Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 2125 ggr
Nali
2011-02-26 12:41
0

Varning!

Vet inte om detta är tillåtet. Men vill varna folk om att sälja djur till denna kvinna som är djurplågare. Hon flydde från norge ifrån sina straff, och flydde till Sverige.  Hon söker främst efter hundar.

Läs mera om det här: http://djurpoliserna.blogg.se/2010/august/valkommen-till-min-nya-blogg.html

Tycker att det vore bra att varna folk så att det sprids och så att man kan få stopp på denna kvinna

VeronicaKahlbäck
2011-02-26 14:43
0

Usch ja, läste om henne när det uppdagades i Norge men hade helt missat att hon hade tagit sej till Sverige.

Det värsta av allt är att hon är inte ensam, den större parten vanvård mot djur upptäcks troligtvis inte.
Mörkertalet skulle vi nog bli mörkrädda av.

Är en stor förespråkare för hembesök i största möjliga mån speciellt vid omplaceringar då det verkar vara av stort intresse hos dessa djurmisshandlare.

Ne finns så mycket som jag skulle vilja säga och göra dessa människor och inget av det lämpligt att skriva ut.

Jag har själv vid ett tillfälle misslyckats med att ta hand om mina djur. Nu var det självklart inte planerat och under en kort tid på ca sex veckor men i efterhand så fanns det så mycket jag kunde gjort annorlunda och framförallt saker jag kunde gjort före för att undvika situationen.
Men jag kommer aldrig, aldrig, aldrig förlåta mej själv och jag har lärt mej en läxa som jag inte önskar någon.
Har även lärt mej att alla kan göra ETT misstag men att se dessa händelser upprepas gång på gång och samtidigt känna som jag känner gör att jag verkligen ifrågasätter människosläktet.

Det sjukaste av allt är jag verkligen tror att många som vanvårdar sina djur verkligen tror att djuren betyder allt för dem men sen undrar jag var fan det går fel och varför man inte inser skadan man orsakar.

Om jag skulle misslyckas med att ta hand om mina djur en gång till skulle jag aldrig mer skaffa något djur, då skulle jag inse att det är fel på mej som ägare.
Att skaffa nya illrar efter allt som hänt var otroligt jobbigt, alla känslor kom upp till ytan igen och jag ifrågasatte allt i mitt liv med rädslan om att det någonstans skulle finnas en brist i min "planering".

Så jag skulle verkligen vilja förstå hur vissa hjärnor fungerar?

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Nali
2011-02-26 14:59
0

#1 jo det är ju helt sjukt hur man kan göra så mot försvarslösa djur