Illerbesök önskas!
Hej! Någon illerägare som bor någonstans mellan örebro-enköping?
Jag har velat ha en iller så länge jag kan minnas men har alltid fått höra från mina föräldrar att jag får skaffa en när jag flyttar hemifrån. Nu har jag bott hemifrån i snart ett år och börjar känna mig mogen.
Teoridelen vad det gäller illrar har jag inga problem med men skulle gärna vilja träffa fler av dessa underbara djur på riktigt innan jag köper mig en egen.
Det jag undrar är om det finns någon illerägare som skulle kunna tänka sig ett besök från mig så jag får lära mig mer om hur det är att ha iller och få andra intryck än bara i textform, skulle uppskattas oerhört mycket!
Jag bor i Örebro men åker till enköping ganska ofta så någonstans i närheten av dessa två städer vore toppen!
Mvh Karl-Johan
Hejsan! Jag o min sambo bor i Örebro med våra två illrar. Så hit får du gärna komma:)
hejsan, Jag och min sambo bor i Eskilstuna med våra två illrar.Du är välkommen hit och gosa och leka om du vill=)
Här i Enköping finns jag och min sambo med 2 illrar, jag vågar nog säga att våra grannar en trappa upp, visar nog gärna upp sina illrar också :)
En bra sak när du känt på & träffa några illrar också som jag gjorde innan jag skaffade iller var att jag provande på & hade iller hos mig på foder ett tag för att känna efter! 
Oj jäklar vad snabb respons! Ja det vore jättekul att hälsa på alla men tiden är knapp så jag får nog lov att begränsa mig till Örebro och enköping!
Och ja, att få ha en iller på prov vore nog det allra bästa, få in känslan lite och inte ha dåligt samvete om det nu MOT FÖRMODAN inte skulle fungera.
Tack för att ni tog er tid!
Jag bor i örebro och har 4 illrar här hemma. Vi bor i närheten av svampen.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Hej , jag bor också i närheten av Örebro och har funderingar på att köpa iller. Så jag skulle gärna också vilja besöka någon med iller helst någon i närheten av örebro, kumla & hallsberg.
Att ha en iller på prov är ju onekligen det bästa sett ur vår synvinkel men det är inte särskillt vanligt att folk lånar bort sina älsklingar på prov, och om det gäller semesterhem så vill de flesta veta att den som tar hand om dem har lite på fötterna sedan innan utifall något skulle hända. Jag säger inte att det aldrig sker, men att man kanske inte kan förvänta sig det då det ändå är ganska ovanligt. Jag skulle tex inte vilja utsätta mina för den stressen och den risk som det faktiskt innebär - bortsett från att jag inte vill vara ifrån dem. Däremot är de flesta mycket positivt inställda till att ta emot "studiebesök" så den resursen tycker jag absolut att man ska utnyttja :) Tycker själv att det är riktigt kul att ha folk på besök och prata iller så öronen nästan trillar av på dem ;)
Paulina
Hejsan. Jag bor i örebro, oxhagen och har tre illrar
#9 Då är det du som bor i huset brevid oss då :)
#10 Hahaha jaså :) Har ni sett mig med brudarna eller är det nån som skvallrat att det bor illrar i oxhagen ;) Då måste vi ju ta en illerpromenad eller nått.
#11 Det är någon som skvallrat:) Ja vi får ses ute till sommaren eller nå.
#12 Hihihi kan det vara madde ;) Flickorna och jag har ju träffat era illrar tidigar :) Vilket nr är det ni bor på?
#13 Jopp:) Vi bor på 29:an.