Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 1491 ggr
Velsan
0

Montana

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag alltså helt plötsligt och oplanerat tre illrar, skulle bara vara akuthem åt den här gubben och var beredd på det värsta! Redo med gummistövlar och skinnhandskar tänkte jag ta imot, det jag trodde skulle va en gammal, elak, halvblind och stinkande hane :P Men så får jag värsta sötbollen slängd i famnen! Han är hur go som helst! Väldigt frammåt, kommer  när man sätter sig på huk och poppar massa! Han har valt ut sin sovplats i ett hörn bredvid min säng å den rosa fluffiga sängen har han tagit i besittning så det är nu hans hörn :)

Han har börjat funka bra med de andra illrarna nu också, några tjuvtag tar han fortfarande, men annars så går de bra ihop. De verkar fatta att han e boss nu :)

Vi har varit ute å gått alla fyra idag å de gick bra, han e van att va i naturen så han knalla på å drog i kopplet till och med :P

Helt störtkär i den här gospånken!

Visar lite bilder :) Han heter numera Montana "Monty" han hade inget namn när han kom till mig, å han e stooor och blind på ena ögat :)

Velsan
0

Han luktar inte rosor direkt, men jag känner det inte så mycket :P Mest mamma som klagar på att jag stinker :P Men han fick bada igår å de behövdes! Fick ett litet bett i armen när han försökte ta sig ut men var inte nått elakt menat :)

Tina-A
0

#1: Vilken baddare! Ser ju ut som en liten björn! Vad fin han är!!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Faxlin
0

Vad roligt för dig Velsan. är glad för din skull.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Velsan
0

fluff, han har jätte fin päls!

Velsan
0

ute

Velsan
0

storleks skillnad

Velsan
0

sover i sin rosa fluff

Faxlin
0

#7: ohh, sååå sött.

Audiatur et altera pars

Velsan
0

Boston å Montana

Lotta
0

Vilken sötnos =)

Robinsnel
0

hur mkt väger han?

Velsan
0

vet inte har inte kunnat väga honom eftersom han inte fattat än att vetegroddsolja är gott:P så han slickar inte bort det från magen :P

Velsan
0

passade på nu när han sov, nästan två kilo :)

ViktorMarina
0

åh vad fin han är, vilken karl, haha :D

Robinsnel
0

#13 schysst :D

(men han är ju inte lika biff som hemi var)

Velsan
0

nä Hemi var stor, lillgubben, men han är lugnare iaf :P

Nettan
0

Vilken snygging du har fått tag på.

Madde
0

Montana är riktigt fin. =)) Ser gärna mer kort på honom och resten av illerfamiljen. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

-eM-
0

Åh, vilken fin. Men vad är han för färg? Jag ser han som en bladning mellan silver, pastell och vilt..

sarae
0

tycker han ser ut som en ljus tomte med inslag av silver

skrellet
0

två kg är väl inget. det väger ju våran lilla vincent med :)

Velsan
0

:D jag tycker han är stor iaf :P Han är silvertomte, men gul i pälsen eftersom han brunstat flera år i rad å bott ute :)

Wikstr_m
0

Det var ju inte någon liten kille om man jämnför med dom andra du har :D Urtjusig!

UlrikaD
0

Han är verkligen kanonfin ju!!! Hur kom det sig att han hamnade hos dig. Nu får du berätta hela historien. Grattis!!!Skrattande

Velsan
0

Som sagt så skulle jag vara akuthem åt honom, å de va verkligen akut för de skulle ta bort honom annars å jag kände mig tvungen att ta honom, förväntade mig som sagt ett monster :P Så kändes lite motig å hoppades man kunde bli av med honom snabbt sen. Men så var han hur go som helst! Så mina föräldrar typ böna å bad att jag skulle behålla honom å jag va inte svårövertalad blev kär sekunden jag fick honom i famnen :P

Madde
0

Vad skönt att dina föräldrar tycker om honom oxå. =))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Linda
0

Söt nos, vore han lukt fri så hade jag kommit och snott honom av dig;)

UlrikaD
0

Hade ingen aning om att de tänkte ta bort honom annars.

Jisses, vilken tur att han fick komma till dig då!! Jag tror att du har gjort ett fynd där!!  Grattis igen!!

AlbaStiffler
0

Klart du ska behålla honom. Lustigt att han faktiskt blev lite svartmålat i sin annons som en läbbig iller. Hade fler vetat det du vet nu så hade säkert nån annan nappat tidigare. Men intet ont som inte har något gott med sig, och det goda blev ju för dig nu! Kul! :-) Vilken sötnos han är, riktigt biffig. Och vilken otroligt imponerande tjocklek på svansen, har nog aldrig sett en sån tjock svans. inte illa! :-)

Lycka till och grattis!

cannaydia
0

#28 Det är inte helt ovanligt att djurparker avlivar "uttjänade" djur. Tråkigt nog, men eftersom illerns skötare kontaktade Svenska illervänner garanterade vi honom ett fortsatt liv i trygghet.

#29 inte blev han väl svartmålad i annonsen? Vad var det du uppfattade som läbbigt? Jag skrev som jag fått honom beskriven för mej, och att han var lätthanterlig inomhus var ju bara en glad överraskning att han var så anpassningsbar.

Gitzy
0

Va kul att det ordnade sig för honom. Jag antar att det är den jag ringde om Malin??

Velsan
0

Hehe han lyckades få in ett snygg bett i benet på en som hälsade på illrarna idag på promenaden:P har man shorts får man skylla sig själv, men han brydde sig inte så mycket, hehe

AlbaStiffler
0

#30> Svartmålad kanske var ett litet hårt ord, men många var nog lite misstäknsamma på honom då han suttit i bur, behöver någon som kan handskas med honom och att han kunde bita ifrån, det var ju vad som stod i annonsen. Vad vi visste kunde den besrkvingen även ha varit en förmildrande beskrivning av en extremt bitig och vild iller. Men nu visade det ju sig att han inte va det så det var ju perfekt! Kul att han fått ett sånt bra hem!

Velsan
0

jo va ju vad jag trodde med:P men som sagt ingen i föreningen hade personligen träffat honom, vi hade ju bara hört vad skötaren sagt, antagligen inte så vana vid illrar de hade ju hanterat honom med handskar för säkerhets skull :P men de hade fel

Smeagol
0

Får jag fråga vad de är för teckning han har?? Går han undet viltfärgad eller?? Han var så gul i pälsen så jag blir så fundersamm?? Eller är han fin nu till påsk..hihi

Velsan
0

han är silvertomte, gul i pälsen för han brunstat :) nykastrerad.

UlrikaD
0

Är han kastrerad nyss? Vad tycker de andra om honom nu?

Härlig trio du har där hemma nu!!Skrattande

Velsan
0

mm han blev kastrerad i förrgår, de andra ville bara leka med honom :) sen ändra de sig när de satt i ett järngrepp, men så fort han släppte va de där igen, iaf boston, som verkar tro att montana är hans lekfarbror.lika på promenaderna, då springer han efter monty å hoppar bredvid honom å poppar å vill leka:P så nu funkar alla bra ihop :)

UlrikaD
0

Vad härligt!!! Hur gamla är de allihopa?

Velsan
0

Kentucky är 8 mån, Boston 9 mån å Montana är 3-4 år :)

JossanH
0

nämen han är sååå söt! sen måste jag bara säga att dina illrar har väldigt fina namn!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Velsan
0

hehe tackar :) de måste ju matcha :P

Thyne
0

#4 Är du säker på att det är en iller du fått, och inte en säl? ;)

Velsan
0

Stackars Boston, Blir våldtagen om nätterna :P Tror Montana är van vid att få para sig lite som han vill, så han biter tag i Boston å så juckar han, å han håller på länge :P Så Boston fick sova i sängen inatt, Kentucky kan konsten att hålla sig undan och är dessutom inte lika intressant :P

Får hoppas de går över när hormonerna är ur kroppen.

Sara
0

Vänta nu.. Är inte Boston en kille och Kentucky en tjej? SkrattandeFlört

Sara

Velsan
0

Jo haha

Faxlin
0

haha, snacka om lagd lite åt fel håll där. Eller så tyckte han bara att det var mer att ta tag i. ;-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

tror inte att det e så ovanligt…när rickie var brunstig var det rena YMCA här hemma..han var på stitch konstant…mendans han toalt struntade  i Buffy, som för övrigt e en kalas pingla. nu snart 2 månader efter kastreringen gosar han fortfarande hellre med stitch….nästan så att det e barnförbjudet här hemma!

UlrikaD
0

Hur går det där hemma? Vi vill ha mer uppdateringar och bilder ju!Skrattande