Iller iFokus

Iller

Etikettförsäkringsfrågor
Läst 994 ggr
sarae
0

försäkring: mängdrabatt

Vilka utav er uttnyttjar mängd rabatten hos agria? tydligen får man rabatt när man har minst 3 djur försäkrade som favorit. Måste man själv ringa och påpeka detta eler görs det automatiskt?

leo-
0

det får du göra själv.

har fått försäkringsbolaget att sänka mina motorcyklar med ca 400/st genom att påpeka det för dom

Faxlin
0

Jag utnyttjar mängdrabbatten. Men man måste påpeka själv för dem att man har fler djur. Så har du inte gjort det så gör det omedelbart :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

emoflickan
0

jag behövde inte påpeka det när jag ringde och försäkrade, tjejen hade tydligen koll på det.

Sara
0

När jag avsluta Oscars försäkring så har de missat att ta bort mängdrabatten.. Glad

Ni som har mängdrabatt och är medlemmar i en förening får ni 10 + 10 % rabatt då?

Jag frågade nämnligen när jag talade med en handläggare på Agria sist och hon sa att de som har katter (har för mig att det var katter iaf) har det så. Alltså de får 20 % rabatt.

Sara

Faxlin
0

Japp de plussar ihop rabatterna.

Audiatur et altera pars

NoraDede
0

men jag har hört att agria inte ska vara någe bra alls, eller hur ligger det till det där?

Sara
0

Bra å bra.. Agria är de enda som försäkrar illrar.

Fast jag har aldrig haft problem med dem och jag har utnyttjat försäkringen flitigt både med illrarna och hästarna.

Sara

NoraDede
0

ok men det är ju bar att höra.

Faxlin
0

Exakt, när det gäller iller har man liksom inget valalternativ. Det är Agria eller inget. och då är Agria klart bäst. För man måste ha en försäkring anser jag i alla fall.

Audiatur et altera pars

holtz
0

Hur är det med agria rent allmänt då? Klart dom blir bäst eftersom de inte finns nåt annat. Men säg att de funnits nåt annat. kanske hade agria vart bäst ändå? hur funkar agria för djur där de finns flera försäkringsbolag?

Sarah
0

Jag har Agria på hästen… tycker att min försäkring där har varit bättre än mina vänners som haft If. De har mer aktivt arbetat för att förbättra föräkringen. En kompis fick bitter lära sig att ifs Godzillareklam inte stämde.

Faxlin
0

Jag har inte valp Agria till mina andra djur där jag haft valmöjlighet.

Audiatur et altera pars

sofie
0

När vi pratat med Agria vet dom inget om nån mängdrabatt alls. Och medlemsrabatt säger dom bara gäller Stif. Det är flera gånger vi pratat med dom om dettta.

leo-
0

7 Jag hade mina andra illrar försäkrade hos Sweland men dom har kanske slutat försäkra illrar

AlbaStiffler
0

Agria ringde upp mig igår och då påpekade jag att jag inte fått någon Skillsrabatt. Precis samma snack som jag hade med dem förra gången jag pratade med dem. Precis som då hävdade de att Skills inte står reggat hos dem som en föreningsrabatt. Endast Stif har rabatt där. Intressant nog sa de förra gången jag snackade med dem att Stifs rabatt skulle slopas?!?

Hur som helst så hävdade jag att Skills skulle ha rabatt så hon "gav med sig" och reggade mig på Stif istället eftersom Skills inte fanns i systemet. Eeeeeh?

Så, Stif och Skills, vad är det som gäller igentligen? Lite förvirrad här som ni hör! :-S

MimmieM
0

Nej det finns ett bolag till som försäkrar illrar. Jag tror det heter svedland eller någonting sådant..

det kostar 550 att försäkra där..

Carpe Diem

TottsiGirl
0

#16 Sveland har slutat med illerförsäkring tyvärr :S

#15 Just nu är det lite strul med Skills rabatt hos Agria men dom jobbar på det..
Skills och Stif är ju två olika föreningar men detta verkar inte agria förstå riktigt.. Så förnärvarande får man inte rabatt som Skills medlem men det jobbas på problemet så att det skall lösa sig så fort som möjligt..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

UlrikaD
0

Jag utnyttjar mängdrabatten. Och jag har bara 10% rabatt inte dubbelt.

smurfb
0

Det är väl så att man inte får både mängdrabatt och föreningsrabatt? .. stod iaf att de ej gick att kombinerad med andra rabatter.. men grattis för er som fått det Glad

sarae
0

jag har idag pratat med agria och nu har de ordnat så att jag får både mängdrabatt och föreningsrabatt. Inga problem!

Guteillern
0

Premie utan liv 412:-, premie med liv 562:-. Då är klubbrabatt och samlingsrabatt (mängdrabatt) avdragen enl. AGRIAs försäkringsbrev. Uppgiften om klubbrabatt står vid respektive iller och att samlingsrabatten är avdragen står raden ovanför "Totalt debiterat…" /Ammi

sarae
0

Tack ammi! hmmm…men buffys ligger likföbaskat över 600 kr…jag förstår verkligen inte det här…. fick idag halvårsfakturor för bufy å rickie båda på 309 kr….betalade över 300 för buffy sist…rickies låg nog på 259 kr eller något, så hans verkar ju stämma…. men ok, min mängdrabatt har jag inte fått ännu.

Sarah
0

Till mig sa de att mängdrabatten inte gäller iller…

sarae
0

#23 va? Jag fick hem ett papper häromdagen där det konstateras att du får mängdrabatt när du har minst 3 djur som är favoritförsäkrade. vIlket illrar är. Pratade med dem idag å det var inga konstigheter! ring och ifrågasätt tycker jag!

Sarah
0

Favoritförsäkrade?

Faxlin
0

Knubbs mängdrabatten ska du få på iller. Inget snack om saken. Ring och påpeka det för dem. och strider de med dig får di gärna kontakta mig så ska jag ringa till min kontakt på huvudkontoret som är chef för avdelningen med just favoritförsäkringarna. Han har själv sagt att det gäller.

Audiatur et altera pars

Sarah
0

Vad är en favoritförsäkring? Han jag pratade med sa först att jag skulle få, sen ändrade han sig då det var iller jag hade. Men eftersom han lovat att jag skulle få så sa han att jag får det i år… får ringa igen.

sarae
0

favorit försäkring är bara vad den försäkring man tecknar på illrar och andra smådjur kallas för ;)

Faxlin
0

Exakt, sara hann först med att svara där. Så du ska se till att du får fortsatt rabatt.

Audiatur et altera pars

Guteillern
0

Läste i en annan försäkringstråd härinne, att någon fick sina premieinbetalningar vid olika tillfällen. Det tyder på att dom har var sin försäkring.

För att få samlingsrabatt måste minst 3 (tror jag) illrar finnas på en och samma försäkring (samma försäkringsnummer).

sarae
0

#30 ja det stämmer nog. Mina står på samma nummer iofs, men de är försäkrade vid olika tillfällen, men nu har de fört över dem på samma avtal.

Faxlin
0

#30: När man kommer upp i över tre illrar samlar de dem på ett nummer. Man får då ett nytt försäkringsbevis hemskickat. ;-)

Audiatur et altera pars

Guteillern
0

#32 trodde man fick ett försäkringsnummer oavsett antal djur. Jag har flyttat över illrar till befintliga försäkringar, som gällt andra djur, t.ex. hund eller katt.

sarae
0

jag har samma försäkrings nummer på alla tre..skillnaden är att de slutar på 001,002,003 och jag har inte ändrat något..

Faxlin
0

Nej det verkar inte så. Det har varit så för mig i alla fall så jag fick flytta över försäkringar till befintlig grupp.

Audiatur et altera pars

Guteillern
0

Sitter och läser infobrochyren om AGRIA Favorit om mängdrabatt och medlemsrabatt. Denna följde med årets försäkringsbrev.

Beträffande mängdrabatt står det:"Har du minst 3 försäkrade Favoritdjur har du 10 procent rabatt på din premie."

Eftersom alla sorters smådjur försäkras i Favorit, så tolkar jag texten ovan som att det räcker med tre Favorit-försäkrade djur, oavsett art.

Beträffande medlemsrabatt står det: Om du är medlem i en klubb, som är ansluten till Svensk Fågelhobby eller Svenska Tam-illerföreningen får 10 procent rabatt på din Favoritförsäkring. Anmäl ditt medlemskap och medlemsnummer till oss så ordnar vi rabatten.

sarae
0

#36 yup, jag har pratat med agria å sväng ihop en artikel ;)

Robinsnel
0

jäklarns det blir ju ett par hundralappar skillnad :)

Ringde nu i fixade både mängd o stif -rabatten.. i stället för 500/år blir det nu 405/år, per iller då…

vad lat man är som inte tagit tag i det tidigare..

sofie
0

Vi har försökt att prata med dom flera gånger om mängdrabatt och föreningsrabatt men spelar ingen roll, det finns inte säger dom.

sarae
0

#39 va? har pratade med 2 olika personer på agria idag och båda två sa att det gick bra att få båda två

sofie
0

Vi har ring massor med gånger och ingen av gångerna har dom sagt att det finns. Men Manne skulle ringa nu igen och höra.

[jenkass]
0

#41 ja gör det… så dålig service när alla säger olika hela tiden…

sofie
0

Nu har vi fått rabatt på tre av våra. Men dom hävdar fortfarande att man inte får rabatt på skaraborgsillern

Sara
0

Det pågår diskussioner med Agria. Skills har blivit lovade 10 % rabatt innan, men nu har det uppstått problem. Vi återkommer så snart det är utrett.

Sara

AlbaStiffler
0

Virrigt på Agria. även jag får olika svar beroende på vem jag pratar med. *Grrr*

Faxlin
0

#45: Är det mängdrabatten de svarar olika om?

Audiatur et altera pars

AlbaStiffler
0

#46> Nä, om allt svarar de olika. De svara olika angående illerföreningar och medemssrabatt. vissa säger att man får, andra inte…

Faxlin
0

#47: Behöver du hjälp så hojta till.

Audiatur et altera pars

AlbaStiffler
0

#47> hehe, tack för erbjudandet. Jag är rätt duktig på att prata själv så efter lite lirkande brukar det lösa sig. annars får man ta till aggrot och skälla lite, och då löser det vissa andra problem. men oftast funkat fjesket bäst.

*ska deala elavtal idag, fjuh*

Faxlin
0

Det är inte skojigt med elavtal. Vi ska ringa och skälla om elen idag. de har låst oss på fel abonemang. ;-)

Audiatur et altera pars

AlbaStiffler
0

Ehhh, smart!

Faxlin
0

Ja, för dom. Då vi ska betala mer i det avtalet. ;-)

Audiatur et altera pars