Björkskogens Iza och Ayla
Jag funderar på att sälja/ "omplacera" Iza och/ eller Ayla från min kull från i våras. Anledningen är att de inte kommer överens med sin mor Merytamun och hon var här först. Mary mår dåligt av situationen och det vill jag inte. Helst behåller jag dem och kanske blir det bättre efter de får Suprelorin, men jag vill ändå kolla om det finns något bra hem till dem därute. De behöver inte flytta tillsammans om det skulle bli aktuellt.
Iza är supersmart och kan inte bo hos någon som inte är väldigt van vid illrar. Hon kan ta sig upp i princip överallt ;) och lär sig snabbt hur man löser nya problem. Hon lär sig att klättra på kökslådor och element, komma över grindar m.m. för att ta sig dit hon vill. Hon bör helst bo med hannar.
Ayla är inte lika uppfinnsingrik och kräver inte samma illervana som sin syster, men ändock vana. Lugnare till sättet.
Båda är mörkt viltfärgade vilttypade tjejer som kräver mycket stimulering. Jag tycker att det känns skitjobbigt att lägga ut annonsen, speciellt då de är vana att kunna gå ut som de vill i utegård dygnet runt. Båda är snälla söta flickor ;)
Eventuellt vill jag kunna ta en kull på en av dem (förmodligen Ayla) i framtiden (inte bo här) och ta hem en hona efter dem. Annars är det avelsförbud. De är den fjärde generationen av min linje som bor här hemma och jag vill eventuellt fortsätta linjen.
Eftersom vi inte träffat andra illrar på drygt ett år så kan jag med stor säkerhet säga att de inte är bärare av magsjukan. Har inte heller haft sjuka djur.
Om det blir aktuellt vill jag att de kommer till hem med andra illrar (Iza med hannar), gärna där det BARFas.
Låter intressant? Skicka ett PM och berätta lite om dig/ er.
/Sarah

De är vana vid katter oxå :)
Åhh man blir ju inte lite sugen

Vart finns de någonstans?
Jag är på jakt efter en till kompis till mina små busfrön.
Vad tråkigt Sarah :(
Hoppas dom blir bättre av chippningen annars så får vi hålla tummarna för att dom kommer till bra hem!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Ja det känns trist :( Finns utanför Stockholm.
Kan ju även tillägga att de inte kommer att omplaceras till hem där det funnits/ funnits misstankar om magsjuka.

Vilka sötnosar, hoppas att det löser sig så att du kan ha kvar dem, annars att de får ett nytt bra them.

Okey, ska de omplaceras tillsammans eller kan du tänka dig att sära på dem?
Kan man få din mejl så vi kan mejla istället?
Hoppas du kan hitta bra hem till sötisarna. Ayla är ju tokvacker :)
#9, står ju i annonsen att de inte behöver flytta tillsammans om det blir aktuellt.

Jag är nyfiken på Ayla. Skulle vilja veta mer om henne och om man kan få komma och besöka er?

aaaah, ont i magen då ngn var intresserad… kan maila mig på sarah.sall@slu.se

Förstår att du har ont i magen pga det. =/
Vet hur de känns när ens älsklingar ska omplaceras.. Gått igenom samma sak när jag var yngre och hade råttor och inte kunde ha kvar dem pga allergi =(

Det är inte sagt att de SKA omplaceras, utan eventuellt om inte chippen fungerar. Svarar på ditt mail så fort jag hinner sitta ner och skriva lite mer.

Nä, jag vet. Men jag förstår din känsla mer det jag ville få fram…
Ok, gör så =)

oki ;) jag har svarat

:( Nu står båda, blöta i pälsarna efter att ha busat ute i snön, vid min stol och tigger. Mina fina tjejer :( att det ska vara så svårt att uppskatta sin mor…
beklagar läget :( skulle aldrig kunna tänka mig att lämna ifrån mig min Shaco.. Hoppas det löser sig för dig!
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Hoppas det löser sig efter chippningen. Här hemma tycker fortfarande Gwen att mamma Molly är bäst i världen. Det är jag väldigt tacksam över.

Glädje :) Idag är första gången på några veckor som Mary frivilligt kommer upp från källaren för at busa. Verkar som att hennes "depression" lagt sig lite :) :)

Liten uppdatering. Alla är chippade nu och Marita börjar bli sitt vanliga jag igen. Det är mindre tjafs och tjejerna stannar här :)

#21 Vad bra för dej och illrarna! alltid roligt när det löser sej på bästa sätt:)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Härligt o höra Sarah!
Så skönt att höra.
Då låser jag tråden då den inte är aktuell längre.
Madde // Medarbetare
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.