iller göteborg köpes!
har läst en massa och efter en heldel husdjur vill ja skaffa mig en iller till mig å min flickvän,
anledning till att ja vill ha en iller är för att dom är både högt å lågt å spralliga är villig att ta emot gammla som små sålänge du redovisar hur din iller beter sig, och att ja får ha den på prov så vi ser att vi fungerar tillsammans.
är hemma på heltid och har 2 hus så ska inreda en lekstuga för den i garaget tar gärna 2 st illrar så den har en vän utöver mig som leker me den, hade varit kul om den fungerar me katter me,
ni kan nå mig på bengan.bengtsson@hotmail.com
ni måste vara i närheten av göteborg då ja inte har någon bil och inte kan åka förlångt från staden göteborg
ni är även välkommna hit!
Det är få uppfödare och folk som omplacerar sina illrar som leter efter intresserade då dom flesta anser att är man intresserad av just dennes iller så tar man kontakt med den som säljer illern.
Så vill du få napp är det nog bäst att börja leta runt… Sedan är det sällan man får vara så pass "petig" att man bara vill/kan ta en från närområdet. Det finns tåg som går genom hela Sverige :)
Har du funderat på hur "illerlekstugan" kommer se ut? Den får inte vara mindre än 5 kvm och dom flesta håller med om att det är väldigt liten yta att hålla en iller på om den inte bara ska vara där tillfälligt. De flesta illrar vill vara med mer eller mindre hela dagen…
Du bör också vara nogrann så att du inte kör in bilen där eller har annat som kan ge ifrån sig starka/farliga lukter.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Ett tips är at söka efter omplaceringar t.e.x. på blocket, troligtvis lär det bli valpar till våren om ni orkar vänta så länge, då kommer en del uppfödare in hit och ska sälja.
Lycka till.
självklart väntar jag isåfall, vill helst hitta en iller som passar just mig. och därför vill ja titta på en inärheten, vill inte åka 5timmar för en iller som inte fungerar med mig :)
någon som vet uppfödare som kommer upp till änglarnas stad?

#3 Har du träffat någon iller i verkligheten? annars rekommenderar jag att du börjar med det.
Låter som att du är ute efter en "färdig uppfostrad" iller, bara det att en iller kan testa ägare i perioder hela sitt liv, den kan också vara på ett sätt hos ägare nr 1 för att sen testa ägare nr 2 och det kanske den inte gör första två veckorna.
Det är nog väldigt ovanligt att få en iller levererad till dörren.
Jag bor i Örebro och har åkt till Vrestorp, Västerås, Uppsala och Gävle för iller och det sistnämda med tåg. Många har åka mycket längre.
Visst kan det underlätta om illern träffat katter tidigare men det har troligtvis inte din katt och även om det vore så är det ingen garanti att det fungerar, som det skrevs i en annan tråd så är det oftast enklare med katt och hund. Av denna anledning så behöver man ha en plan ifall det inte fungerar.
Sen är jag helt emot att ha ett djur på prov, ett djur som ska omplaceras ska väll inte behöva flytta runt i kanske onödan.
Ingen skulle väll ens få idén med en hund.
Nu vill jag inte att du tar det här som kritik men för både din och djurens skull så vill jag att du vet om hur en iller faktiskt är.
Sen bygger mina åsikter på en massa antaganden jag gjort av det du skrivit så rätta mej ifall jag missförstått.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
"3,
Kolla i uppfödartråden om det är någon uppfödare som finns i Göteborg.