Naggar ?
Mina illerhane Snus kom till mig för fyra månader sedan och har under denna tid, väldigt långsamt börjat komma överens med Dolly. I början var det mycket tjuvnyp och det kunde hända att Snus jagade Dolly över hela huset ibland. Men under den senaste månaden så tycker jag att det har gått jättebra, under den sneaste veckan så har jag kommit hem och sätt dom sova tillsammans i korgen.
Men ibland när de ligger bredvid varandra så har Snus börjat nagga på Dolly och hon har först legat stilla en stund men sedan så säger hon ifrån och springer till ett annat ställe för att sova. Jag har funderat ett tag på vad naggningen betyder, gör dom det av samma orsak som hundar gör det eller? Någon illerkunnig person som har någon aning om det ? Är väldigt nyfiken nu och kan inte släppa det nu heller, hehe.
På vilket sätt naggar han?
Naggar han som när dom tvättar sig eller naggar han som att han smånyper henne?
Sajtvärd på Iller.ifokus
Kan det inte bara vara lek ?

Vet att Alba kan "kärleks/mys-nafsa" både mig och Samson lite väl hårt ibland. Samson brukar pipa till och gå och lägga sig någon annanstans då också. Hon biter liksom tag och släpper inte på en stund, blir inga märken på mig eller så när hon gör det så det är ju inte så hårt men det är när hon egentligen bara vill gosa eller ha lite kärleksbrottning i puffen. Är det något liknande han gör?

Svårt att svara på utan att se dom men finns ju kärleksnagg, inbjudan-till-bus-nagg, jävulskap-testa-reaktion-nagg och säkert en massa mer!
Men vad roligt att de går ihop så bra som dom gör, här är dom mest förvirrade och är "vänner" ena dagen sedan fiender andra haha.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Han liksom smånyper henne lite, det blir inga märken eller någonting sådant och det har hänt (2-3 gånger) att hon har legat kvar tills han slutat, men alla andra gånger har hon fräst och sprungit och lagt sig någon annanstans.
Det låter som att han vill ha igång henne lite :)
Sajtvärd på Iller.ifokus