Melwin ÄR sjuk...
Jag skulle lyfta upp honom och visa halsen för mormor och farmor… då hade han kiss över HELA magen… och sen nån vit sak där med… har trott att det har varit sanden… men varje gång han har kissat på golvet igår och idag så har det kommit en liten vit klump…
Och han brukar absolut inte ha kiss på HELA magen… :S
golf.ifokus.se

har du varit till veterinär med honom?

Låter lite mysko. Men svårt att säga när man inte ser det irl.
Så vad är det för klump? Det vita kan det vara snoppen?
eller plockar du bort klumpar? Kan vara urinvägsinfektion eller något. Jag skulle uppsöka veterinären.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

vet inte, det kan vara en sandklump… men vet som sagt inte… ska ju till vetten på onsdag…
golf.ifokus.se

Håll koll på honom stenhårt. kanske ni måste åka in före. En iller som blir sjuk blir det oftast fort.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ring veterinären, det kanske är urinsten. /Ammi

kan inte hjälpa dig, tyvärr.. men jag hoppas det inte är farligt! :'(

Jo, jag beskrev det å de sa att de nog var urinsten, men jag skulle avvakta så länge han fortfarande kunde kissa och kanske flytta min tid till på måndag istället för onsdag? Men hur behandlar man urinsten? :S
golf.ifokus.se
# 7 Om du märker att han går från ställe till ställe och försöker kissa och det inte kommer något kiss så är det allvarligt. Urinblåsan kan spricka om den blir för stor.
Sara

Ja, men just nu har han kissat en massa, han kissar hela tiden :S
golf.ifokus.se

Hur många timmar är det okej att det tar innan han kissar igen? När ska jag bli orolig?
golf.ifokus.se
Du ska bli orolig när han försöker kissa och inte kan. Ligger han och sover är det ingen fara.
Trazan gnyar när han har försökt kissa utan att kunna och springer runt till alla kisställen och klämmer och klämmer.
På Trazan är det prostatan som har växt som orsakar problemen.
Sara
Fast kissar han hela tiden och bara lite åt gången så kan det även vara en inflammation som har orsakats av ex urinstenen. Prata med veterinären även om smärtstillande och antibiotika.
Sara