Playpen
Har blivit helt besatt. SKA ha en sån :) Skitsmart ute på sommaren ju. Men 24pets hade inga mattor nu, och det vill jag ju ha en också isf. Så då fick det vänta. Sökte på övriga ställen att köpa en från igår, och det slutade nästan med att jag köpte en från USA :O Det skulle gått på ca 1400 kr med en 11-panels playpen, en matta + en bläckfisk och frakt. (Paketpris, varav frakten på 850 kr).
Om man räknar med det prisförslaget 24pets gav mig på en playpen efter att de hade skickat den till Sthlm inkl. frakt så blir det ca 100 kronor dyrare om man köper allt från Ferret Depot istället räknade jag precis ut nu, så ska jag göra det? De har t.o.m Bandits där :D
Fast känner jag mig själv rätt så skulle jag passa på att handla så mycket när jag väl handlar där så det skulle väl sluta på 3000 kr istället.
golf.ifokus.se
Jag vill gärna veta vad en plypen är för något, låter spännande =)
Har du räknat med tull och moms i de hela? De får du betala när de hela kommer till Sverige sen skulle ja tro när du handlar från USA!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Jag har handlat från USA förut, och då tillkom det inget sånt på frakten?
golf.ifokus.se
Mitt ex handlade en del både stora och små saker från USA och om jag har fattat det rätt så kan man slippa momsen och tull om säljaren väljer att skriva att det är en "gift" han/hon har skickat…
Men jag kan vara ute och cykla:)

Det är sällan ferret depot går med på det. var återförsäljare för dem innan och även då åkte jag på tull, så räkna kallt med tullavgiften (alltid) när du handlar ifrån usa så slipper du bli ckockad över att paketet helt plötsligt kostar några extra hundralappar att hämta ut =)

#5 Ah, jag försökte räkna ut vad tullen skulle bli, men det är olika för vilken vara man handlar, och illerhage stod inte precis på listan över alternativ :P Så vet du ungefär procentsatsen? :P
golf.ifokus.se
Tullverket har information om sånt :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Mohaha, jag hittade i england = ingen tull :P
golf.ifokus.se
Jag handlar mkt på ferretdepot och det är alltid ca 30% i tull. Detta oavsett gift stämpel eller ej. Jag har tullat på ordrar från 500kr upp till 2000kr.

Hittade en annan sida som jag inte kan komma tillbaka till nu för jag glömde vad den hette :( Men det var billigare där än på Ferret Depot iallafall. De hade massvis med Marshall-saker.
golf.ifokus.se
ferret.com? tyvärr skickar de inte till sverige.. eller ja.. de har inte gjort de tidigare åtminstone
#11 Dom skickar inte till Sverige.

Nej, det var en sida som hette något med *****pet*****.net :P De skickade till Sverige.
golf.ifokus.se

golf.ifokus.se

#9 Hur menar du då 30%? Jag har kollat på tullverkets hemsida och försökt lista ut vad det blir för det jag köper, och om man t.ex köper en kamera så blir det 0 % i tull och 25 % moms, men köper man kläder så blir det 12 % tull och 25 % moms.
golf.ifokus.se
#15 Hur jag menar? Helt enkelt att jag har pröjsat 1/3 av köpbeloppet i tull och moms varje gång jag har beställt.
Men alltså, vill man ha prylarna så är det värt det.
Jag har köpt så mkt saker där som inte finns att få tag på i Sverige, och jag betalar gärna för att få det jag verkligen vill ha till mina grabbar.
Vill du ha det, så köp det!

Jag vill jag vill jag vill :P Sitter och glor på dedär prylarna 24/7 och kommer inte sluta förrän jag köpt det. MEN de har samma saker i England, fast deras playpen är out of stock, så jag mailade och frågade när de får in den. Tar det för lång tid så får det väl bli Ferret Depot :P
Ska ha:
1 Playpen 11 paneler
2 mattor
Elefant
Bläckfisk
Krokodil
Massa Bandits russinsmak
Ett nytt sånt genomskinligt plaströr (kan vara bra att ha två?)
Nya fleeceplingelbollar (mina är ganska så trasiga :P)
Fler sånnadär tuggstjärnor (har 1½ kvar som jag är väldigt sparsam med)
Sen hittar jag säkert ännu mer :S
golf.ifokus.se
Elefanten har mina aldrig rört, den passar väldigt små illrar. Den är söt att titta på, men väldigt ofunktionell.
Bläckfisken är uppskattad! Men dom använder aldrig armarna för dom är för trånga, tom Hugo och Bernard som väger runt 1kg kommer inte ut där.
Krokodilen är söt den med, och lite opraktiskt, men passar små illrar.
Bandits i banan och jordnöt är riktigt riktigt poppis.
Ta 2st rör, man kan alltid göra något av dom!
Det finns chew - sticks som är mkt bättre tycker jag.
Jag kan nog hela deras sortiment, så fråga om det är något ;)
Ska du ha en hage, så köp en väska!

Ah. Jag misstänkte att bläckfisken var rätt trång i armarna, så den tänkte jag Epona kunde ha nytta av.
Melwin fick ju en sån fisk när han fyllde 2, och den är jättemysig :)
Så tänkte jag skulle ha alla 4 djuren :P
Jag har ju redan ett rör som jag köpte till Epona när jag var på utställning i Landskrona, för hon var så duktig på illerrace :) Men tänkte ta ett till, för det börjar nog bli lite slitet :)
Väska ja, det hade jag tänkt skippa, men om du tycker det är ett måste så kanske jag ska ta en sån också :P
golf.ifokus.se

Sen vill jag ta Bandits i russinsmak, för de har de ätit förut, så jag vet att de älskar det :P
golf.ifokus.se

På tal om hage utomhus, dom gräver sig under väldigt fort om den står på gräs. Meja är ute på ett par minuter om hon vill.
#19 Min bläckfisk har dom inga problem med? Alla tar sig ut här hemma=)
#22 Antingen är min squid tvättad lite för ofta, lite för varmt
Eller så är dina väldigt atletiska, smidiga och tacksamma! haha

#22 Därför jag ska ha matta :P
golf.ifokus.se
Ska tillägga att om jag har hagarna uppställt utomhus på gräs så lämnar jag dom inte mer än ett par minuter utan uppsikt. Och då ska dom helst sova!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag har också tänkt på tältpinnar :) Fast mina gräver ganska mycket. Fast de brukar bara gräva i gräsmattan för att det är kul, eller om de vill ta sig in nånstans under något som står ute. Har aldrig haft dem instängda på det sättet så jag vet inte om de vill gräva sig ut :P Men antagligen. Fast jag har ju dem lösa för det mesta ändå. Valphagen är mer tänkt till sommarstugan om vi har gäster som är lite kinkiga av sig :P
golf.ifokus.se

Hmmm, okej. Jag råkade handla lite för mycket :P Men nu är det gjort.
Det blev:
1 hage
3 extrapaneler
2 mattor
bläckfisk, krokodol, elefant
6 påsar bandits russin
5-pack med alla banditssmaker
tuggstjärnor 2 st 3pack
plingelbollar
nån annan leksak med bjällra i
sportbollar med bjällra i
pepparkaksform
klicker
genomskinligt plaströr
2 olika selar/västar
torrshampo
luktagottspray
campingset med tält, sovsäck och hatt (kunde inte låta bli
)
Tror det var allt 
golf.ifokus.se
Theres "28,
Det var en del, hoppas dom blir glada, vad kostade det med allt inräknat ? Funderar på att köpa till vår tjej oxå.

Med frakten kostar det 3141,89 :P Sen tillkommer väl tull på det.
golf.ifokus.se
Therese "30,
Man kan ju inte säga att det var billigt., men vad gör man inte för sina kära 

Fast det var ju rätt mycket jag köpte också :P
golf.ifokus.se
Jag har inga problem med varken bläckfisken eller elefanten här hemma! :D
Tullen kommer alltid som en chock i efterhand :P Hatar när tullavgiften kommer!
Hälsningar Malin