placoff & dentastix
Jag har hört att några ger sina illrar hårda ben att tugga på för att förhindra tandsten. Är det någon som ger sina illrar dentastix eller "placoff animal" ? :)

Plaque off (antar att du menar det) har jag använt förut men har inte bivit särskilt imponerad, det är ingen mirakelkur utan behöver användas regelbundet under lång tid och jag har inte heller då sett något fantastiskt resultat.
Dentastix har jag aldrig provat och vet inte heller innehållet, hur bra det är ur näringssynpunkt.
Här är det kycklingvingar och hals som används flitigast och det fungerar alldeles galant:)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Köpte någon sådan där dentax för hund men det var inte så populärt, ligger under pianot och skräpar. På bromma zoo har de ett iller foder (säkert inget bra illerfoder egentligen) men jag kompletterade lite med det just för att det skulle vara tandvårdande. Skulle dessutom ha någon effekt av "odor control" 
Vill man inte ge färskt kött med ben som t.ex. kycklingvingar kanske torkade kycklinghalsar kan va nått. Minder risk att det ligger och börjar lukta och ska vara effektivt mot tandsten har jag hört.
Tänkte prova själv men har ännu inte hittat några. Frågade på djuraffärn i "grannbyn" och de hade inga hemma men de påstod att de brukade ha så om jag tittade in framöver så skulle de nog ha.