Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1594 ggr
cannaydia
0

Illerhane omplaceras

En äldre hane söker nu ett varmt, tryggt och kärleksfullt hem. Skadade ögat för ett tag sedan och troligen blind på ena ögat. van att bo utomhus i stor bur, behöver därför både lådtränas och hanteras endel då han förväntas flytta in…kan bita ifrån.
Intresserad kontakta Svenska illervänner på: omplacering@illervanner.se alt. mobil: 0738408681 (Malin)

cannaydia
0

*putt*

Robinsnel
0

o vad man önskar att man kunde… :(

cannaydia
0

…han är van med andra illrar…och söker alltså hemmet med "det lilla extra" då han inte haft ett helt lätt liv…

[tiiia]
0

hur gammal är denna "äldre" hane då? :)

Alwyn
0

så synd att han bits :o(

bnoffan
0

#5 bits ifrån. Kan ju bara vara att han testar nya människor. Det gjorde Molly också men det gav hon upp så fort hon insåg att vi inte vek oss för henne..

sarae
0

är anonsen fortfarande aktuell?

cannaydia
0

annonsen är än aktuell! säger till när den inte längre är aktuell!

Åldern är okänd, men han lär vara 3+

Endast van att handskas med handskar då de inte velat bli bitna i onödan…så man får någ vara berädd på att det är en tuff kille som kan säga ifrån trotts allt.

cannaydia
0

*putt*

Lotta_A
0

Är han kastrerad?

Sarah
0

Hur är han med andra illrar?

cannaydia
0

#10 han är okastrerad.

#11 han har bott med andra illrar och det har funkat bra.

cannaydia
0

Uppskattad ålder på hanen är ca 4år, så han är inte i övre åldern. är vaccinerad och blind på vä. öga. Han finns ännu kvar…

Evelina.L
0

Åh, han skulle jag kunna jobba med. åh.

Robinsnel
0

putt, kom igen nu folket!

cannaydia
0

*putt*

Sarah
0

Evelina, om du skulle kunna jobba med honom… varför inte göra ett försök?

gwen
0

#17> Evelina fick sina 2 första illrar för bara en månad sedan, så hon kanske behvöer ta det lite lugnt… Tror inte hon kikar in här vidare ofta, så därför svarar jag… Tror mer hon menade det drömskt… :)

cannaydia
0

*putt*

MimmieM
0

Vart i Sverige finns denna lilla krabaten?

Carpe Diem

cannaydia
0

#20 sthlm

gwen
0

*ger en liten putt här med*

animal-lover
0

Jag skulle kunna ta han! Jag bor i Västerås.  Hur mkt kostar han och har han nån stamtavla ? Mina illrar bor i en bod utomhus och jag har vana med bitska illrar

Denise

Alwyn
0

Bor i en bod? Hum…hur mycket glädje får ni då ut av varandra? Är dom aldrig inne hos dig? *nyfiken*

delete
0

finns han kvar??

jag kan tänka mig att ta han isf här skulle han få skutta runt som han vill i princip utom inne på barnens rum vill inte riskera att dom får sina saker undangömda eller att han lyckas stoppa i sig något som inte är bra alls….

jag skulle skämma bort han rejält Skrattande 

när jag läser om honom så påminner han mig mycket om min iller jag hade för 8 år sen…..

gwen
0

#25> Maila eller ring till Cannydia (adress står i första meddelandet)! Hon tyckler det är svårt att se vilka som verkligen är intresserade genom denna tråd.

Du ser ju ut att kunna ge ett lämplig hem till honom. Hoppas han är kvar än… Och lycka till!

delete
0

#26 hehe ja du har rätt inte lätt att se här inte :s

har mailat henne men inte fått svar så jag får prova att ringa henne….har hon några speciella tider eller går det bra när som helst??? fast det kanske du inte vet….

bnoffan
0

#27 Ibland kan det ta lite tid för henne att svara på mail vet jag. Det var genom henne som vi fick tag på våra tjejer nämligen.

delete
0

#28 ok ja jag kan tänka mig att att de kan ta tid…. men jag håller tummarna på att han finns kvar =) vill så gärna ha en krabat här hemma igen Flört

cannaydia
0

Har haft fullt upp men nu är alla mail besvarde som inkommit! Mig går att ringa dygnet runt, förlägger gärna mobilen sen e den avstängd då jag ej har tid/möjlighet att svara annars är den med o på. Svarar jag inte, försök igen, sms:a ge er inte! Kan vara lite segt ibland…

cannaydia
0

*putt*

cannaydia
0

*putt*

AlbaStiffler
0

*putt*

cannaydia
0

Grabben finns ännu kvar…ingen som har tid? plats? erfarenhet? kärlek att ge?

Sarah
0
cannaydia
0

#35 mail tillbaka är på G…

Sarah
0

Herrn här kommer eventuellt att flytta till mig. Dock måste han kastreras innan vi gör ett försök. Ingen kan ta Bubbisens plats men det finns rum hemma hos oss nu. Det största hindret är om det inte fungerar med mina illrar ganska snabbt. Vi har levat under så mycket oro så länge nu och orkar inte med mer. Kanske är fel av mig att känna att vi gör ett försök ändå men jag börjar tycka väldigt synd om killen. Bitande och låda-missande är inte så farligt, men jag orkar inte om det är storbråk med mina andra illrar. Så, därför vill jag putta tråden ändå om om någon har ett bättre hem till honom. Han får komma hit så fort hormonerna efter kastreringen lagt sig. Det vore bara så synd om han skulle behöva flytta igen. Fungerar det med mina så får han självklart stanna resten av livet.

Hmmm, snurrigt meddelande, men jag hoppas att ni förstår mig.

Madde
0

hoppas att allt kommer gå bra hemma hos dig honom. Håller tummarna.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Velsan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Annonsen inte längre aktuell :)

Grabben finns numera hemma hos mig, var beredd med skinnhandskar och gummistövlar, men han är tjock och go, funkar visserligen inte med de andra två, men har plats för två läger :) skulle vara jourhem bara men han charmade hela min familj så här får han stanna för gott. Boston ser helt plötsligt väldigt liten ut, hehe.

sarae
0

åh va härligt att höra velsan! har tyckt så synd om honom! vilken bjässe! Hos dig får han ett lyckligt hem!

Sarah
0

:) Vad roligt!!! jag kommer att ta en av honorna istället :)

Velsan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

haha å de roliga var att jag va lite motvilligt ill att ta hem honom, men kände att jag inte hade nått val. trodde det värtsa :P men tur va väl det :P å han är utnämd till mammas favorit:P till och med pappa ville ha kvar honom, hehe

Boston och chukcy vill leka med honom, men ångrar sig alltid lika snabbt när han har ett järngrepp i deras nacke :P så jag får slita loss dem hela tiden, han vägrar släppa alltså å mina små bara gnäller, men de får skylla sig själva när de hoppar in i hans hage hela tiden :P*suck*

Velsan
0

men han luktar inte rosor direkt kan jag ju säga :P mamma kände lukten på mig när jag gick upp å tycker jag luktar surgubbe:P

cannaydia
0

ja så kan det gå, han är alltså omplacerad och annonsen är aktuell längre.

Tack för förståelsen Sara och det säger jag nog både på min och Velsan's vägnar :-)

Sarah
0

Det är helt ok, jag sa att jag kunde ta honom bara för att jag tyckte synd om honom. Trodde att han skulle vara svårast att omplacera. Men en hona blir jättebra. Eftersom det inte funkar så bra med Velsans ännu så hade det nog inte funkat med honom hos oss ändå :) Ser fram emot helgen då Snuttan kommer.

ViktorMarina
0

vad bra att han fått ett hem, hoppas att allt går bra :)

JossanH
0

så himla söt!

det kommer nog funka fint med dina andra så småningom! ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

Vad roligt att höra att han får stanna hos dig Velsan. Då får han det bra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Velsan
0

Oooh! Framsteg, släpper ihop dem korta stunder då å då, å han tar alltid å släpar iväg boston å vägrar släppa, men nu har de gårr tunt alla tre utan att röra varandra värst :D Fan va skönt, hoppas de löser sig helt :)

Robinsnel
0

#49 klart det gör.. ;)

Så småningom…

Gitzy
0

Va skönt att han fick ett hem! Har tänkt mycket på honom och hållt tummarna för att Malin skulle lyckas och se….det gjorde du!! Tack Velsan för att du tog dig an honom!