Utsläppt iller
Kom just att tänka på en ganska tragisk sak, mitt första möte med iller var en som min pappa skjutit ihjäl med hagelgevär.. det var såhär, han stod och tvättade bilen ute på landet när det helt plötsligt dyker upp en iller som sätter sig och tittar på vad han gör.. bara för att sekunden efteråt rusa upp i byxorna och bita honom i benet. Sen kunde ingen av oss gå ut utan att bli attackerade av den så han stegade iväg till granne och låna geväret och gjorde slut på stackarn.. förmodligen var det någon som inte klarat av sitt husdjur och släppt ut honom/henne i naturen för att klara sig själv… så kan det gå med oansvariga ägare… stackars liten…
det finns ju vildillrar i sverige också, och de är ju inte alldelles för olika våra tamillrar :)

Och kom ju som sagt fram till honom och verkade inte skygg som ett vilddjur..

Ja, nej de vilda illrarna är inte vita. Synd att ni inte lämnade in den istället för att skjuta den. Många som hjälper till med sådant.
Men gjort är gjort.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nja, en vildiller visar sig inte precis så för människor. De rör sig sällan i tätbebyggt område. Jag hade en iller som kom lös, grannen slog ihjäl den helt oprovocerat. Han visste att det fanns iller i grannskapet…

#5: Sådant gör en bara så himla ledsen. Men tyvärr så dukar det med jämna mellan rum under illrar på grund av folk som tar död på dem av olika anledningar.
Audiatur et altera pars
det är djurplågeri!anmäl grannen!!
visste faktiskt inte att jag kunde skriva saker i "erat" forum!

#7: Klart du kan. Du kan skriva på alla sajterna :-) Så nu öppnar det sig en helt ny värld. ;-)
Vill du ha fler favorit sajter så lägger du till dem nere till höger under Mina Sajter.
Audiatur et altera pars

Han var inte säker på vad det var för djur… ett litet som bet honom så fort han stoppade ut fötterna…. tyvär..
#7 varför skulle munkhammar anmäla grannen? det var ju pappan som sköt illern.
#10, jag tror #7 är refererat till #5 ;)
#10 dom menar nog att det #5 skrev ska anmälas..
en som bodde ovanför min gammelmoster hade en iller som fick springa lös mellan våningarna. Men så hade min gammelmoster fått besök av en tant å så kom illern i full fart förbi springandes och tanten trodde det var en råtta och sparkade ihjäl iller :(