OT det brinner!
eller ja det brann! sitter vid datorn å känner att det luktar bränt. rusar in i köket å ser att hela köket är rök fyllt! får för mig att det kommer utifrån (??) ser sen att de pyr rök ur sopskåpet, sliter upp det å inser att min pappaerskorg brinner! öser i vatten men det fortsätter att ryka från hela skåpet…tillslut får jag stopp på det men röken har ändå fyllt hela köket. Har dum som man e hällt fimpar i papperskorgen…suck..idiot!
just nu e jag mest tacksam för att inte illrarna smitit in i skåpet, för då hade jag inte haft några längre…
sen kommer stitch kikar försiktigt in i köket, sliter tag i dammsugar sladden å börjar dra. schysst att han prioriterar den över sin matte!
nu i efterhand kommer jag på att jag har en brandsläckare…suck….
lite skakis här hemma nu måste jag säga! tänk om jag hade gått hemifrån!

Jadu Sara gumman. Mitt hjärta funkar i alla fall. Hjärtat stannade en sväng och kom igång, så nu vet jag att det fungerar. ;-)
Så jag får väl tacka för det andra testet av mitt hjärta inom loppet av 2 dygn. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
du är sååå välkommen! skickar fakturan!
hehehe sorry i take it back ;) men tack för det moraliska stödet i alla fall!
Hmm.. Kanske ännu en indikation på att det är dags att sluta röka?!
Skönt att det gick bra!
Sara
Måste ha vart väldigt skrämmande det där. Man lär sig av sinna misstag, ibland iaf ;)
Vad betyder OT?
#6 Off-Topic
ne fy vad hemskt, försöker va väldigt noga med att aldrig slänga fimpar innan d stått ett tag.. men sånt här händer ju ändå ganska lätt.. tur att d gick bra =)
Hände mig nått liknande innan jul, men detta var med olja. Hade satt över olja för att fritera pomes på spisen då fritösen hade lagt av. Detta brukar ta ca 7-10 min (på den spisen iallafall) att få oljan så varm som den ska vara för att frittera nått i den. Så jag gick och kollade till illrarna för jag hade hört en duns i storarummet. När jag kom in i köket igen, så stod oljan i ljusan låga och det rök och osa svavel där inne, hade varit borta i max 3-4 min. Så det skulle egentligen bara ha varit halvklart. Men jag fick väl lagt på ett lock snabbt som attan, sen bar jag ut kastrullen på uppfarten där fick den sen stå i ett par timmar tills allt var kallt. Men som det rök, var nästan rädd för att öppna fönstret för att vädra ut skiten, var rädd att grannarna skulle ringa brandkåren bara som det välde ut rök. Som tur var så höll sig illrarna i storarummet och på ovanvåningen.
#9 det är obehagligt hur snabbt det kan hända! Bara röken kan ju ta livet av vem somhlets…så kände jag i alla fall..fy vad det sved i halsen!
Ja fy vilken jäkla tur att du va hemma.
Nu har du lärt dig att INTE slänga fimpar i papperskorgen hur släkta man än tror dom är. AJJA BAJJA :)
yup! läxan lärd! never again!

haha, ja det är ju bra när man lär sig av sina misstag i alla fall :-)
Audiatur et altera pars
Min farmor somnade i sängen med en ciggarett och brände upp sig själv och hela huset. Så kan det gå..
Sara

#14: usch, vad hemskt.
Men tyvärr är det oerhört lätt hänt.
Audiatur et altera pars
#7 Ok, tack =)

Haha du ser Sara. De hade rätt när de sa att cigaretter är farliga :P
råkade du spränga en spegelfabrik någon gång under din uppväxt möjligen?
#18 antagligen ;) krossat en spegel eller 5 har jag gjort i alla fall ;)
Någon skrev om att sin farmor hade somnat i sängen med en cigg så jag vill bara sägga detta.
Min morfar är sjuk så han somnar hela tiden. Förut rökte han och han har massor med brännhål överallt i sin lägenhet pga att han somna med ciggen.
Min farmor brann upp, troligen grillade hon nypon och dog medans dom va i ungnen för dom hittade hennes bröstkorg i köket vid borde.. (äckliga, smaskiga ditaljer va?)

:-(

#20: Ohh, vad hemskt.
Audiatur et altera pars
mohahaha, du skulle bara våga- Då skickar jag en faktura på att du försökt tagit livet av mig två gånger på två dygn. också ett jäkla sätt att byta ut sin