Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 238 ggr
adam24
0

torra trampdynor

vad gör man åt torra trampdynor på en iller?

AlbaStiffler
0

>Finns en annan tråd om det… om inte flera. Prova sök. :-)

ferretgirl
0

Arméns hudsalva brukar vara bra till det mesta, även på illertassar. Har testat det själv på en av mina som då och då har torra trampisar, mest på baktassarna.

Sara
0

Många gånger hjälper det att byta ströet i toalådorna. Vissa toastö har en förmåga att torka ut trampdynorna.

Sara

ViktorMarina
0

aiia har lite torra trampdynor i omgångar, vi smörjer dem med en salva som finns på båda djuraffärerna här i skeå. den heter "Jaga Lätt" och är till för just torra trampdynor, och är tänkt till jakthundar som får problem med tassarna.. den funkar prima på illrisar också :) annars har jag hört att försvarets hudsalva ska funka också, finns på apoteket :)

har du hittat dig en iller månne? :P

Nea
0

Köp salmpet laxolja och ge 1ml/dag. Tro mig det gör susen på torratrampdynor plus att pälsen blir tät, glansig och fin.

Tesan
0

Japp, kör med laxolja oxå

bnoffan
0

Hur lyckas ni som kör med salvor? Tar vi på något på våra illrars tassar slickar de bort det direkt. Godis!

ViktorMarina
0

#7, aiia har faktiskt aldrig brytt sig, hon skuttar bara vidare :) kanske tur det, det är som så enkelt med salvan eftersom hon vägrar käka salmopet.. :P

Robinsnel
0

#7 Tuva & Woodo låter också salvan sitta.. Det är nog bara molly o daisy som är lite knäppa.. men det visste vi ju redan..

sarae
0

här sitter oxå salvan på. buffy har fruktansvärt extremt (ja, så hemskt!) torra trampisar. Har provat alla tass salvor som finns, allt från helosan, militärens till elizabeth arden 8 hour cream…men inget resultat. Nu däremot har jag börjat köra med ett "självspricks ägg" ett äggformat cerat liknande preparat från frankrike, och äntligen har jag fått lite resultat! tyvärr vet jag inte vad det innehåller däremot.