStromberg
http://www.tezzstromberg.n.nu/
Tråden är inte aktuell så jag låser den.
Sara